ak84 Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Ska köpa whisky i present till en som inte gillar rökig whisky, tänkte köpa för runt 500 kr. Vad kan man tänkas köpa för någon? //Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanW Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Auchentoshan 12, tipsar jag alla som vill ha en "vanlig" whisky... Stefan Wallin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 The Balvenie doublewood 12yo Nr 86543 469kr Bra orökig standardmalt I alla fall jag dricker den hellre än Auchentochan vilken dag som helst Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
paer Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 (edited) Aberlour 12, Glenfarclas 15 Edited January 14, 2013 by paer 1 Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowicki Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 I mitt tycke är en Glendronach 15 för 529 kr ett lysande alternativ för den som gillar sherrytoner 2 Sven Nowicki - Falkenberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonre723 Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Glendronach 15 Revival. Tveklöst. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex83 Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Instämmer, Glendronach 15. Alexander Wiberg wibergalexander@hotmail.com Cask Owner @ Bruichladdich Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Glenlivet Nadurra om du vill ha bourbonfat. 1 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted January 14, 2013 Report Share Posted January 14, 2013 Glendronach 15 Revival. Tveklöst. Kan bara hålla med Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted January 15, 2013 Report Share Posted January 15, 2013 För sherry Glendronach 15 Revival För bourbon An Cnoc 12 (Kostar iåf bara 339:- men för de pengarna är det löjligt) Annars bourbon Benromach 10 Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidTjeder Posted January 22, 2013 Report Share Posted January 22, 2013 Lite sent svar, men för min del skulle jag tipsa om japansk whisky, alltid roligt att bredda folks smakupplevelser om vännen i fråga inte är jättehemma på whisky. Dels finns Yamazakis tolvåring, men kanske ännu mer något från Nikka, som har en serie sjukt bra virrar, dels From the barrel, men kanske ännu mer pure malt red (white och black har en del rök i sig, om än åtminstone i whites fall väldigt diskret). David Tjeder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts