Jump to content
whiskyforum

Heiligenhafen i vår.. Calles utbud


Lax
 Share

Recommended Posts

Hej där!

 

30årig nybliven whiskydrickare här. Jag är ganska grön inom ämnet än men läser så mkt jag orkar här på forumet för att lära mig mer :) grymt bra å trevligt ställe detta!

 

Jo de är så att i vår blir de nog en bussresa ihop me jobbarkompisar å pensionärer ner till calles. Dom har ju tyvärr inget stort whiskyutbud men är mottaglig av tips om de är nån sort jag absolut inte ska glömma köpa!

 

Personliga favoriter idag är Laphroaig 10, famous black, ardbeg 10..

Jag har mest bara smakat på rökiga men är öppen för alla förslag!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Glenfarclas 105 eller Aberlour A'Bunadh är att rekommendera tycker jag. Bra sherrylagringar båda två.

I övrigt "bara" standardmalter.....

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Link to comment
Share on other sites

Om du gillar rom (inte i drinkar utan som man dricker ren) så har dom bra pris på både El Dorado 15 och El Dorado 21... båda är riktigt bra!

 

Bra pris på en annan bra rom också Ron Zacapa Sol 23. Fast El Dorado är i min smak bättre.

Edited by Kainen

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade 2 olika whisky som jag skulle jämföra pris med priset på bolaget.

Klart köpvärda. Bör finnas i ett bra whiskyskåp

Glengoyne 21 (orökt sherry)

Lagavulin 16 (Rökig och komplex)

 

Dessutom är denna mycket intressant.

Glengoyne single cask 17 år (finns nog inte på bolaget)

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Kainen

 

Min erfarenhet av Rom är i stort sett obefintlig, men för att inte skrämma iväg mig så kanske jag borde köpt en El Dorado 15 när jag ändå åker. =) Tack!

 

 

Glenfarclas 105 säger fler utav er, vilket så får bli då. Talisker 10 vill jag minnas att pappa har en stående oöppnad, den kanske jag skulle nypa till mig ett smakprov på!

 

Håkan. Ja Lagavulin 16 har jag förstått är ett självklart val av många, kul att calles la till den i sortimentet nu smile.png
Glengoyne-s alla nya tillagda flaskor verkar också intressanta, idag har jag en 10-åring, men antar att 17 och 21 höjer ribban lite.

 

Förresten, är de 10 liter starksprit som gäller om tullen skulle sätta sig på sne?

Edited by Lax
Link to comment
Share on other sites

Enligt rekommendationerna inom EU så gäller 10 liter starksprit. Du behöver inte vara speciellt orolig om du har lite mer än så.

 

Glenlivet Nadurra 1L för drygt 400 kr lägger jag som mitt tips, tycker den är helt OK.

Fredrik Jokela

 

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...