Vide Posted December 21, 2012 Report Share Posted December 21, 2012 Jag vill ha tips på bra sherry och bourbonlagrad whisky, för att ha vid en liten provning i tillsammans med vänner som säger att all whisky smakar lika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted December 21, 2012 Report Share Posted December 21, 2012 Jag vill ha tips på bra sherry och bourbonlagrad whisky, för att ha vid en liten provning i tillsammans med vänner som säger att all whisky smakar lika. Hur mycket får de kosta? I förhållande till pris så tycker jag att dessa är mycket bra: Glenlivet 16 Nadurra - Bourbon Aberlour a'bunadh - Sherry Mvh. David David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 Rekommenderar några standardmalter: Glengoyne 10yo - kanske inte den bästa whiskyn men helt ok, billig och är en orökig Bourbonfatalagrad whisky. Glenfarclas 15yo, sherryfatslagrad utan rök... En av de bättre standard Glenfarclas Ardbeg TEN - Rökig Bourbonfatalagrad, riktigt bra till priset. Ardbeg Uigeadail - Sherryfatslagrad rökig. Riktigt bra till priset också. . Jag skulle prova dem i den ordningen jag skrivit dem för att inte förlora för mycket smak. Skulle du prova Glengoynen efter någon av de rökiga skulle den smaka absolut ingenting eftersom röken tar över så mycket. Lycka till Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted December 24, 2012 Report Share Posted December 24, 2012 Glengoyne 10 finns visst inte på bolaget upptäckte jag. Har fått min från Puttgarden för ett bra tag sedan. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts