Jump to content
whiskyforum

Talisker 35 till samlingen eller inte?


CARLE
 Share

Recommended Posts

Tjenare.Undrar om någon har lite mer koll på om det är värt att lägga en slant på talisker 35(2012).Eller ska man satsa på något annat för bättre avkastning(pensionen)?

 

Mvh Kalle

Kalle andersson

Link to comment
Share on other sites

Inte värd deyckesmässigt och den kommer aldrig stiga på samma sätt som PE tex. Lite avkastning lär du få men varför ens tänka i dessa banor?

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Tjenare.Undrar om någon har lite mer koll på om det är värt att lägga en slant på talisker 35(2012).Eller ska man satsa på något annat för bättre avkastning(pensionen)

 

Mvh Kalle

 

Om du vill spekulera och tjäna en slant så finns det mycket bättre investeringar i alla fall kortsiktigt (1-5år sikt). Långsiktigt (Pensionen!) är väldigt svårt att säga hur utvecklingen kommer se ut.

Kristoffer Horn

 

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Om du vill spekulera och tjäna en slant så finns det mycket bättre investeringar i alla fall kortsiktigt (1-5år sikt). Långsiktigt (Pensionen!) är väldigt svårt att säga hur utvecklingen kommer se ut hos www.ifolor.se.

Det är en risk att spekulera med den. Bara guld bli säker dyrare smile.png

Edited by mardre
Link to comment
Share on other sites

Både samlar och dricker.tycker det är tråkigt att se några siffror på banken.så istället lägger jag dom på intresset.(whiskyn?).men det är jag det.?

  • Like 2

Kalle andersson

Link to comment
Share on other sites

Ja whisky är en bra investering eftersom du aldrig kan förlora. Blir det dålig avkastning har du bra dricka att njuta av.

Exakt! Gäller bara att hålla sig till sånt man själv tycker är gott :)

 

Skulle ekonomin kollapsa så lär whisky bli en betydligt bättre handelsvara än värdepapper eller liknande ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

 

Exakt! Gäller bara att hålla sig till sånt man själv tycker är gott :)

 

Skulle ekonomin kollapsa så lär whisky bli en betydligt bättre handelsvara än värdepapper eller liknande ;)

 

 

Skulle ekonomin kollapsa skulle jag inte se min whisky som en handelsvara... Kollapsar hela ekonomin = inga fler whiskyköp = drick den whisky som finns hemma.. Det kan ju bara vara en bra investering! Men är det pensionspengar och inte pensionsdricka man vill investera i så...

Anna Östensson, BaraWhisky

Link to comment
Share on other sites

   

 

Skulle ekonomin kollapsa skulle jag inte se min whisky som en handelsvara... Kollapsar hela ekonomin = inga fler whiskyköp = drick den whisky som finns hemma.. Det kan ju bara vara en bra investering! Men är det pensionspengar och inte pensionsdricka man vill investera i så...

Jag skulle dock inte börja gråta om jag hade ett skåp med pensionsdricka. Man ska väl hålla sig sysselsatt då också har jag hört.

Link to comment
Share on other sites

Härligt att folk samlar på whisky.

Det är tack vare samlarna som våra barn och barnbarn kan ha möjlighet att prova gammal whisky, och whisky från nu nedlagda destillerier.

Det är även tack vare samlarna som har gett mig möjlighet att prova 1800 tals whisky.

  • Like 1

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Det är kanske det man ska börja satsa på redan nu: pensionssparande i form av whisky, fast inte för pengarna, utan bara för att ha något att göra (dricka..)!

Tyvärr känns pensionen långt bort så får nog vänta några år...

 

 

Anna Östensson, BaraWhisky

Link to comment
Share on other sites

När det gäller samling så gör vi nog fel som sparar det bästa till sist . Man borde dricka det bästa först och spara det enklare till sist, när kanske smaklökarna klarar sig med något enklare whisky. smile.png

  • Like 3

Niklas Pettersson

Link to comment
Share on other sites

Det är kanske det man ska börja satsa på redan nu: pensionssparande i form av whisky, fast inte för pengarna, utan bara för att ha något att göra (dricka..)! Tyvärr känns pensionen långt bort så får nog vänta några år...

Desto fler år att pensionspara ju! ;)

Andreas Lestander, Arjeplog

Link to comment
Share on other sites

Kanske kan vara bra att dricka upp den godaste whisky nu innan pesnionen för då lär vi ju knappt få några pengar ändå så till pensionen kan vi spara fulwhiskyn hehe

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Men det är ju här detta eminenta forum står till eder tjänst med jämna mellanrum.

Här får vi chansen att både samla whiskyn och i mycket stor utsträckning även prova den.

En hatt höjs till alla som lägger upp sampler till förfogande för oss att prova.

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...