Jump to content
whiskyforum

Diageo 2012-släpp


Recommended Posts

Bara en medlem i den "klubben" eller? wink.png

 

Tyckte både Brora och Lagavulin var besvikelser, PE var fantastisk och det är den jag skulle valt men (censurerat) inte för de pengarna..

 

Förhoppningsvis så får jag dela på kostnaden med några i alla fall.. Har också testat dem och det är ju alltid svårt att motivera ett pris utifrån smak( Lex Black Bowmore)

Alexander Walleräng

 

Y.N.W.A.

Link to comment
Share on other sites

Provade Broran igår... 85p... Kan ha haft en dålig dag? Vad säger ni andra som provat den?, Jag har en sample till på g så jag kan prova den igen :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Provade Broran igår och håller den högre än vad du tycks göra, Marcus. Faktum är att jag tycker att den var märkbart bättre än fjolårets release av den 32-åriga.

Andreas Lestander, Arjeplog

Link to comment
Share on other sites

Provade Broran igår och håller den högre än vad du tycks göra, Marcus. Faktum är att jag tycker att den var märkbart bättre än fjolårets release av den 32-åriga.

 

Satte du några p?

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tänka mig att den hamnar någonstans närmare Lutfisks poäng ifall jag hade en dålig dag igår... men över 90 för mig... näe.

 

Tyckte eftersmaken var väldigt besk och torr?

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Från TWE-bloggen "This and the PE were the stars of the show for me. It faltered slightly at the start and I wasn’t sure about it on the first sip, but I was converted by the end of the glass. I actually much prefer this to the first edition, which I found off-puttingly sulphury. Terrific stuff."

 

Verkar råda mycket blandade meningar gällande Lagga 21. Vad jag läst mig till så tror jag att jag kommer gilla nya bättre än 2007an.

Dennis Tencic

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tänka mig att den hamnar någonstans närmare Lutfisks poäng ifall jag hade en dålig dag igår... men över 90 för mig... näe.

 

Tyckte eftersmaken var väldigt besk och torr?

Tyckte som du att den hade en beska tidigt i eftersmaken, och antingen var det min mun eller whiskyn men den blev mindre påtaglig under provningens gång.

Andreas Lestander, Arjeplog

Link to comment
Share on other sites

wow... det där gick förfärligt snabbt!!! hann med att tryck på PE men ej på Brora... Brora måste gått på 2 sek...

 

haha..samma här, hann med PE sedan var Broran slut, felprioritering helt klart, skulle givetvis ha börjat med Broran.....

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Vilket moment 22! Man vill ha (och beställer) whisky som i grund och botten känns alldeles för högt prissatt, och hyllorna rensas inom en minut eller två. Med ett försäljningslogiskt tänkande borde det innebära att priserna helt enkelt är för låga?

Andreas Lestander, Arjeplog

Link to comment
Share on other sites

Vilket moment 22! Man vill ha (och beställer) whisky som i grund och botten känns alldeles för högt prissatt, och hyllorna rensas inom en minut eller två. Med ett försäljningslogiskt tänkande borde det innebära att priserna helt enkelt är för låga?

 

Visst är det så. Det blir "spännande" att se prislappen på nästa släpp om ett år blush.png

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.

Link to comment
Share on other sites

Fattar inte varför man fick köpa 2st av Laggan? Idioti!

Fattar inte jag heller.

Och PE bara 1 tex....där va ju antalet iaf 90.

Men det är ju SB...varför är jag förvånad

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...