StefanW Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 Håller en tumme att du lyckas! :-) Stefan Wallin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted August 28, 2012 Author Report Share Posted August 28, 2012 Gör en separat tråd senare med anmälningar så behöver vi inte fylla de här. Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 Kanon Filip. Kom ihåg mig bara om jag skulle vara frånvarande av någon anledning;) Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 (edited) Skulle också tippa på runt 1500 flaskor. Frågan är vad oddsen är på att D&L släpper en lika gammal i deras DLPS strax därefter tro? Edited August 29, 2012 by Rolle Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 Antagligen är en DLPS redan buteljerad för att släppas i samband med Pe 12 släpps. Att betänka är att DLPS är ett singel cask medans Pl12 är en blandning mellan ca 20 fat........ 1 Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 Precis..ska bli intressant att se priset på DLPS jämfört med PE12. Brukar det lanseras samtidigt? Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 Kan försöka dra ihop ett paket med några godingar ex: Brora, PE, Talisker, Lagga ? Strålande Filip! Skall ställa in alla typer av resor (där åtkomst till forumet är svårt) och göra mig redo framför datorn ;-) Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 DLPS brukar lanseras samtidigt med Pe släppet.Förra åter kom två versioner en för den vanliga marknaden och en för tax free .Priset har varit ungefär som Diageos Pe så det vore roligt om någon skulle sampla dom mot varandra Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 Enligt uppgift från Systembolaget på Regeringsgatan 44 Stockholm sker släppet i november och inte i december Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spetting Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 22 november har jag för mig jag sett Martin Eriksson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted September 8, 2012 Report Share Posted September 8, 2012 (edited) Lite info jag hittade DISTILLERY NO. OF BOTTLES UK RRP COMMENTS Auchroisk™ 30 year old, Number of bottles: 2,976 £230 The oldest Auchroisk ever released by the distillers. From a mix of American & European Oak refill casks filled in 1982. Brora™ 35 year old Number of bottles: 1,566 £400 Eleventh of a very limited series of annual releases. Vatted from whiskies at least 35 years old distilled in 1976 & 1977 and aged in refill American Oak casks Caol Ila™ 14 year old limited numbers £66 From a batch made only once a year,: the 7th limited release of unpeated Caol Ila, the first at fourteen years old, also the first ‘sherried’ Caol Ila released in this series. From 1st fill ex-bodega European Oak casks filled in 1997. Dalwhinnie™ 25 year old Number of bottles: 5,358 £185 Latest of four limited releases to be offered by the distillery, and the first of these to come from rejuvenated American Oak hogsheads. Lagavulin™ 12 year old limited numbers £71 Eleventh in a series of special 12 year old releases from the original distiller’s stocks. Vatted from refill American Oak casks, each at least 12 years old. Lagavulin™ 21 year old Number of bottles. 2,772 £350 Only the second 21 year old ever bottled by the original distillers. Vatted from first fill ex-sherry European Oak casks each at least 21 years old, filled in 1991. Port Ellen™ 32 year old Number of bottles: 2,964 £600 Twelfth of a very limited series of annual releases. From refill American Oak and refill European Oak casks filled in 1979. Talisker™ 35 year old Number of bottles: 3,090 £525 The oldest limited release ever offered by the distillery. Sixteenth in this series. From American & European Oak refill casks filled in 1977. Edited September 8, 2012 by Rolle Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted September 8, 2012 Report Share Posted September 8, 2012 Enligt senaste AoW är detta siffrona för vad som släpps i sverige. Känns ju inte som någon garanti att få det man vill Talisker 35yo 18st Lagavulin 12yo 366st Lagavulin 21yo 42st Caol Ila 14yo 180st Port Ellen 32yo 90st Brora 35yo 24st Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted September 8, 2012 Author Report Share Posted September 8, 2012 Samplepaketet kommer att bli knepigare än vad jag trott men på nått vänster ska det gå!! Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spetting Posted September 8, 2012 Report Share Posted September 8, 2012 varför är det så olika på hur många som kommer hit av Lagga 21 och PE när det nästan är lika stor upplaga? Martin Eriksson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted September 9, 2012 Report Share Posted September 9, 2012 Verkar ju som att Roseisle inte är med bland släppen i december någon som har någon info om detta? Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted September 9, 2012 Report Share Posted September 9, 2012 Den info som finns är att den ej kommer med det släppet. http://forum.whiskyforum.se/index.php?showtopic=14908&st=60&do=findComment&comment=174343 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted November 21, 2012 Report Share Posted November 21, 2012 (edited) Har en 21 lagavulin undan lagd om jag vill.. Men den känns lite väl dyr tycker jag. Särskilt när jag har hört omdömena om den. Läste i en tråd att nån gav den 89 poäng och den gamla 94. Nån mer som testat? Edited November 21, 2012 by mejparn Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted November 21, 2012 Report Share Posted November 21, 2012 Har en 21 lagavulin undan lagd om jag vill.. Men den känns lite väl dyr tycker jag. Särskilt när jag har hört omdömena om den. Läste i en tråd att nån gav den 89 poäng och den gamla 94. Nån mer som testat? Serge ger den 91pts. Mr Lutfisk här på forumet mumlade om ca 88 har jag för mig och i en tysk recension landade den på 93pts. Så det är som oftast delade åsikter Tyvärr inte smakat den själv än dock. Tysken. http://www.weinkenner.de/2012/diageo-releases-2012-port-ellen-12th-annual-release-lagavulin-21-1991-25977/ Serge. http://www.whiskyfun.com/archiveoctober12-1.html#111012 1 Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted November 21, 2012 Report Share Posted November 21, 2012 Serge ger den 91pts. Mr Lutfisk här på forumet mumlade om ca 88 har jag för mig och i en tysk recension landade den på 93pts. Så det är som oftast delade åsikter Tyvärr inte smakat den själv än dock. Tysken. http://www.weinkenner.de/2012/diageo-releases-2012-port-ellen-12th-annual-release-lagavulin-21-1991-25977/ Serge. http://www.whiskyfun.com/archiveoctober12-1.html#111012 Tack för infon! Då har jag hört både 88, 89, 91 och 93 poäng. Visst bra betyg, men kostar den 3500 så vill man ju inte ha en whisky på runt 88-89 poäng.. Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
alezander Posted November 22, 2012 Report Share Posted November 22, 2012 Snart är det dags, sitter ni redo? Alexander Walleräng Y.N.W.A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted November 22, 2012 Report Share Posted November 22, 2012 Snart är det dags, sitter ni redo? Yes! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted November 22, 2012 Author Report Share Posted November 22, 2012 Nej nu får det vara nog med de där flaskorna. 1 Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted November 22, 2012 Report Share Posted November 22, 2012 Nej nu får det vara nog med de där flaskorna. kan bara hålla med dig Filip! Tycker diageos priser rusat lite väl i höjden.Men det är väl vårat egna fel kanske.. Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
alezander Posted November 22, 2012 Report Share Posted November 22, 2012 Jo, vi får skylla oss själva. Det blir endast en Brora att satsa på idag åt "klubben". 1 Alexander Walleräng Y.N.W.A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted November 22, 2012 Author Report Share Posted November 22, 2012 Jo, vi får skylla oss själva. Det blir endast en Brora att satsa på idag åt "klubben". Bara en medlem i den "klubben" eller? Tyckte både Brora och Lagavulin var besvikelser, PE var fantastisk och det är den jag skulle valt men (censurerat) inte för de pengarna.. Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts