David J Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Dessvärre ja. Samplet hamnade i vasken - ville inte ens hälla den i slattflaskan Jag och några jobb polare köpte hem en filippinsk sak som vi delade på. White Castle 5 Y. Kan inte påstå att det var någon höjdare. Dålig sprit med mycket smak av svavel... Men det är alltid roligt att prova något nytt. Någon mer som provat?? Quote David Jönsson, Malmö davjo415@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Öppnar helgen med ett par BenRiach-samples 14 YO 1994-2008 cask 4023 virgin american oak OB 53,5 % 85p 33 YO 1976-2009 cask3558 hogshead OB for The whisky fair 47,4 % 90p Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtomdrum Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 En Bowmore 12 yo, blir två drams av den sen är buteljen tom! Quote http://www.peatytom.blogspot.com/ Ordförande i The Peaty Whisky Club Friend of Laphroaig. Ardbeg committee member. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PDahlen Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Ikväll är det Ardbeg TEN L4 som gäller. Vilken härlig whisky det är. Ett måste i barskåpet. Kanske blir en Uigedail eller 17 senare ikväll. Quote Patrik Dahlén, Mitt.LivJust.Nu Epicure Lounge Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Glen Grant Norse Cask 1993-2009 57,8%, riktigt bra, landar på 87p, inget vatten i denna då blir det som en ordinär ( simpel ) GG, en av få som försämras så kaftigt av vatten !!! Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepa Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Bowmore 12 år 40,0 % Quote Ergo bibamus Aquavitae -- "Låt oss dricka Livets vatten" ¤ Friends of Classic Malts ¤ Whiskyklubben Slainte ¤ Whiskyforum.se Club ¤ Friends of Laphroaig ¤ Ardbeg Committé ¤ o.s.v Skicka mig ett PM Benny Paulsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Tjohoj därute i träsket Dricker Tyrconnell 17 och är jäävligt imponerad. När irländsk sås håller sån här klass blåser den skallen av många skottofiler. Mr Valentino sänder för övrigt direkt från Ystad Havsbad i ett fåfängt försök att blidka den hustru som börjat kalla sig whiskyänka. Dram on kosmonauter! Quote Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Tjohoj därute i träsket Dricker Tyrconnell 17 och är jäävligt imponerad. När irländsk sås håller sån här klass blåser den skallen av många skottofiler. Mr Valentino sänder för övrigt direkt från Ystad Havsbad i ett fåfängt försök att blidka den hustru som börjat kalla sig whiskyänka. Dram on kosmonauter! Lycka till rödnäsa Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djofullfinn Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 (edited) clynelish 14 yo. goda grejer,farsgubben hade rätt den är god. ska köpa fler gånger. /stefan Edited February 12, 2010 by Djofullfinn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Öppnar helgen med en Port Ellen 8th Release 55.3%. Det är en trevlig dram och jag är glad att jag har en skvätt kvar i flaskan. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Startade med en Eagle Rare 10yo Single Barrel 45%, följde upp med en Bunnahabhain 16yo Manzanilla 53.2% och avslutar med en Aberlour A´bunadh batch #22 59.3% Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtomdrum Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Öppnar helgen med en Port Ellen 8th Release 55.3%. Det är en trevlig dram och jag är glad att jag har en skvätt kvar i flaskan. Aldrig fel med en Port Ellen Och intar en Laffe QC... Quote http://www.peatytom.blogspot.com/ Ordförande i The Peaty Whisky Club Friend of Laphroaig. Ardbeg committee member. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 En ensam best så här på fredagskvällen... Quote Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtomdrum Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 En ensam best så här på fredagskvällen... Börjar bli sugen på att inhandla en best, det står mellan den och Blasda... Quote http://www.peatytom.blogspot.com/ Ordförande i The Peaty Whisky Club Friend of Laphroaig. Ardbeg committee member. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Kvällens sista, PE 25 YO Douglas of Drumlanrig refill butt 4607 Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 (edited) Fredagskvällen har bjudit på: Speymalt Macallan 1971 Speymalt Macallan 1967 Old Pulteney 1970, G&M 1971 avgår med segern. EDIT: Skrev in sorterna i mitt Excal-ark och det visade sig att jag nu nått 3200 provade whiskies! Edited February 12, 2010 by Bunkermania Quote Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Här har det blivit Convalmore RM Rosebank RM St. Magdalene OMC Quote Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Börjar bli sugen på att inhandla en best, det står mellan den och Blasda... Besten... Blasda är även fast det är en helt annan whisky och inte i rätt jämförelse men ändå.. Ljusår ifrån samma kvalite och helt fantastiska sammansättning. Besten är så för-annat god! Quote Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emvima Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Här dricks det Macallan från den gamla goda tiden nämligen Macallan 10år full proof ob for Giovinetti& figli Milano. Kan bara hålla med Kjell och Sam väldigt god och bra. Tack för samplet Bunker.Det får nog bli ett köp av denna så småningom. ------------------- Erland Magnusson Malmö Quote Erland Magnusson Malmö Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Sippar på en Talisker OB 18 år. Är förkyld och känner nästan bara lite kryddig rök. Tror det var flera år sedan jag var nästäppt så det var väl dags nu... Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 (edited) Johan & Tappens Kurre, förbaskat bra grejor det här, en pava är slut och inte har jag samplat bort någonting heller, Japansk vitalitetsmedicin av hög kvalité, 91p Edit: Jag glömde skriva att jag fick en dram i knät så man behöver inge mer dofta gott på sig i kväll.....haha Edited February 12, 2010 by whiskystore Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
H W Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Samples av Kilchoman Inagural och Autumn. För att vara så unga må jag säga att de lyckats bra på bondgården med att koka. Quote Håkan Wanke Ardbeg Committee Member Friend of the Classic Malts Friend of Laphroaig www.FISKEoFOTO.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Samples av Kilchoman Inagural och Autumn. För att vara så unga må jag säga att de lyckats bra på bondgården med att koka. Jag håller med dig, synd bara att de inte är mera serviceminded, det släcker min entusiasm. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Hade folk på besök igår! Blev följande whisky! Glenfarclas 15 Bowmore darkest Mackmyra special 03 Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Johan & Tappens Kurre, förbaskat bra grejor det här, en pava är slut och inte har jag samplat bort någonting heller, Japansk vitalitetsmedicin av hög kvalité, 91p Jag har också 91 pinnar på den, som du säger, mycket god. Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts