BosseK Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 En liten del av Kjells Brora-sampling: Brora 23y 1982/06 DLOMC 50% - 90p Brora 19y 1981/01 DLOMC 50% - 87p Brora 18y 1981/00 DLOMC 50% - 88p Brora 20y 1982/03 UDRM 58,1% - 88p Började nog i den bästa änden av flaskraden...... Bosse Kilåker, 123/123 Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair Delägare Kilchoman Cask 2006/45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Finns det ingen policy mot reklam i de här trådarna? Övriga företag postar in sina nyheter så det år tydligt att det är reklam, men inte world wide brands... Ursäkta!!?? Jag skrev det här för att jag trodde att ni kanske skulle tycka att det var roligt och/eller intressant att läsa, det har inte ett skit att göra med reklam!! Kopierade iofs texten från det jag skrev på FB och hemsidan för att jag inte orkade formulera om alltihopa för att helt anpassa det här eftersom jag inte med ett ord nämner vare sig företag, priser eller annat och trodde att det skulle gå bra men icke!! Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre. Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan1975 Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Ja den HP rundan kan inte gjort ont Nä, HP kan vara riktigt gott men det tror jag nog du har bra koll på själv.. Lite Springbank OB: 21YO 2004 Ceramic 43% 91p 21YO Bottled ca 2000 46% 91p 21YO bottled ca 2005 1 of 2400 bottles 46% 90p 21YO bottled 2012 86p Och en Springbank IB: 1970-2003, sherrycask 1622, Adelphi, 54,4% 93p Johan Larsson Landskrona Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre. Gör inte det Stefan! 5 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 (edited) Glenfarclas 1997 premium edition 55,5% Tack kainen Edited November 2, 2012 by mejparn Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenal Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Lite Clynelish: Clynelish 12 year 1996/2009 Malts of Scotland Sherry butt 8245 58,1 % - 86 p Clynelish 14 year 1997/2011 Whiskybroker.co.uk Refill sherry hogshead 6884 53,7 % - 86 p Clynelish 15 year 1997/2012 Svenska Eldvatten # 5722 57 % - 89 p Förstår hyllningarna här på forumet, den här var mycket bra! När jag tänker efter har nog de flesta, om inte alla buteljeringar, från Svenska Eldvatten varit riktigt bra. Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Ursäkta!!?? Jag skrev det här för att jag trodde att ni kanske skulle tycka att det var roligt och/eller intressant att läsa, det har inte ett skit att göra med reklam!! Kopierade iofs texten från det jag skrev på FB och hemsidan för att jag inte orkade formulera om alltihopa för att helt anpassa det här eftersom jag inte med ett ord nämner vare sig företag, priser eller annat och trodde att det skulle gå bra men icke!! Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre. håller med Lasse.... 1 Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxna Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 (edited) Gör inte det Stefan! håller med fortsätt gärna skriva stefan Edited November 2, 2012 by woxna 2 håkan woxblom orminge,stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Hm.. Vet inte om det är fel på mina smak lökar ikväll.. Men dessa 2 farclas var inte som farclas brukar vara. 20 år 105 var sämre än 97 an, tur man provade sample innan man köpte denna.. Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias84 Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 (edited) Glenfarclas the family casks 1972/2006 51,1% cask# 3546 90 p Glenfarclas the family casks 1991/2007 57,9% cask# 5623 87 p Edited November 2, 2012 by Mattias84 Mattias Ström Friend of Laphroaig, Plot No.593349 The John Cor Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Ursäkta!!?? Jag skrev det här för att jag trodde att ni kanske skulle tycka att det var roligt och/eller intressant att läsa, det har inte ett skit att göra med reklam!! Kopierade iofs texten från det jag skrev på FB och hemsidan för att jag inte orkade formulera om alltihopa för att helt anpassa det här eftersom jag inte med ett ord nämner vare sig företag, priser eller annat och trodde att det skulle gå bra men icke!! Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre. Vi är flera som läser vad som skrivs här på forumet. O självklart tycker jag det är helt ok att du kopierar samma text hit som du skrivet på Fb. Kan inte tänka mej att du tycker annorlund här än på Fb. Fortsätt att skriva Stefan! / Peter 3 Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 (edited) Några samples har det blivit under kvällen Glen Grant från 64-25y signatory 46% cherry cask 10717 - 90p Bora Gordon Macphail CC 1982-1997 40% - 86p Brora Signatory 18y sherry butt 1081 43% - 88p Edited November 3, 2012 by kosken Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Balblair 1986 50% G&M exclusive #12648 Benrinnes 14yo 1998/2012 For SWE Ben Nevis 1966 Directors Cut Cragganmore 18yo 55,3% #1385 Duncan Taylor Bunnahabhain 38yo 1972 46% Sestante Collection. Silver Seal Tack alla inblandade för samplen! Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Ett Blindsample från markus...sample #2. Tack Markus! Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted November 2, 2012 Report Share Posted November 2, 2012 Ett Blindsample från markus...sample #2. Tack Markus! Hur var den då? Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Hur var den då? Jodå den är mycket trevlig..väldigt god doft har den! 87-88p vad var det? Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Ursäkta!!?? Jag skrev det här för att jag trodde att ni kanske skulle tycka att det var roligt och/eller intressant att läsa, det har inte ett skit att göra med reklam!! Kopierade iofs texten från det jag skrev på FB och hemsidan för att jag inte orkade formulera om alltihopa för att helt anpassa det här eftersom jag inte med ett ord nämner vare sig företag, priser eller annat och trodde att det skulle gå bra men icke!! Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre. Hahaha, gubbjävel, nej vi gillar det du skriver, du är förlåten, pang bom. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Hahaha, gubbjävel, nej vi gillar det du skriver, du är förlåten, pang bom. hahaha, kanske lite otydligt av mig Stefan men du skall veta att du är en klippa. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 en Uigeadail -04, smakar väldigt bra, gillar balasen mellan sherryfatslagrat och bourbonfatslagrat, 91p 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Ursäkta!!?? Jag skrev det här för att jag trodde att ni kanske skulle tycka att det var roligt och/eller intressant att läsa, det har inte ett skit att göra med reklam!! Kopierade iofs texten från det jag skrev på FB och hemsidan för att jag inte orkade formulera om alltihopa för att helt anpassa det här eftersom jag inte med ett ord nämner vare sig företag, priser eller annat och trodde att det skulle gå bra men icke!! Ska sluta skriva om vad jag dricker och hur jag upplever det per omgående så har vi inte ett problem längre. Nej, fortsätt att skriva om vad du dricker och tycker. 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Keep them coming Steff! Blev några drams till igårkväll... Glenrothes 1995 Van Vees 16y the Ultimate 1st fill Sherry Butt cask 6967 46% Benrinnes 14y AD Rattray Sherry Cask 56.1% Laffe PX 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Blev en Glenrothes Adelphi 20yo, 1990/2011, sherry cask 12898, 58,6% igår kväll i tv-fåtöljen. 90 friska pinnar kammade den hem. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Orminge tomten tittade in! Tack Håkan. Bakery Hill Peated Malt, Cask Strength, Refill Bourbon #1605 OB 60,5% 80p Ardmore 1990/2006 G&M 43,0% 81p Kavlan Solist, Sherry Cask #S060904024, 551 Bts OB 58,6% 90p Väldigt annorlunda - mer mynta - jämfört med Sherry Cask #S060626034 93p som var mer "klassisk" Löjligt bra ungdomar! basbear MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Glenfarclas 1968 43% Bara doftat än så länge... Löjligt bra!!! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 Glenfarclas 1968 43% Bara doftat än så länge... Löjligt bra!!! Härligt tycker du ska stanna där ( dofta ) så blir det mer till mig 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts