Jump to content
whiskyforum

Nybörjare och precis hittat hit.....


MatsB
 Share

Recommended Posts

Har surfat runt här nu några dagar/veckor och läst mycket intressant och lärorikt, utomordentligt trevligt forum. Hittat en del tips och annat. Men när man läser alla tips så refereras det gärna till olika online shoppar osv. Finns det något register eller lista på bra shoppar ? Som "novis" finns det något ställe med hyfsade fraktkostnader, bra utbud i de "lägre" prisklasserna osv . Kommer hänga här mycket......

Mats Bruér, Lomma , Skåne, Sverige

Link to comment
Share on other sites

Har surfat runt här nu några dagar/veckor och läst mycket intressant och lärorikt, utomordentligt trevligt forum. Hittat en del tips och annat. Men när man läser alla tips så refereras det gärna till olika online shoppar osv. Finns det något register eller lista på bra shoppar ? Som "novis" finns det något ställe med hyfsade fraktkostnader, bra utbud i de "lägre" prisklasserna osv . Kommer hänga här mycket......

 

 

Hej och välkommen!

 

Längst upp här på sidan finns "länkar". Det är en bra början iaf. Men glöm inte bort systemet!

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen till forumet!

 

Ett bra nybörjartips tycker jag är att testa innan man köper! Spana in sampleutbudet i whiskybanken (länk i menyn) och forumdelen för sampleintresseförfrågan, där finns oftast möjlighet att testa dyrare grejer så att man är säker på att det passar den personliga smaken innan man pungar ut för en (eller med fördel flera) helbuteljer.

 

Mvh,

Christian

Christian Jönsson, Luleå

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen :)

 

Också nybörjare som du ser på när jag gick med.

Sök på mina poster så hittar du min erfarenheter med en webshop i alla fall (tre ordrar och mycket nöjd).

Sampleutbudet är mycket bra så du kan testa vilken typ och vilka tillverkare av whisky du tycker är godast.

 

 

Peter :)

 

 

Peter Lindblom

Link to comment
Share on other sites

Som redan är sagt ovan så tycker jag du ska kika i whiskybanken.

Jag är också rätt ny & har använt banken 12-13 gånger utan problem.

Tycker det är bra att kan prova en viss sort innan man köper en hel flaska.

Sen har man ju chansen att prova sorter som man inte riktigt har råd att köpa själv.

Mvh.

Stefan Johansson är alltid intresserad av Caol Ila samples.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...