TheOrcadian Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Är det någon som vet var jag kan få tag i dessa svarta Blade Runnerglas? http://djuskey.blogs...kard-in_25.html Jag vet var man kan få tag i genomskinliga såna, men det är dom svarta jag är ute efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Såklart! http://www.htfw.com/glassware-decanters/whisky-glass/cibi-double-blade-runner-whisky-glass-black-37cl Jason är en skön lirare och det funkar bra med beställningar. Haft en dust med han tidigare men allt löst och tillbaks till det goda. Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheOrcadian Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Tack för tipset Lutfisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Driker numera oftast i difference glasen då jag tycker att de ger betydligt mer doft än glencairn som är mitt andrahandsval difference är dessutom trevliga att hålla i när man sitter i soffan och slötittar på film/tv! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Någon mer som har provat difference glasen? http://www.orrefors....re-spirits.html Nej inte de men däremot dessa: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ttCd0EVWL._SS400_.jpg Får nog säga att de klart slår Glencairn vad gäller doftupplevelse. Tunna som attan är de också! Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antfly Posted August 13, 2012 Report Share Posted August 13, 2012 Glencairn finns i det gula helveteshuset i Ullared, 39,95 kr / styck. Billigt eller dyrt vet jag inte. Johan Holmström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 15, 2012 Report Share Posted August 15, 2012 Glencairn finns i det gula helveteshuset i Ullared, 39,95 kr / styck. Billigt eller dyrt vet jag inte. Skulle vilja påstå att det är billigt då Servera tar 179:- för ett 2 pack Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antfly Posted August 15, 2012 Report Share Posted August 15, 2012 Aha såpass. Jag hade ingen koll när jag var där Köpte två stycken på random, så det var ju en bra affär då. Johan Holmström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 16, 2012 Report Share Posted August 16, 2012 (edited) Bor i närheten (på både gott å ont) och kan villigt erkänna att varuhuset steg något i mina ögon efter att de fick in detta. Dock kan man ju inte köpa glas varje gång man är där, men till alla er som åker dit kan ju passa på. Edit: Får tillägga att jag inte är där så ofta som det kanske lät;) Edited August 16, 2012 by Rolle Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted August 16, 2012 Report Share Posted August 16, 2012 Det är ju riktigt bra pris! Perfekt att bunkra upp 20-30 glas som man sedan kan ha när man kör provningar med kompisar så slipper man diska emellan Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sounken Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Drar upp en gammal tråd istället för att starta en ny... Någon som vet vilket glas detta är? Såg de på Nonjatta-bloggen och misstänker att det är Spieglau glasen? Dock ser dessa lite mer formade ut? http://2.bp.blogspot.com/-BBMzbJEKzVw/VA2rWpLh2qI/AAAAAAAABtE/8ziRmK90Wxw/s1600/WhiskyShopW-Sept2014.jpg Antar att detta är samma också ifrån den bloggen: http://3.bp.blogspot.com/-7qmvQPsxkAk/VP5cpaN2dqI/AAAAAAAAB3E/Z0E6o8QjRpE/s1600/Karuizawa1-NONJATTA.jpg Mikael Sundqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robain Posted August 22, 2015 Report Share Posted August 22, 2015 Jag använder Glencairn glas, men bjuder jag brukar jag dra fram chateau kosta boda (tumbler). Robin Andersson Westerås Whisky Wenner Nordic Whisky Society Club Whiskyklubben Slainte Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted May 22, 2016 Report Share Posted May 22, 2016 (edited) Jag føredrar Glencairns glas til røkiga whiskyer, ofta anvender jag dom til speysides ochså. Till Sherrywhisky eller eldre whisky føredrar jag Copitaglasset til Glencairn. Eller Riedel, eller typiske provsmakarglass som tulipan typ cognac. Tumblers anvender jag til Bourbon och blended, gjerna med isbitar. På bar anvender jag ochså tumblers om dom inte har annat. Edited May 22, 2016 by Danke Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted May 22, 2016 Report Share Posted May 22, 2016 I dom få barlägen - för mig i varje fall - dom inte har riktiga glas, be om ett vinglas eller vad som helst med tulipan liknande former, utom tumblerglas! Om det inte är riktig skitwirre då det inte blir sämre.... Is . basbear MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted May 22, 2016 Report Share Posted May 22, 2016 (edited) I dom få barlägen - för mig i varje fall - dom inte har riktiga glas, be om ett vinglas eller vad som helst med tulipan liknande former, utom tumblerglas! Om det inte är riktig skitwirre då det inte blir sämre.... Is . basbear Jag bryr mej inte om sådant på bar.. Jag tackar ja til tulipanglas eller Tumblers, Bourbon och blended dricker jag oavsett av Tumblers.. Jag ser også att Bourbon destilleriene presenterar sina whiskeys med Tumblers... Jag har också sett att Bowmore visar til Tumblers med is på sina flaskor, kartongar whatever.. Faktisk er det nyttigt att prova Tumbler innimellan før att variera och upptecka førskjeller. For førskjelliga glass, ger førskjelliga smaks och lukt opplevelser. De av oss som er lite eldre børjade oavsett med Tumblers.... Då spesialglas var lite tilgjengelig før. Edited May 24, 2016 by Danke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted May 22, 2016 Report Share Posted May 22, 2016 Driker numera oftast i difference glasen då jag tycker att de ger betydligt mer doft än glencairn som är mitt andrahandsval difference är dessutom trevliga att hålla i när man sitter i soffan och slötittar på film/tv! Har du någon link til dessa difference. Svårt att googla dom då det ducker opp alt som har med ordet Difference att gøra.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 22, 2016 Report Share Posted May 22, 2016 http://www.orrefors.se/en/formgivare/beer/mature-spirits-31cl-30cl Finns i de flesta större butiker som säljer glas ? Har du någon link til dessa difference. Svårt att googla dom då det ducker opp alt som har med ordet Difference att gøra.. 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted June 21, 2016 Report Share Posted June 21, 2016 Nackdelen med Lagerbielkes glas är att de är sjukt tunna och väldigt lätta att ta sönder.. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted June 21, 2016 Report Share Posted June 21, 2016 Samme med riedel. Dyre og skjøre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted November 20, 2016 Report Share Posted November 20, 2016 Hvor kjøper dere glas i butikk i Sverige. Når jeg tenker etter så kommer jeg ikke ihåg noen butikker der jeg bor i Sverige som selger glas. Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts