Jump to content
whiskyforum

Speysideresa bokad :)

Kainen
 Share

Recommended Posts

Jag och Kosken (bror) åker till Speyside i maj på en resa arrangerad av vincontoret :)

Det skönaste måste vara att allting är planerat och alla måltider ingår. Vi var på Islay med Vincontoret i september och allting var grymmt planerat med bra boende, lyxiga måltider och transport i egen minibuss mellan destillerier och annat trevligt :) Bara att enjoy the ride!

Var bara tvungen att skriva av mig då jag är så nöjd att datumen fungerade för mig :D

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Trevligt med något att se fram mot. Hoppas ni besöker Benromach. Det var för mig en ny upplevelse och bland de bättre jag besökt.

Vi hade en herre från Irland(?) som guidade oss runt. Han berättade med inlevelse och mycket humor och det var en trevlig rundvandring även fast den var basic.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Destillerierna som kommer att besökas ser ut som följer:

The Balvenie

Aberlour

Glenfarclas

Speyside Distillery

Tomatin

BenRiach

The Glenlivet

Benromach

Strathisla

Glen Moray

Glendronach

Det blir även besök på ölbryggeri samt tunnbinderi och Gordon & MacPhails butik i Elgin drool2.gif

Edited by Kainen

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Trevligt med något att se fram mot. Hoppas ni besöker Benromach. Det var för mig en ny upplevelse och bland de bättre jag besökt.

Vi hade en herre från Irland(?) som guidade oss runt. Han berättade med inlevelse och mycket humor och det var en trevlig rundvandring även fast den var basic.

Hoppas vi får samma guide! :)

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Lite avis på den trippen faktiskt. Hoppas du får det super :D

Det lär jag få, tackar!

Det finns nog några platser kvar ifall någon är intresserad :) PMa mig mailadress isf så skickar jag info :)

• Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

• 7 months later...

Ja den trippen blev inställd pga att inte tillräckligt många hade anmält sig... men misströstar inte, vi är tre st som bokat flyg och hyrt bil och fixat boende i Elgin istället och åker själva.

Har idag fått bekräftat från ett par destillerier att våra bokningar är ok.

Det som skall besökas hittils blir detta:

*Glendronach

*Glenfarclas

*BenRiach

*Cragganmore

*Arbelour

*Strathisla

Samt Speyside Cooperage.

Vi bor i Elgin så ska även försöka hinna med Glen Moray som ligger på gångavstånd samt självklart G&Ms butik.

Säkerligen några mer destillerier också... skall boka ett par till på måndag. :)

• Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Ja den trippen blev inställd pga att inte tillräckligt många hade anmält sig... men misströstar inte, vi är tre st som bokat flyg och hyrt bil och fixat boende i Elgin istället och åker själva.

*Glendronach

*Glenfarclas

*BenRiach

*Cragganmore

*Arbelour

*Strathisla

Samt Speyside Cooperage.

Vi bor i Elgin så ska även försöka hinna med Glen Moray som ligger på gångavstånd samt självklart G&Ms butik.

Säkerligen några mer destillerier också... skall boka ett par till på måndag. smile.png

tråkigt att trippen blev inställd,

men tror ni får en mer minnesvärd resa, nu när ni/du får ordna o boka allt själva,

å kanske för nån tusen lapp mindre? som kanske kan spenderas i allafall;-)

ser i allafall trevligt ut, erat pogram hitills, skulle gärna själv vilja besöka Strathisla, lite avensjuk.

trevlig resa!

Jan Torsson

fol medlem

frend of the classic malt

tråkigt att trippen blev inställd,men tror ni får en mer minnesvärd resa, nu när ni/du får ordna o boka allt själva,å kanske för nån tusen lapp mindre? som kanske kan spenderas i allafall;-) ser i allafall trevligt ut, erat pogram hitills, skulle gärna själv vilja besöka Strathisla, lite avensjuk. trevlig resa!

Hade varit en trevlig resa då man inte hade behövt hålla reda på någonting utan bara följa med... Men blir nog riktigt nice nu med.Garanterat tusenlappar billigare nu :)Jag bokade en lite lyxigare tour på Strathisla (30 pund... Dyraste av alla tourer)... Med 5 single casks att prova mm :)Tackar!Vi åker på onsdag!
  • Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

*Glendronach

*Glenfarclas

*BenRiach

*Cragganmore

*Arbelour

*Strathisla

Samt Speyside Cooperage.

Oj vad tråkigt ni skall ha ser jag...

Hoppas ni får samma snubbe på aberlour som vi hade!

Och ni har väl tagit den stora turen både där och på glenfarclas hoppas jag..

Ha inte för stora förväntningar på craganmore bara..

Jag vet hur fantasiskt bra ni kommer ha det!!! Trevlig tur!

Säkerligen några mer destillerier också... skall boka ett par till på måndag. :)

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Tyvärr är inte den stora turen på Glenfarclas tillgänglig föränn i juni så det fick bli standard turen... :(

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Tyvärr är inte den stora turen på Glenfarclas tillgänglig föränn i juni så det fick bli standard turen... sad.png

Jag skickade ett antal email dessutom ringde jag och tjatade så till sist gav de upp och körde den stora turen. Vi var 5 personer så det kanske hjälpte.

Niclas Fransson

Jag skickade ett antal email dessutom ringde jag och tjatade så till sist gav de upp och körde den stora turen. Vi var 5 personer så det kanske hjälpte.

hahaha skönt :)

Vi är 3st...

Tyvärr hinner vi inte ta den stora turen nu då vi har bokat besök på Benriach efter Glenfarclas och skall hinna med lunch där emellan. Annars skulle jag garanterat mailat och ringt om jag visste det tidigare :) Ska se om man kan prata till sig någonting extra på turen iaf när man väl är där...

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling