Kristopher Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 (edited) Jag är ganska ny det här med whisky. Har förvisso smakat en hel del men jag har ingen riktig samling hemma i skåpet. Försöker upptäcka och lära mig så mycket som möjligt. Så jag blev nyfiken på Longrow 11 Year Old 2001 - Rundlets and Kilderkins. Strikt en flaska per kund. Är det en särskild utgåva värd att köpa? Vad tycks om Longrow i allmänhet? Edited February 8, 2013 by Kristopher Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Det är en ny Longrow som jag inte provat ännu, men i allmänhet tycker jag att Longrow är "bra skit"! Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 (edited) Jag är ganska ny det här med whisky. Har förvisso smakat en hel del men jag har ingen riktig samling hemma i skåpet. Försöker upptäcka och lära mig så mycket som möjligt. Så jag blev nyfiken på Longrow 11 Year Old 2001 - Rundlets and Kilderkins. Strikt en flaska per kund. Är det en särskild utgåva värd att köpa? Vad tycks om Longrow i allmänhet? Senare tiders Longrow är väl ok, i paritet med bra "rökare" från Islay, men det finns fantastisk Longrow i första hand från 73 & 74 men även en del senare fat framförallt från Samaroli Edited February 8, 2013 by johan Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Senare tiders Longrow är väl ok, i paritet med bra "rökare" från Islay, men det finns fantastisk Longrow i första hand från 73 & 74 men även en del senare fat framförallt från Samaroli Så sant som det är sagt Johan. Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted February 19, 2013 Report Share Posted February 19, 2013 Rundlets and Kilderkins kommer jag försöka lägga vantarna på iaf. Longrow har blivit lite av en favorit för mig, tycker dom har släppt mycket roligt på senaste tiden. Deras 100 proof är otroligt bra. Öppnade min Longrow CV för ett tag sedan trotts alla förvarningar om att den bara är skit eller i bästa fall medioker, men ger man den lite tid så tycker jag att den är mycket belönande. Satt och småsmuttade på den en kväll när vi satt och ölade och vipps så hade halva flaskan gått åt. Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted February 20, 2013 Report Share Posted February 20, 2013 Har någon provat denna? http://www.maltsandmore.de/products/de/Geschenkideen/Whisky-Whiskey/Longrow-14-Jahre-1997-2011-Burgundy-Wood-561vol-07l.html Den ser intressant ut men jag är för feg och snål för att våga köpa den utan att ha läst några uttalanden om den :-D. David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanSO Posted February 20, 2013 Report Share Posted February 20, 2013 (edited) Longrow Burgundy Wood är suverän. Rekommenderas av en glad amatör! Men också av mer kunniga människor. Den fick 5 av 5 torvmossar på peat.se http://peat.se/2012/03/05/longrow-burgundy-fran-val-avvagda-vinfat/ Edited February 20, 2013 by JohanSO 1 Mvh Johan Skovli Olsson Värmlänning i exil Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted February 20, 2013 Report Share Posted February 20, 2013 Har någon provat denna? http://www.maltsandmore.de/products/de/Geschenkideen/Whisky-Whiskey/Longrow-14-Jahre-1997-2011-Burgundy-Wood-561vol-07l.html Den ser intressant ut men jag är för feg och snål för att våga köpa den utan att ha läst några uttalanden om den :-D. 85 pinnar gav jag den under 2011. Enligt min skala så "betyder" det: 85-89 Mycket bra, en del är t o m värda att köpa. 1 Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted February 20, 2013 Report Share Posted February 20, 2013 Tack för era svar och länken till peat! Jag kommer att beställa den om en vecka :-). David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
rc200 Posted February 20, 2013 Report Share Posted February 20, 2013 (edited) På tal om Longrow vad tycker ni om 18 åringen buteljerad senaste åren har läst en del vad Serge på whiskyfun tycker och enligt vad jag läst så verkar den riktigt lovande samt förhållandevis prisvärd i uk då förstås Är väldigt sugen på att prova en flaska När min Springbank 18 är slut. Edited February 20, 2013 by rc200 Johan AnderssonGlenfarclas Global Family Springbank Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted March 5, 2013 Report Share Posted March 5, 2013 Har nu 1st Burgundy Wood, 1st 18 åring, 2st R&K, 3st Red och en CV som jag bara har några droppar kvar i. Vet inte om jag missat någon... Har inte hunnit provsmaka de 3 första ännu, men det kommer så småningom. Har ännu inte blivit besviken på någon Longrow jag har smakat. Den 10 åriga CS var mycket bra då jag smakade den för någon månad sedan, så en sådan kommer inhandlas i framtiden om jag råkar se den någonstans. Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts