Jump to content
whiskyforum

RMW - leverans, tillförlitlighet


Mats N
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jag har själv beställt på andra webbshoppar men aldrig RMW. De har ju numera kontakt med svenska Skatteverket så då borde det vara lugnt med det rent legala? Men hur är det generellt med leveranstider, personlig service, distributör, paket "borttappade"?

 

Med vänlig hälsning

Mats

Mats Bernerfalk

Whiskyklubben Rocks Off, Uppsala, http://www.rocksoff.se

 

Ordnar whiskyprovningar genom ProvaWhisky.se

 

Favoriter:

Lagavulin 16 YO

Aberlour a´Bunadh

Laphroaig 10 YO Cask Strength

Glenmorangie 18 YO

Suntory Yamazaki 18 YO

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte handlat där på något/några år nu. Men innan dessa funkade allt perfekt. Det som var extra bra med dem, var att de var bra på att kommunicera utan dröjsmål.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Fungerar köp med e-kort hos RMW nu för tiden?

 

Jag hade jämt problem med det förr men bara hos RMW.

Det var flera år sedan jag beställde från dem och du har helt rätt i detta, jag hade också problem med kortbetalningarna.

Någon som vet om det rättat till sig?

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Det var flera år sedan jag beställde från dem och du har helt rätt i detta, jag hade också problem med kortbetalningarna.

Någon som vet om det rättat till sig?

 

Problemet då var ctc koden eller om man hade åäö i namnet, när man kom på hur man skulle fylla i så var det inga problem.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Problemet då var ctc koden eller om man hade åäö i namnet, när man kom på hur man skulle fylla i så var det inga problem.

Alltid när jag handlar något från utlandet så brukar jag ersätta Ö-et i mitt efternamn med O för att slippa sådant.

Å och Ä ersätts lätt med ett A och det ska till en väldigt korkad brevbärare för att inte begripa förväxlingen.. ;)

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

Problemet då var ctc koden eller om man hade åäö i namnet, när man kom på hur man skulle fylla i så var det inga problem.

Mitt problem var att pengarna drogs, men tog cirka 1,5 vecka innan pengarna kom fram till RMW. Varje gång.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Mitt problem var att pengarna drogs, men tog cirka 1,5 vecka innan pengarna kom fram till RMW. Varje gång.

 

Jag har för mig att det var någon bank som strulade med sina bankkort, var det inte nordea som dröjde så länge innan de släppte ifrån sig slantarna, jag minns inte hur det var, hade vi inte upp det här i en diskussion för 3-4 år sedan, Själv hade jag problem med den där koden på 3 siffror samt ö:et i efternamnet, ö godtogs inte men ändå skulle namnet på kortet överensstämma med det namn man angav, det har varit oberg på allt för mig sedan dess och jag har aldrig några problem numera, varken från rmw eller andra.

 

Jo just det, banken stoppade några utbetalningar av säkerhetsskäl, det var en order i tyskland en i skottland en i england och en i belgien på samma dag, de trodde kortet var kapat så det är väl ganska bra att de har lite koll på grejorna trots att det orsakade mig en del problem.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ni som vet:

 

Det räcker inte med att köpa "Inc vat" så ska det inte vara några problem med skatte/tull?

Nej, det räcker inte med att betala moms.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...