Jump to content
whiskyforum

Hur betala på whiskyauction


jhb
 Share

Recommended Posts

Som titeln säger.Hur betalar man? Har vunnit ett par auktioner för första gången och har fått ett "invoice" men igenstans kan man betala med visa/mastercard. Hur funkar det??

 

mvh jens.

Jens Börjesson

Link to comment
Share on other sites

Pratar du whiskyauction.com så har du när du registrerade dig uppgett ett kreditkort som dom ska dra pengarna ifrån och det sker när dom skickar grejerna till dig

Sven Nowicki - Falkenberg

Link to comment
Share on other sites

De levererar ganska fort med DHL. Själv har jag "vunnit" ett par auktioner och då har jag haft "vinsterna" torsdag veckan efter avslutad auktion på helgen.

 

Fick ställa om min adress till jobbet, eftersom det var omöjligt att dirigera om paketet från hemadressen till jobbet (om man inte ville betala ett antal hundra-lappardry.png extra)

Håkan Andersson

Köpingebro

Ardbeg Committee member 411611

Link to comment
Share on other sites

Jag kapar tråden och ställer frågan om hur man får betalt när man säljer hos dom? Använder de visakortet och gör en transaktion via det eller får man uppge ett kontonr?

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Kolla upp först hur mycket auktionen tar i avgifter så det inte kommer som en glad överraskning, whiskyauction.com tar ca 15-18% av säljaren, beroende på hur många flaskor och slutpriset på dom och inget mer än frakt av köparen medans andra auktioner tar både av säljaren och köparen.

Sven Nowicki - Falkenberg

Link to comment
Share on other sites

Snarare 20-22%. Det ska va riktigt dyra flaskor för att det ska gå under 20%, minst 300Euro.

Inte heller att förglömma att bankens kurs är klart lägre när Euro växlas till SEK, jämfört med tvärtom.

Så det försvinner en del på vägen...

Joakim Freij

 

Glendronach forever

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...