Jump to content
whiskyforum

ARDBEG Galileo


Complex
 Share

Recommended Posts

Fick tag på en flaska köade utanför bolaget i Halmstad (eurostop) de hade 12 flaskor så körde dit från Falkenberg. De delade ut kölappar vilket var tur då jag kom dit 20 i 10 och fick plats 10. Sen släppe den in oss och delade ut en flaska per nummerlapp. Blir provsmakning ikväll och är den god så blir det till att jaga tag på en till flaska under nästa vecka, bör ju finnas 3000-4000 flaskor på depån.

  • Like 1

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Fick tag på en flaska köade utanför bolaget i Halmstad (eurostop) de hade 12 flaskor så körde dit från Falkenberg. De delade ut kölappar vilket var tur då jag kom dit 20 i 10 och fick plats 10. Sen släppe den in oss och delade ut en flaska per nummerlapp. Blir provsmakning ikväll och är den god så blir det till att jaga tag på en till flaska under nästa vecka, bör ju finnas 3000-4000 flaskor på depån.

 

När ska man börja jaga?

Link to comment
Share on other sites

Jag älskar detta monopol,jag mejlade kundtjänst tidigare i veckan och fick till svar att man inte kunde göra någon E beställning denna gång för det hade varit stora problem förra gången med Ardbeg day ohmy.png (skojar du) och att man i dag kunde endast fysiskt i butik beställa en flaska per person och att dom stora bolagen hade på "Hyllan"

Åker ner till det lokala bolaget och gör min beställning och får besked att saldot är noll på huvudlagret så därför går det ej att lägga någon beställning för den kommer inte att gå igenom eftersom saldot är noll.

Kompisen är på samma bolag en timme senare får till svar att kanske kan hankan få en på Onsdag men inte säkert och att även att bolaget lagt undan två av de sex flaskorna de haft på förmiddagen som skall hämtas ut senare i dag.

Jag tror det finns lika många svar som det finns anställda på systembolaget hur detta skall fungera.

Jag tycker systembolaget suger ärligt talat.

Mats Johansson

Fatägare Box
Friends of classic malts
Friends of Laphroaig
Ardbeg Committee

Fatdelägare Smögen

Link to comment
Share on other sites

I Täby fanns det 12 flaskor och dem delade ut kölappar. En flaska per lapp. Jag var 2a i kön (kom 20min innan de öppnade) och det var 10 pers som ville ha så jag och han före mig fick 2 flaskor var...

 

Precis det antal jag ville ha till mig själv. Hade det funnits fler hade jag köpt en till men inte till mig själv.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Känns skönt att jag bestämde mig för att hoppa över detta släpp, nu slipper jag allt strul kring denna. wink.png

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

I Örebro var det inga kölappar alls, men en fin kö som jag stod först i. Fick tag på två till mig och ett medskick så jag är nöjd.

Lars Eriksson, Lindesberg

 

Ardbeg Committee Member

Friends of Laphroaig - Plot 342747

Link to comment
Share on other sites

Valde mellan att åka till skövde eller borås (12 st på varje). 9 mil till båda, valde skövde. Kom 9.45 och när dom öppnade så blev det rusning in till galileohyllan. Fick flaska 7 och 8 på hyllan (alla tog två) . Dom var slut på 10 sekunder och en del folk fick gå hem tomhänta.

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

Eftersom det ska finnas massor kvar på leverantörens lager så la jag beställning i butik klockan 14.30 idag. Hon försökte få mig att tro att bara för att datorn sa att det finns hos leverantören så innebär det att jag får mina flaskor. Eftersom jag vet att Systembolaget inte har direktkontakt med leverantörens lager förklarade jag för henne att så är inte fallet. Då säger hon, ja men om du inte får några flaskor så ringer vi dig! Glatt leende dessutom.

Vi får se om det blir några eller ej, men jag är ganska lugn.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde till SB:et i Arninge 10:15 och hon jag pratade med sa att man får beställa 1 flaska på de små slåppen.

Så hon beställde en till mig???

Återstår att se om jag får någon....

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

I Örebro var det inga kölappar alls, men en fin kö som jag stod först i. Fick tag på två till mig och ett medskick så jag är nöjd.

 

Du är värd dom eftersom att du stog så länge i kön.

Själv så stog jag som nr. 5 i den kön :)

Jag fick den sista av dom som var framställda.

Dom hade en kvar på lagret.

  • Like 1

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Du är värd dom eftersom att du stog så länge i kön.

Själv så stog jag som nr. 5 i den kön :)

Jag fick den sista av dom som var framställda.

Dom hade en kvar på lagret.

Då var jag nummer 7 :-)

Men jag köpte bara öl idag. Jättesläpp var det!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Inte köat här, trodde att den skulle släppas på måndag, gick in på forumet vid 12 tiden och läste, fasiken tänkte jag, nu missade jag första släppet, kollade systembolagets saldo, de hade 48 st i tilldelning på en butik 12 på en annan, nu fanns det 15 st kvar på första och 4 st på den andra butiken, saldona brukar ju släpa efter men jag hoppade in i bilen och körde de 2 milen stegade in i butiken och mycket riktigt där fanns ett gäng flaskor, jag plockade åt mig 4 st samt lite annat godis.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

 

Du är värd dom eftersom att du stog så länge i kön.

Själv så stog jag som nr. 5 i den kön :)

Jag fick den sista av dom som var framställda.

Dom hade en kvar på lagret.

 

Ahh, vi resonerade var flaska 12 tog vägen och spekulerade i om en i personalen nöp en :-)

 

Det var inte alla som är så förstående som du. En äldre herre talade om hur dåligt det var av mig att köpa tre flaskor, för att sen tala om för kassörskan hur dåligt skött detta var.

Lars Eriksson, Lindesberg

 

Ardbeg Committee Member

Friends of Laphroaig - Plot 342747

Link to comment
Share on other sites

Räknade ihop alla butikers saldon i morse och det verkar som de skickat ut 942 flaskor till butikerna. Över 4000 flaskor borde finnas på lagret. Kl 12:00 provade jag Galileon, och den var visserligen god, men en tamare Ardbeg har jag aldrig smakat.

 

Hej Janne.

 

Tam tycker jag inte att den är, trevligt med sherryfatslagrat, men i mitt tycke för ung, mycket böngroddar och mältat korn, ganska vass men värd 85p

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

En stilla undran,e den värd allt stohej?whistling.gif

 

No way Jose, inte på långa vägar, men trevligt med denna Ardbeg hype, de måste nog fundera på att släppa bättre grejor ( längre lagring ) annars löper de risken att hypen klingar av.

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

No way Jose, inte på långa vägar, men trevligt med denna Ardbeg hype, de måste nog fundera på att släppa bättre grejor ( längre lagring ) annars löper de risken att hypen klingar av.

Precis! Samt risk för stressmage för samlarna med så täta släpp, för att inte tala om dyrt!wacko.png

Klas Hammarstrand - Göteborg

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ahh, vi resonerade var flaska 12 tog vägen och spekulerade i om en i personalen nöp en :-)

 

Det var inte alla som är så förstående som du. En äldre herre talade om hur dåligt det var av mig att köpa tre flaskor, för att sen tala om för kassörskan hur dåligt skött detta var.

 

Bara att komma o köa Tidigt på lördagsmorgonen för alla som är intresserade :)

Så länge som som dom inte delar ut flaskorna

en o en så får man ju köpa hur många man vill.

Friends of Laphroaig plot_nr: 382049

Ardbeg committee member.

Whiskyforum.se

 

Fatdelägare GrythyttanWhisky

 

Peter Forsman

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag är tydligen den enda som rycker den är värd 90-91p så jag kan ta över era flaskor. Tack! ;)

  • Like 2

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...