Jump to content
whiskyforum

Tips på julwhisky.

Robins
 Share

Recommended Posts

Söker tips på någon kul och god whisky att dela med sig av på julafton.

Beställs helst på nätet dvs. MoM eller whiskysite eller andra sidor som skeppar till Sverige.

Ska icke vara rökig.

Första tanken som slår mig är aberlour abunadh. Själv skall jag nog öppna glenfarclas movenmber... :P

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Första tanken som slår mig är aberlour abunadh. Själv skall jag nog öppna glenfarclas movenmber... :P

Bra tips, jag drack faktiskt abunadh för första gången på en julafton för några år sedan.

Jag har kikat lite på Movember glenfarclasen men har inte läst några recensioner än så jag avvaktar nog den.

Jag har kikat lite på Movember glenfarclasen men har inte läst några recensioner än så jag avvaktar nog den.

Det är (om jag förstått det rätt) sista dagen idag man kan köpa den, så avvakta inte i för många timmar ;) Frågan är dock vad de gör med lagret som finns kvar då.

Richard Nordenskjöld

Jag skulle nog råda dig att kolla om det fortfarande går att få tag i Glenfarclas OB for Ermuri casks # 1575 & 1576. En whisky som inte ligger långt från 90p för en i sammanhanget billig penning.

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Jag skulle nog råda dig att kolla om det fortfarande går att få tag i Glenfarclas OB for Ermuri casks # 1575 & 1576. En whisky som inte ligger långt från 90p för en i sammanhanget billig penning.

Ja snacka om pris värd whisky. :clap:

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Den är slut på whizita iaf... Tror jag lyckades sno de tre sista flaskorna för efter min beställning var den borta.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Den är slut på whizita iaf... Tror jag lyckades sno de tre sista flaskorna för efter min beställning var den borta.

Ja den var min första tanke med, tyvärr finns den inte heller kvar på tabakland.. sad.gif

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Ja den var min första tanke med, tyvärr finns den inte heller kvar på tabakland.. sad.gif

Hann göra en beställning där fast flaskorna var slut (pengar dragna ifrån kontot).

Fick beställa annat därifrån för dom gjorde ingen återbetalning på det man betalt..Jussimannen

Juhani Karvonen

Highhomestead

Detta är i mitt tycke en fin julwhisky full med härligt syltig sötma:

http://www.clydesdale.se/index.php?page=products_showitem&id=2422

Lars Karlsson, Hudiksvall

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Friend of Laphroaig plot nr. 307250

TOMINTOUL : 44 Y.O.Jack Wiebers 1966-2010 L.E. Very Dark Sherry. CASK No 5261 49,1 %

Är riktig pärla som kommer att räcka många jular...

Edited by Complex

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

• 2 weeks later...

Irländsk, svarar jag då pedantiskt. Jag tycker dock 12 åringen är bättre, 15 åringen är lite för len. (om en virre nu kan bli det)

Wirren ja :) Förhoppningsvis har svågern med sig lagrad engelsk fruktkaka nästa vecka. Det med Redbreast 15 yo (har inte smakat 12 åringen) sitter som smäck :wub:

Peter Lindblom

Wirren ja :) Förhoppningsvis har svågern med sig lagrad engelsk fruktkaka nästa vecka. Det med Redbreast 15 yo (har inte smakat 12 åringen) sitter som smäck :wub:

Redbreast 15 yo är årets överraskning för mig (åt den positiva sidan). Blir en sådan med svärfar på julafton garanterat.

Martin Kronvall

http://swedishmaltmafia.com