Jump to content
whiskyforum

Springbank 21yo 2013 release


highland
 Share

Recommended Posts

Dock verkar den "klubben" helskum då man inte får någon bekräftelse eller nått när man går med.

Gjorde detta för ett tag sedan då jag va på jakt efter en specifik flaska.

Har inte fått ett mail från dem om den här "speciella" klubben.

Meningslös om du frågar mig

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Konstigt att den är så hett byte då förra årets var så medioker...

Håller helt och hållet med här... förstår inte hypen? Har 2012an på 79p!

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Fast nu är det inte alla som tycker att den är medioker eller att den är värd 79p, på WB snittar den över 89p och jag tycker personligen att den är mycket trevligdrool2.gif

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Vad jag läst så skall denna 2013 vara bättre än 2012:an :) Springbank 21 är ändå Springbank 21... å den går alltid ner och är god...

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Fast nu är det inte alla som tycker att den är medioker eller att den är värd 79p, på WB snittar den över 89p och jag tycker personligen att den är mycket trevligdrool2.gif

Jaså den har gått hem så pass, insåg inte det. Jag blev iaf mycket besviken på den, men det är klart man vill prova den nya.

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

2012 är riktigt trevlig också fast den äldre är helt klart godare lite mer djup i den.

Det är framförallt doften i 2012 som inte riktigt håller måttet, men jag brukar dricka min whisky
  • Like 1

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

 

Vad jag läst så skall denna 2013 vara bättre än 2012:an :) Springbank 21 är ändå Springbank 21... å den går alltid ner och är god...

Ålder ser inte jag som en garanti :) vart själv mycket besviken på förra årets. Skulle hellre lägga min rekommendation på Master of Malts nya SC buteljer för mycket bättre pris och kanske smak!

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

2012 är bra, men för dyr i förhållande till tex 18 yo 2009 som också är bra. Sen så kan man inte generalisera och säga att den gamla är bra. Det finns en del 21:or om man säger så.

Edited by Sundbom

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Link to comment
Share on other sites

Den "gamla" varierar kraftigt. Har provat en 80-talare som var ruggig. Dom sista åren av den "gamla" var inte något spektakulär enligt mej.

 

Aah, har inte jättebra koll på just Springbank då jag inte druckit någonting jag varit speciellt imponerad av från det destilleriet ännu bortsett från Longrow Red samplet på whiskyforum awards (10yo)... samplet var betydligt bättre än det som sedan buteljerades (11y)... fast 11yo också är bra men inte spektakulär.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

2012 är bra, men för dyr i förhållande till tex 18 yo 2009 som också är bra. Sen så kan man inte generalisera och säga att den gamla är bra. Det finns en del 21:or om man säger så.

 

 

Den "gamla" varierar kraftigt. Har provat en 80-talare som var ruggig. Dom sista åren av den "gamla" var inte något spektakulär enligt mej.

 

 

Jag har provat några olika 21or, och visst varierar betygen. Jag har 2012'an på 88p, har bara provat den en gång. Den från ca 2005 (2400 btls) ger jag 89p, 90-talarna jag har provat ligger på 92p, och de från 80-talet ligger ännu högre, 93p och kanske t o m 94p på en solig dag. smile.png

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Jag har provat några olika 21or, och visst varierar betygen. Jag har 2012'an på 88p, har bara provat den en gång. Den från ca 2005 (2400 btls) ger jag 89p, 90-talarna jag har provat ligger på 92p, och de från 80-talet ligger ännu högre, 93p och kanske t o m 94p på en solig dag. smile.png

Köpte en flaska av denna goding -92, den var makalöst god och färgen var finare än den bleka 2012:an hehe...

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...