Jump to content
whiskyforum

Malt Maniacs Awards 2012

Recommended Posts

Alltid kul att se vad "gubbarna" tycker är årets vassaste buteljeringar. Presenteras idag klockan 16:00 GMT på www.maltmaniacs.net/awards

Feel free att diskutera resultatet i denna tråden g.gif

/Kristoffer

Edited by Krillo

Kristoffer Horn

Göteborg

Ni har väl ett fett bankkonto som är redo att utnyttjas till max och en massa tabbar uppe med alla whiskyshoppar man kan tänka. Det gäller ju att hugga godis-releaserna i de pyttesmå upplagorna, utgivna i fjärran länder såsom Taiwan och Långtbortistan doh.gif

• Like 2

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Inga större överraskningar.

Whiskies mellan 40 och 60 år är ofta bra.

Märkligt att Benriach fick in en finished ibland guldmedaljerna.

Personligen tycker jag att Kavalan Solist borde ligga högre...

Anders Melin, Dalby
Tha mi a' smaoineachadh gu bheil mi ag òl cus.

BenRiach Evangelist, Friend of Laphroaig no 98274.
Member of The Ardbeg Committe and The Adelphi Dancey Man Club.
Delägare i Kilchoman cask 2006/45 - nu på flaska som 10 åring.

Även om detta kanske är den mest respektabla av "awards" undrar jag lite hur detta är upplagt -varför finns det ingen Ardbeg, Highland Park eller Port Ellen med överhuvudtaget på listorna (vad jag kan se - eller har jag missat något?).

Detta är ju namn som nästan alltid diskuteras, med många utgåvor, höjdare såväl som bottennapp.

Var alla Ardbeg, Port Ellen och Highland Park innevarande år så dåliga att de inte ens kom med på listan eller ställde de inte ens upp?

Även om detta kanske är den mest respektabla av "awards" undrar jag lite hur detta är upplagt -varför finns det ingen Ardbeg, Highland Park eller Port Ellen med överhuvudtaget på listorna (vad jag kan se - eller har jag missat något?).

Detta är ju namn som nästan alltid diskuteras, med många utgåvor, höjdare såväl som bottennapp.

Var alla Ardbeg, Port Ellen och Highland Park innevarande år så dåliga att de inte ens kom med på listan eller ställde de inte ens upp?

Buteljerare och destillerier som inte skickar in flaskor är inte med. Precis som Whiskyforums egna awards.

Peter Sjögren, Gbg

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Jag testade den där 40-åriga Glengoyne 72'an från Malts of Scotland 55.5% på WMW's minimässa i lördags. Den va de f*n inga ben i....

Jögge - WMW

Owner of a grästufva on Islay.

Best Natural Casks: Glenury Royal 40yo 1970/2011 (59.4%, OB, 1500 Bts.) provade jag på whiskyexpo... Gav den 91p

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Med risk för att det är lite off topic.

Det är ju ingen överdrift att påstå att resultatet av Malt Maniacs Awards letar sig fram till de flesta som älskar drycken. Men är det någon som har koll på hur resultatet av Whiskyforum Awards har mottagits?

Har man från leverentörshåll upplevt det positivt , har resultatet annonserats i tidsskrifter, på mässor etc.

Den stora frågan är väl kanske om det kommer att bli ett återkommande evenemang eller inte.

Henrik Jonsson, Karlstad

---------------

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Har inte fin kammat nätet direkt, men av nyhetsbrev å vad jag sett, är det enbart Svenska Eldvatten som nämnt Awarden i sina sammanhang.

Inte sett något hos varken Nigab eller Symposion, men som sagt, inte fin kammat.

Edited by Rolle

Roland Johansson/Varberg

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided