Hakan G Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Whiskycast has a story that Bruichladdich now confirmed sold to Remy Martin for £56million. Mark Reynier was the only board member to resist the sale. Remy plan no changes except to double production, staff to increase and methods to continue on site. Original buyout member and production supremo Simon Coughlin now Managing Director. ... Mark Reynier to finish with the company (but is due a big apology from many Internet 'voices' - halfwits, some termed 'journalists', who speak without consideration - that's not in Whiskycast by-the-way). I reckon that if it had to happen then this is good news, The Laddie's quirks with a bit more stability will please us retailers and our customers. Well done Whiskycast for some proper journalism, Mark Gillespie also says official announcement over the weekend. You can hear Mark's whole report in the first five minutes of his latest blog thingy at Whiskycast.com Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reasoner Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Stannar Jim? Patrik Söderholm NMWL Stavanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Stannar Jim? Jim har ju pratat om att pensionera sig en tid så det vore väl ett lämpligt tillfälle, men jag vet inte, bara en kommentar.. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Det är bara att hoppas de kan bevara den personliga känslan men samtidigt är det bättre för ön iom flera arbetstillfällen. Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Sadly everyone has a price, i have just moved to Stockholm from Scotland, is their any whisky events of or society meetings you can recommend (jag prata lite daligt svenska). P.S. I can't see Jim retiring completely. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rawpower Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Och din engelska är också lite rostig... Joakim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 "Mark Reynier to finish with the company (but is due a big apology from many Internet 'voices' - halfwits, some termed 'journalists', who speak without consideration - that's not in Whiskycast by-the-way)." Jag hänger inte riktigt med här... varför ska han ha ursäkter? Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Sadly everyone has a price, i have just moved to Stockholm from Scotland, is their any whisky events of or society meetings you can recommend (jag prata lite daligt svenska). P.S. I can't see Jim retiring completely. Welcome! Här finns en lista på events: http://forum.whiskyforum.se/index.php?showtopic=13613 Och din engelska är också lite rostig... Eh, ibland är det kanske bäst att inte yttra sig alls? 2 Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 "Mark Reynier to finish with the company (but is due a big apology from many Internet 'voices' - halfwits, some termed 'journalists', who speak without consideration - that's not in Whiskycast by-the-way)." Jag hänger inte riktigt med här... varför ska han ha ursäkter? ähh, folk sysslar med struntsnack, legoknekt, allt för slantar eller inte osv, jämför med Zlatan, det finns ju alltid folk som har åsikter, de har ju bevisligen gjort ett fantastiskt bra jobb med Bruichladdich, avundsjuka och allt det där. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Inget att bry sig om den raden med andra ord Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex83 Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 (edited) Sorgligt tycker jag. Om Jim och den personliga touchen försvinner så blir det inte lika roligt längre. Tror ni att detta på något sätt påverkar oss som har fat på destilleriet? Edited July 21, 2012 by alex83 Alexander Wiberg wibergalexander@hotmail.com Cask Owner @ Bruichladdich Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Sorgligt tycker jag. Om Jim och den personliga touchen försvinner så blir det inte lika roligt längre. Tror ni att detta på något sätt påverkar oss som har fat på destilleriet? Jag tror inte att det påverkar något, iofs. är Jim så snäll att han kan gå utöver det vanliga och trixa lite men förutom det så blir det samma prylar. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex83 Posted July 21, 2012 Report Share Posted July 21, 2012 Jag tror inte att det påverkar något, iofs. är Jim så snäll att han kan gå utöver det vanliga och trixa lite men förutom det så blir det samma prylar. Hade förhoppningar att jag skulle få träffa honom när jag åkte över och "hälsade på" fatet men lär ju inte bli så nu. Progressive Hebridean Distillers är en saga som går i graven. Som alla andra. Alexander Wiberg wibergalexander@hotmail.com Cask Owner @ Bruichladdich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris Posted July 22, 2012 Report Share Posted July 22, 2012 Och din engelska är också lite rostig... Jag dricker bättre än jag skriver! Ya fud (lite skotska)! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskynight Posted July 22, 2012 Report Share Posted July 22, 2012 Jag dricker bättre än jag skriver! Ya fud (lite skotska)! Valter Corneliusen Tumba Friend of Laphroaig.. Ardbeg Committee m.m. SWE http://www.thewhiskycave.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ardbeggian Posted July 22, 2012 Report Share Posted July 22, 2012 Jim har ju pratat om att pensionera sig en tid så det vore väl ett lämpligt tillfälle, men jag vet inte, bara en kommentar.. Som jag har förstått av Jim tidigare så planerar han att pensionera sig 31 juli 2012 (om jag minns datum rätt). Han har sagt att han skall ägna sig åt familjeliv och barnbarn. Finns iofs dom på Bruichladdich som betvivlar att Jim kan dra sig tillbaka. Men har har väl också röstat för försäljning om bara Mark Reynier var emot. Cashar in bonusen för de 11 åren på Bruichladdich? Bernt Sjödin Link to comment Share on other sites More sharing options...
PutteC Posted July 23, 2012 Report Share Posted July 23, 2012 Just när det kändes som the laddie var på gång så kommer detta!! :-( Hoppas den nya ägaren kan hjälpa Laddie att fullfölja sitt nytänk och att de inte tappar sin identitet. Patrik Barkevall Varberg/Göteborg http://www.facebook.com/tastenote Guardian of The Glenlivet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rawpower Posted July 23, 2012 Report Share Posted July 23, 2012 Jag dricker bättre än jag skriver! Ya fud (lite skotska)! Titta, nu funkar svenskan igen. Det var ju skönt. Joakim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
prua Posted May 2, 2014 Report Share Posted May 2, 2014 Jag skriver lite i den här gamla tråden eftersom jag hajade till när jag scannade hyllorna på systemet och upptäckte att "The Laddie Sixteen" numera kostar 1199:- Det känns som den ganska nyss kostade 699:- Jag mailade kundtjänst och fick det här svaret: Prisändringen är gjord efter beslut som tagits av Remy-Cointreau, som är dom nya ägarna till Bruichladdich, och den svenska leverantören Nigab. De vill tydligen inte sälja den i Sverige längre, eftersom de sätter det priset. 1 Per Ruottinen, Järfälla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted May 2, 2014 Author Report Share Posted May 2, 2014 Jag skriver lite i den här gamla tråden eftersom jag hajade till när jag scannade hyllorna på systemet och upptäckte att "The Laddie Sixteen" numera kostar 1199:- Det känns som den ganska nyss kostade 699:- Jag mailade kundtjänst och fick det här svaret: Prisändringen är gjord efter beslut som tagits av Remy-Cointreau, som är dom nya ägarna till Bruichladdich, och den svenska leverantören Nigab. De vill tydligen inte sälja den i Sverige längre, eftersom de sätter det priset. Jisses, vilken höjning Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Den ska väl bort helt? Med undantag för destillerishoppen, eller är det inte en av dem? Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Laddie ten, sixteen och twenty two har utgått ur Bruichladdichs standardsortiment, Systembolaget har lyckats köpa den sista laddningen sixteen, ten skall enligt uppgift gå att köpa på destilleriet under överskådlig tid. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe72 Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Då får man lägga en beställning på sixteen. Ulf Isaksson Glommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts