Jump to content
whiskyforum

Limburg Whiskyfair 2013


Tomada
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Öresund Malt Masters kör ner till Limburg på torsdagen o hem på måndagen,

vi kör i två bilar och har två platser över med hotell om intresse hör av er.

Vi startar från Malmö/Köpenhamn/Kristianstad

Skicka PM om intresse

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Är det ditt rum Per?

Tråkigt om du inte kommer.

Jag och Drygmasken bor på hotel Martin.

Edited by Mickeman

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Nästan en månad kvar tills min Limburg Whisky Fair oskuld är förlorad. Det är jag och ett par vänner som kommer dit med tömda konton och tomma sampleflaskor. Det kommer att bli en oförglömligt veckoslut.

 

För att få maximalt utav tiden tänkte jag fråga er veteraner vart man ska gå efter mässan på lördagen? Vi har tänkt oss att gå på Villa Konthors Islay barbeque och efterfest, men kanske det finns bättre val?

 

Finns det något bra matställe i Limburg som man inte ska missa?

Christer Pärus

 

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core member

Isle of Jura Diurach

Friend of Classic Malts

Link to comment
Share on other sites

Nästan en månad kvar tills min Limburg Whisky Fair oskuld är förlorad. Det är jag och ett par vänner som kommer dit med tömda konton och tomma sampleflaskor. Det kommer att bli en oförglömligt veckoslut.

 

För att få maximalt utav tiden tänkte jag fråga er veteraner vart man ska gå efter mässan på lördagen? Vi har tänkt oss att gå på Villa Konthors Islay barbeque och efterfest, men kanske det finns bättre val?

 

Finns det något bra matställe i Limburg som man inte ska missa?

 

" Med tömda konton " tolkar jag som att ni har fickan full med pengar haha..helt rätt, det blir oförglömligt, villa konthors barbeque är också helt rätt, ni kommer att ha trevligt vad ni än bestämmer er för, det är så mycket trevligt folk i omlopp så det blir som en stor happening, det är bara att ta på sig det stora trevliga humöret haha....

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Om 10 dagar står vi i kön.

 

Kom att tänka på en sak som jag vet att jag läst svaret till någonstans men kommer inte ihåg var så jag slänger ut det här.

Hur går betalningen till på mässan? Kontanter, men betalar man vid varje bord eller köper man dryckesbiljetter?

 

Om ni ser tre killar som talar muminsvenska sinsemellan och rallyengelska med försäljarna så får ni gärna komma och knacka oss på axeln.

Christer Pärus

 

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core member

Isle of Jura Diurach

Friend of Classic Malts

Link to comment
Share on other sites

Om 10 dagar står vi i kön.

 

Kom att tänka på en sak som jag vet att jag läst svaret till någonstans men kommer inte ihåg var så jag slänger ut det här.

Hur går betalningen till på mässan? Kontanter, men betalar man vid varje bord eller köper man dryckesbiljetter?

 

Om ni ser tre killar som talar muminsvenska sinsemellan och rallyengelska med försäljarna så får ni gärna komma och knacka oss på axeln.

Jag använder bara cash (Euro). Men jag tror det går att krångla till det och köpa dryckeskuponger också. Själv är vi tre gubbar som kör med värmländska. Det är ett världsspråk som funkar överallt :-) Ses där.

  • Like 3

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Dryckeskuponger?

Det har jag alldrig sett i Limburg.

Cash i € är det som gäller.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Dryckeskuponger?

Det har jag alldrig sett i Limburg.

Cash i € är det som gäller.

Nej, jag har ej heller sett några kuponger. Men om man läser på hemsidan, så ser man lätt att det finns sådana att tillgå under mässan. Jag kan kopiera in texten så slipper du leta Micke...

 

"Tasting tickets: Still no pre-selling of tasting tickets. These tickets are just available during the festival at our extra cash counter for tasting tickets."

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag har ej heller sett några kuponger. Men om man läser på hemsidan, så ser man lätt att det finns sådana att tillgå under mässan. Jag kan kopiera in texten så slipper du leta Micke...

 

"Tasting tickets: Still no pre-selling of tasting tickets. These tickets are just available during the festival at our extra cash counter for tasting tickets."

 

Jag antar att det är biljetter till provningarna som avses här.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

 

Jag antar att det är biljetter till provningarna som avses här.

Det har du nog rätt i Gunnar. Inte konstigt man inte sett kuponger då.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Några frågor från mig som inte varit med i Limburg tidigare:

Kan man köpa med sig samples hem? Finns det i så fall sampleflaskor att köpa på plats, eller ska man ta med sig en uppsättning hemifrån?

Hur är det med glas, får man det på mässan, eller ska man ta med sig egna?

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Glas ingår i entré-avgiften. Jag hade med mig egna samplesflaskor sist, vet inte om det går att köpa på plats. Men det borde det gå kan man tycka.

 

Entrance: 10,- Euro incl. tasting glass

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att italienarna i tältet hade sampleflaskor till salu, dock osäker om de gick köpa löst eller om det bara gällde vid köp av sample.

Fredrik Jokela

 

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

Link to comment
Share on other sites

Funkar att köpa både smakprov och helrör att ta med hem på plats.

Ta med egna sample flaskor med vid öppning.

Utställarna gillar inte dem med smal öppning då de får svårare att hälla.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Har någon åkt Bus 580 från Limburg Süd till centrum och samma väg tillbaka? Det blir ju en timme snabbare från Frankfurt ifall man tar snabbtåget till Limburg Süd. Är busshållplatserna lätta att hitta?

Christer Pärus

 

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core member

Isle of Jura Diurach

Friend of Classic Malts

Link to comment
Share on other sites

Har någon åkt Bus 580 från Limburg Süd till centrum och samma väg tillbaka? Det blir ju en timme snabbare från Frankfurt ifall man tar snabbtåget till Limburg Süd. Är busshållplatserna lätta att hitta?

Här är en länk som visar hålplatsen vid Limburg central:

 

http://www.limburg.de/PDF/Wo_steigen_Sie_in_den_Busshuttle_ein.PDF?ObjSvrID=1680&ObjID=2028&ObjLa=1&Ext=PDF&WTR=1&_ts=1290607614

 

Se även http://www.limburg.de/Verkehr/Bus-Bahn , byt språk till engelska högst upp.

 

Vi tar snabbtåget från Frankfurt 18:32 på fredagen, men tar nog en taxi från Süd. Stämmer inte något vidare med buss från Limburg central till hotellet,

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Här är en länk som visar hålplatsen vid Limburg central:

 

http://www.limburg.de/PDF/Wo_steigen_Sie_in_den_Busshuttle_ein.PDF?ObjSvrID=1680&ObjID=2028&ObjLa=1&Ext=PDF&WTR=1&_ts=1290607614

 

Se även http://www.limburg.de/Verkehr/Bus-Bahn , byt språk till engelska högst upp.

 

Vi tar snabbtåget från Frankfurt 18:32 på fredagen, men tar nog en taxi från Süd. Stämmer inte något vidare med buss från Limburg central till hotellet,

Tack för hjälpen. Det ser ut att bli bussen från Süd då hållplatsen enligt kartan är direkt utanför vårt hotell. Vi bor på Zur-Eisenbahnhof. Blir det inga förseningar med våra flyg (vi har två byten) så tar vi också 18:32 tåget på fredagen.

Christer Pärus

 

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core member

Isle of Jura Diurach

Friend of Classic Malts

Link to comment
Share on other sites

Ännu ett par praktiska frågor angående Limburg: Vad finns det för typ av mat att köpa inne på mässan? Finns Kaffe? Kan man köpa vattenflaskor inne på mässan? Vatten lär det ju gå åt.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

"Vanlig" mat finns inne på festivalområdet samt kaffe och öl, vatten brukar jag handla på macken innan man ställer sig i kön.

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...