Mickeman Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Tänkte beställa lite basvirre & basrom såsom: Lagga 16 Laffe 10 CS El Dorado 15 Zacapa 23 Någon som har tips på butik i tyskland som har både virre & rom och som skickar till Sverige? Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex83 Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 http://www.maltsandmore.de/advanced_search_result.php?XTCsid=io1aqhpuq1tdgb9c7o06pep414&categories_id=0&keywords=zacapa&pfrom=&pto=&alterfrom=&alterto=&destilliertfrom=&destilliertto=&abgefuelltfrom=&abgefuelltto=&alkohol=&option5=&option6=&option7=&option9=&option10=&option11=&option12=&option13=&option14=&option15=&option16=&option17= Har beställt där flertalet gånger. Bra priser och bra service. Mvh Alexander 1 Alexander Wiberg wibergalexander@hotmail.com Cask Owner @ Bruichladdich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Vet en butik i Holland som säljer allt det där men den sidan verkar vara nere för tillfället... läst att dom haft problem med sin sida senaste dagarna i en annan tråd. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Weiser är riktigt bra! Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichardN Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Weiser är riktigt bra! Är det denna sida du menar: http://www.getraenkewelt-weiser.de Det står i så fall att de bara skickar inom Tyskland Richard Nordenskjöld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Ja mig skickar dom till iaf :S Snabbt & smidigt! 1 Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 http://www.maltsandmore.de/advanced_search_result.php?XTCsid=io1aqhpuq1tdgb9c7o06pep414&categories_id=0&keywords=zacapa&pfrom=&pto=&alterfrom=&alterto=&destilliertfrom=&destilliertto=&abgefuelltfrom=&abgefuelltto=&alkohol=&option5=&option6=&option7=&option9=&option10=&option11=&option12=&option13=&option14=&option15=&option16=&option17= Har beställt där flertalet gånger. Bra priser och bra service. Mvh Alexander Igår gjorde jag min första beställning därifrån. (Mitt första whiskyköp utanför Systembolaget / Ålandsfärjan). Hittills har allt gått mkt bra. Skönt att kunna följa försändelsen med kollinummer. David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 (edited) Lagavulin 16yo. kostar 39.99 hos Whiskysite nu. Vad är det Ica Stig säger? Det är coolt att bunkra! Edited February 6, 2013 by Lutfisk Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 1 liter Glenfarclas 105 för 39.99 är nog inga fel det heller från whiskysite.nl. David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Lagavulin 16yo. kostar 39.99 hos Whiskysite nu. Vad är det Ica Stig säger? Det är coolt att bunkra! Ska vi dela på en låda Filip? Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lax Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Davil å alex83 Hur mkt kostar frakten på låt säga 3-4 falskor? Åker man på nån mer avgift? moms? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Lax: Fast frakt från Whiskysite på 25€ för 10 flaskor + samples. Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lax Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Aha, billigt! Men man åker inte på nån mer avgift eller nått? Svensk alkoholskatt osv? Om inte, varför beställer inte fler sin sprit på nätet? Mkt bra priser! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Aha, billigt! Men man åker inte på nån mer avgift eller nått? Svensk alkoholskatt osv? Om inte, varför beställer inte fler sin sprit på nätet? Mkt bra priser! Man får själv se till att svensk skatt betalas in till skatteverket, om det ska vara enligt regelboken. Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lax Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Ahh jag förstår! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Dvs, väljer du att inte "betala in" är det inget mer med det hehe 1 Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Frakten kostar 21 från malts andmore. Handlar man för mer än 200 får man frakten för 17,5. Ps.Där finns Springbank Calvados wood ;-) David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Lagavulin 16yo. kostar 39.99 hos Whiskysite nu. Vad är det Ica Stig säger? Det är coolt att bunkra! Har du handlat därifrån själv? Så man vet om det är en pålitlig butik? Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Har du handlat därifrån själv? Så man vet om det är en pålitlig butik? Whiskysite.nl är pålitlig. Whizita.de och shop.whiskybase.com likaså 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Whiskysite.nl är pålitlig. Whizita.de och shop.whiskybase.com likaså Låter kanon det! Sugen på att dra iväg en beställning. Hur brukar försändelsen levereras? Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriknygren Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 Låter kanon det! Sugen på att dra iväg en beställning. Hur brukar försändelsen levereras? Fick en väl paketerad låda därifrån så sent som i Måndags. Levererad hem till dörren. Tror det tog 7 dagar.... Erik Nygren Ardbeg Committee Springbank Society Member Friends of Classic Malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts