Kronik Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 Vad är detta? De menar att laffen CS skulle slutas i Europa.. http://www.whiskywhiskywhisky.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=5831 Någon som vet mer? Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted January 11, 2012 Report Share Posted January 11, 2012 (edited) Tidigare har det ju sagts, lite grovt, att Laffe CS skall försvinna. Men då var det den föregående som skulle bytas ut mot batch-utgåvorna. Sådana "frön" leder till rykten ... men vi får väl se vad framtiden har att ge. Sedan tycker jag att det låter lite märkligt att en viss batch bara skall säljas på den amerikanska marknaden. Varför då tro? Säljer de för dåligt i Europa? Nej knappast. Men kanske tillgången på lämpliga fat (med minst 10-års ålder) börjar tryta, så att man får inrikta sig på specifika marknader. Edited January 11, 2012 by ardbeg67 Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted February 12, 2012 Author Report Share Posted February 12, 2012 Var på tasting med Vick Stevens från Laphroaig och hon kunde bekräfta ryktet, batch 4 är endast för Amerikanska marknaden. Jag fick inget direkt svar ang. fortsättningen efter det, tyvärr. Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted February 12, 2012 Report Share Posted February 12, 2012 Var på tasting med Vick Stevens från Laphroaig och hon kunde bekräfta ryktet, batch 4 är endast för Amerikanska marknaden. Jag fick inget direkt svar ang. fortsättningen efter det, tyvärr. Inget svar på "Varför"? Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted February 12, 2012 Author Report Share Posted February 12, 2012 1329065338[/url]' post='163547']Inget svar på "Varför"? Nja, inte direkt. Hon var ganska tagen själv över detta och hade även nappat åt sig ett antal lådor till destilleriets butik. Om jag förstod rätt har det väl att göra med utbud kontra efterfrågan (naturligtvis..) dvs. det räcker helt enkelt inte till alla och jenkarna gillar Laffe. Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muyfa666 Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 Riktigt tråkigt att höra. Får plocka på sig en extra flaska eller två. Tack och lov håller jag QC som det bästa från Laffe, så det hade varit värre om det gällde den. Ola Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted February 13, 2012 Report Share Posted February 13, 2012 Om jag förstod rätt har det väl att göra med utbud kontra efterfrågan (naturligtvis..) dvs. det räcker helt enkelt inte till alla och jenkarna gillar Laffe. Det stämmer med vad jag har hört på destilleriet. Efterfrågan på Laphroaig är större än vad man lyckas producera. Ett angenämt problem förvisso, men det har naturligtvis sina nackdelar för konsumenterna. Hade man låtit bli att koka orökt till blend-whisky så kunde vi kanske fått "riktig" Laphroaig till alla marknader? (även om jag gärna hade provat unpeated Laphroaig...) Roger Melander Box Destilleri AB Maltix AB Växjö Maltwhiskysällskap 1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts