highland Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Lite HP kan väl inte va fel... Highland Park 15yo 1990/2005 56,5% Cask 6537 Highland Park 25yo 48,1% OB Highland Park 30yo 48,1% OB Tack Kjell för dessa samples! Hur stod sig 15-åringen mot gamlingarna, ganska bra eller? Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle65 Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Lite HP kan väl inte va fel... Highland Park 15yo 1990/2005 56,5% Cask 6537 Highland Park 25yo 48,1% OB Highland Park 30yo 48,1% OB Tack Kjell för dessa samples! Känns som att du har lite problem med alkoholen då du verkar dricka nästan varje dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Jodå den står sig mycket väl...fast 30-åringen hänger riktigt bra med ynglingen Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Jodå den står sig mycket väl...fast 30-åringen hänger riktigt bra med ynglingen var det den röda boxen Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Känns som att du har lite problem med alkoholen då du verkar dricka nästan varje dag Det är lätt att döma om man inte vet hur personen dricker.. En cl av varje sort är vad jag "dricker", blir mellan 2-6cl på en kväll. Det blir ju lite oftare när det är semester... Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Inget man ska sitta och häva ur sig ändå oavsett om man vet hur personen dricker eller inte på ett forum 3 Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Känns som att du har lite problem med alkoholen då du verkar dricka nästan varje dag Reggade du dig på forumet för att kalla folk för alkisar? Hehe, skön öppningspost. Om du kommer att ha annat att tillföra så önskar jag dig välkommen till forumet. Men du har ingen aning om vad du pratar om där, och du Anders har ingen anledning att 'försvara' dig. Men bara så du vet Pelle så handlar det inte om att "dricka". 4 Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Inget man ska sitta och häva ur sig ändå oavsett om man vet hur personen dricker eller inte på ett forum Tack Andreas! Då är vi två att tycka så 2 Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Mortlach FF Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 var det den röda boxen Jag har tyvärr ingen aning vilken version det är på den... Dock vet jag att den är riktigt god!! Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Känns som att du har lite problem med alkoholen då du verkar dricka nästan varje dag Har du synpunkter på våra dryckesvanor så skickar du ett PM så tar vi det den vägen inget man häver ur sig. Ja vi provar ofta men det handlar om 1-1,5cl. 2 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Tur man inte är ensam om att "dricka varje dag" då Lagavulin "Only at Distillery" 2010 får avrunda min whiskykväll. En klar favorit för tillfället 3 Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Jag har tyvärr ingen aning vilken version det är på den... Dock vet jag att den är riktigt god!! Matchar den #6537 så borde det vara den gamla röda boxen, i min mun vill säga Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Tur man inte är ensam om att "dricka varje dag" då Lagavulin "Only at Distillery" 2010 får avrunda min whiskykväll. En klar favorit för tillfället Ja stunderna kommer o går men Lagga 21yo 2007 består, min favorit bästa Lagavulin jag smakat 3 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted August 10, 2013 Report Share Posted August 10, 2013 Matchar den #6537 så borde det vara den gamla röda boxen, i min mun vill säga Kommer inte ihåg hur man får in flera poster i inlägget men svarar så här : Det är jag som är skyldig till det paketet, Jag minns att det var en röd box, köpte den 30 åringen av en forumit 2011 och har ingen mer sparad info, har tyvärr inga mer referenser, mina högst subjektiva poäng på dessa godingar var enligt nedan. Highland Park 15yo 1990/2005 56,5% Cask 6537, 93p Highland Park 25yo 48,1% OB, 90p Highland Park 30yo 48,1% OB, 89p 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Känns som att du har lite problem med alkoholen då du verkar dricka nästan varje dag pella65 nu är det här ett whiskyforum, vi dricker, sippar, smuttar, analyserar och skriver om whisky, det är vår hobby, vill du kontakta någon, använd netikett. 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Sista skvätten av Caperdonich 38yo 1972/2011, TWA - The Perfect Dram, 58.4% Kommentaren är högst subjektiv; Inte det mest lysande exemplet på varför just Caper 72:or ligger i toppskiktet av vad man kan förtära i njutningsväg, men en sjujävla dram för det! 93p är och förblir den på! Snyggt input för övrigt Kjell! Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Glendronach CS Batch 1 54.8% 82p Glendronach CS Batch 2 55.2% 81p ... vet ej om mina smaklökar är helt 100 idag så skall prova om dem så småningom Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Tömmer lite halvdruckna samples som blivit ståendes av någon anledning... Tamdu Signatory Vintage 1994 10yo 60.5% Sherry Butt #1992 87p Linkwood RW 1992 17yo Sherry Butt #13348 48% 86p Glen Garioch OB 1968-1997 29yo #621 56.3%... 92-93p Caol Ila G&M 1997-2009 12yo Sherry Casks 50% 86p Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 Glendronach CS Batch 1 54.8% 82p Glendronach CS Batch 2 55.2% 81p ... vet ej om mina smaklökar är helt 100 idag så skall prova om dem så småningom Jag gav batch 1 som bäst 85P. Inte impad för fem öre! Så jag sålde mina pavor till bättre behövande..... Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriknygren Posted August 11, 2013 Report Share Posted August 11, 2013 HP OB 29yo 79/08 #413 56,1% Räcker att titta på årtalet så förstår man att den är bra.... Tack till Mr HP för denna. 1 Erik Nygren Ardbeg Committee Springbank Society Member Friends of Classic Malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 Tog mig ett par Glenlivet från Speysideresan i Juli: Glenlivet Hand Bottled at the Distillery, 18yo cask #2 Glenlivet Chivas Brothers CS edition, 17yo, batch GL17011 Om någon har vägarna förbi Speyside, rekommenderar jag att köpa Chivas Brothers -flaskan. Några poäng bättre än hand bottled och för övrigt verkligen god! Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 Först en liten Rom, Aniversario 48% Ron Anejo. Sen något beprovat, Lagavulin DE 1995-2013. Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted August 12, 2013 Report Share Posted August 12, 2013 Om någon har vägarna förbi Speyside, rekommenderar jag att köpa Chivas Brothers -flaskan. Några poäng bättre än hand bottled och för övrigt verkligen god! Kan bara hålla med! Min är fortfarande oöppnad... Önskar jag köpt på mig några fler :/ Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniac Posted August 13, 2013 Report Share Posted August 13, 2013 Tog mig ett par Glenlivet från Speysideresan i Juli: Glenlivet Hand Bottled at the Distillery, 18yo cask #2 Glenlivet Chivas Brothers CS edition, 17yo, batch GL17011 Om någon har vägarna förbi Speyside, rekommenderar jag att köpa Chivas Brothers -flaskan. Några poäng bättre än hand bottled och för övrigt verkligen god! Kan bara hålla med! Min är fortfarande oöppnad... Önskar jag köpt på mig några fler :/ Provade ni någon mer av de CS som erbjuds? Poäng? http://www.maltwhiskydistilleries.com/Distilleries/CaskStrengthEditions/tabid/99/Default.aspx Thomas Brorson Member of Whiskyforum Awards Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts