+Mattias Posted September 29, 2023 Report Share Posted September 29, 2023 Inleder fredagkvällen med en överraskande god dram, Craigellachie 17yo OB, 46% Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 17, 2023 Report Share Posted December 17, 2023 Smarrig sprit som Johan Hofvander har ordnat, mums fillibabba. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 17, 2023 Report Share Posted December 17, 2023 Så jävla gott med en kvalitets irländare, att slippa piss influensen, riktigt bra tycker jag, 89p, mina yngre kollegor håller inte med, de håller den lägre. Smarrig med rätt vattning. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benriach1 Posted December 25, 2023 Report Share Posted December 25, 2023 Ryckte folien på en Kilchoman triskele casks NAS 48,2% Bottled for Sweden 1/1260 Dom av er som kikar på oss på tuben vet att jag inte har rökig whisky som favoriter.. Förmodligen så ändras man med tiden så jag måste säga att den här är så mycket mer än rök. den har legat på 75%BB , omkolade rödvinsfat och sherrybaljor för resten. Den har en syrlighet som överträffar röken och balanserar med sötma till en riktigt bra dram. Fast det är en NAS så får den 86p av mej. 😀 Kent Johansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 4 Report Share Posted May 4 Glengoyne 11 yo, Whisky Society Skåne, först och främst stort tack Stefan ( Ardbank ) för att jag fick möjligheten att prova den här igen, jag hade ett par flaskor när det begav sig men alla droppar dracks upp, den var magisk redan då ( 93p ) men man var ju så bortskämd med god whisky på den tiden, så mumsigt att få prova den igen, 93p nästan nu också men avrundat så säger vi det. 11 år och så bra, den är ett unikum, en perfekt avvägd och balanserad sherrybomb, faktiskt lite ek i den också ( 11 år !!! ) Tack Stefan https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/10516/glengoyne-1997#whisky-community 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 4 Report Share Posted May 4 När man provar något så gott så väcker man läckergommen, rotar bland de där samplena längst in som man sparar och sparar för att de är så bra och man är lite rädd om dem, hittar ett omärkt sample, hur knäpp kan man vara, jag visste så klart vad det var en gång i tiden men nu, helt bortblåst, det är en whiskyälskares dödssynd att inte märka upp samplen, fasiken man borde ju veta bättre, nåja, provar den och wow, helt fantastisk, sitter och gissar, Brora 1970, 1971, 1972, gissar på någon av dessa men vem vet? 94 fantastiska poäng i alla fall. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 4 Report Share Posted May 4 Gowhisky genen är väckt, rotar fram ett Brora sample ( märkt haha.. ) https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/2745/brora-1981-dt#whisky-community En gammal favorit för mig, den här var faktiskt inte för alla minns jag men för mig var den helt makalös, 93p 2 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benriach1 Posted August 16 Report Share Posted August 16 Sitter och suger lite på en Arran 8Y 2004-12 som är gjord på Bere barley från Orkney. Den är på 46% men det funkar, däremot finns det en rökig/besk offnote. Jag har jagat whisky som är gjort på just Bere och kan inte minnas att det funnits i dom, då var det Bruichladdich och Springbank. Man börjar väl bli lite petig 😇men ändå.. Ha en härlig whiskyhelg // Kent 1 Kent Johansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts