Jump to content
whiskyforum

Limburg Whiskyfair 2013


Tomada
 Share

Recommended Posts

Ännu ett par praktiska frågor angående Limburg: Vad finns det för typ av mat att köpa inne på mässan? Finns Kaffe? Kan man köpa vattenflaskor inne på mässan? Vatten lär det ju gå åt.

Resfeber?!

Thomas Brorson

Member of Whiskyforum Awards

Link to comment
Share on other sites

Resfeber?!

Hehe, vill bara förvissa mig om att allt flyter på som det ska. Är väl lite av en planerare, arbetsskada doh.gif

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Jag är lika skadad jag när det gäller planering! :)

 

Det är dock inga problem att gå ifrån mässan för att hitta kaffe eller vatten utanför för att sen gå in igen. Kanske hittar man t.ex. någon flaska att köpa och då kan det vara skönt att lämna den på rummet (om man nu bor nära förstås).

Fredrik Jokela

 

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

Link to comment
Share on other sites

Missar denna underbara helg "vad är en bal på slottet" så känns det ungefär..blush2.gif
Men kommer fler chanser,men ha det gött i whsikytemplet i limburg... shock3.gif Jussi

Juhani Karvonen

Highhomestead

Link to comment
Share on other sites

Ja, då var ännu en "julhelg" till ända. Vette katten om inte årets mässa var något snäpp upp mot fjolårets (trots att Kjell m fl inte var där smile.png). Mycket godis och ... ung whisky är bäst när den är gammal smile.png

 

Nu siktar vi in oss på nästa års mässa, som då går av stapeln 17-18 maj.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga vad det kostar med flyg, boende och inträde till mässan? Är sugen men det är så mycket som är spännande :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga vad det kostar med flyg, boende och inträde till mässan? Är sugen men det är så mycket som är spännande smile.png

Det är ju väldigt individuellt vilka du flyger med och på vilket hotell du bor. Men säg 1500 kr för flyget från Arlanda om du bokar ganska långt i förväg och 500-700 kr per natt i delat dubbelrum inkl frukost. Sedan skall du ta dig från flygplatsen till Limburg också. Mässbiljetter kostar ca 100 kr/dag. Sedan tillkommer x antal lakan för det du njuter och ev. köper med hem.

 

Om du hittar något som är mera spännande vad gäller whisky än mässan i Limburg så vill jag veta det bums shock3.gif

  • Like 4

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Var det någon som provade Port Ellen 30yo, 1982/2013, 59,5%, Malts of Scotland, Amazing Casks, #13006 och kan lämna ett utlåtande.

Gav den 91 points där och då. PE brukar ju vara som bäst i e-smaken, men denna var inte starkast där. Mer än så kan jag tyvärr inte återge :-)

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Gav den 91 points där och då. PE brukar ju vara som bäst i e-smaken, men denna var inte starkast där. Mer än så kan jag tyvärr inte återge :-)

 

Tack Benny.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

89p gav jag PEn.

Banffen de släppte var klart bättre, gav den 92p.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Försöker hitta något ord som skulle beskriva veckoslutet i Limburg, men hittar inget som skulle skriva hur otroligt kul det var. Kommer med säkerhet att besöka mässan ännu många gånger, bara frugan godkänner min ansökan.

 

Vi anlände till ingången ca. 2 timmar före lördagens start och då fanns det strax under 20 pers. i kön före oss. Av dessa verkade de flesta vara svenskar och några var tyskar. Det fanns ju inte så mycket annat att göra än att stå i kön då det regnade där så gott som hela tiden.

 

Första dagen var det lite för mycket folk på plats och detta betydde att man inte slapp och se allt som fanns på borden. Men på söndag var det säkert bara hälfen av lördagens besökare på plats och då hittade jag många fina fynd.

 

Man såg ganska snabbt att denna tillställning gick ut på vad som fanns i flaskan, inget om vem som hade bästa marknadsföringen eller finaste historien till flaskan. Detta gillar jag stort. Det är så det borde vara med whisky.

 

Saldot blev 21 whiskyn, 4 roms och hem kom ca. 30 whiskyn i sampleflaskor. Det hade säkert blivit några fler samplen men väskan där vi hade fler tomma sampleflaskor kom aldrig fram till Tyskland.

 

Det var också kul att höra många olika roliga svenska dialekter i kön och på hotellfrukosten, det kändes som att se på ett avsnitt av Hip Hip. Jag har inte varit många gånger till Sverige eller sett så värst mycket på svenska tv-program att jag skulle vara van vid att höra annat än rikssvenska.

 

Ni kan hitta mina foton här: https://plus.google.com/photos/110653191964787215271/albums/5872682736961897425?authkey=COqT9oCbwcq1IA

  • Like 1

Christer Pärus

 

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core member

Isle of Jura Diurach

Friend of Classic Malts

Link to comment
Share on other sites

Försöker hitta något ord som skulle beskriva veckoslutet i Limburg, men hittar inget som skulle skriva hur otroligt kul det var. Kommer med säkerhet att besöka mässan ännu många gånger, bara frugan godkänner min ansökan.

 

Vi anlände till ingången ca. 2 timmar före lördagens start och då fanns det strax under 20 pers. i kön före oss. Av dessa verkade de flesta vara svenskar och några var tyskar. Det fanns ju inte så mycket annat att göra än att stå i kön då det regnade där så gott som hela tiden.

 

Första dagen var det lite för mycket folk på plats och detta betydde att man inte slapp och se allt som fanns på borden. Men på söndag var det säkert bara hälfen av lördagens besökare på plats och då hittade jag många fina fynd.

 

Man såg ganska snabbt att denna tillställning gick ut på vad som fanns i flaskan, inget om vem som hade bästa marknadsföringen eller finaste historien till flaskan. Detta gillar jag stort. Det är så det borde vara med whisky.

 

Saldot blev 21 whiskyn, 4 roms och hem kom ca. 30 whiskyn i sampleflaskor. Det hade säkert blivit några fler samplen men väskan där vi hade fler tomma sampleflaskor kom aldrig fram till Tyskland.

 

Det var också kul att höra många olika roliga svenska dialekter i kön och på hotellfrukosten, det kändes som att se på ett avsnitt av Hip Hip. Jag har inte varit många gånger till Sverige eller sett så värst mycket på svenska tv-program att jag skulle vara van vid att höra annat än rikssvenska.

 

Ni kan hitta mina foton här: https://plus.google.com/photos/110653191964787215271/albums/5872682736961897425?authkey=COqT9oCbwcq1IA

Trevliga bilder (jag är ju med) men saldot med 25 drams på två dar lite klent drool2.gif

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Trevliga bilder (jag är ju med) men saldot med 25 drams på två dar lite klent drool2.gif

Tack. Jo 25 är lite klent, jag lovar att förbättra mig till nästa gång. Den finska äran står ju på spel.

  • Like 1

Christer Pärus

 

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core member

Isle of Jura Diurach

Friend of Classic Malts

Link to comment
Share on other sites

Ni kan hitta mina foton här: https://plus.google.com/photos/110653191964787215271/albums/5872682736961897425?authkey=COqT9oCbwcq1IA

 

 

Trevligt med lite bilder, det ser ju minst sagt lockande ut!

Trevligt! Jag tycker mig se nacken på en törstig jäkel på en bild där på slutet ;-)

  • Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...