Jump to content
whiskyforum

Systembolaget släpp 2013

WhiskyPete
 Share

Recommended Posts

Japp... Stämmer. Bror fick ett mail med "tyvärr blev du inte tilldelad..." Istället. Nu ligger flaskorna som en beställning på SBs hemsida också istället för web-bokning.

Tack för svaret Marcus. Då blev det en #7914 och en #7576 (fick köplats på den sistnämda, men då ordnade det sig). #3692 har jag redan 2 av blush.png

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

En fråga :

Har man tur när man får sin beställning...... givetvis så beror det på turen .....eller en väloljad dator... Eller bor man i fel landsände. Många pratar ju om SB`s "lotteri". Jag undrar bara eftersom jag inte blivit tilldelad någon webblansering sedan shock3.gif ....september 2012......shock3.gif Är någon mer än mej som bor i samma trakter som inte fått det man har "bokat".. mad.gif Det skulle va´kul att veta.

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

En fråga :

Har man tur när man får sin beställning...... givetvis så beror det på turen .....eller en väloljad dator... Eller bor man i fel landsände. Många pratar ju om SB`s "lotteri". Jag undrar bara eftersom jag inte blivit tilldelad någon webblansering sedan :shock3: ....september 2012......:shock3: Är någon mer än mej som bor i samma trakter som inte fått det man har "bokat".. :angry: Det skulle va´kul att veta.

Intressant frågeställning.. Har ingen teori, men jag har varit lyckligt lottad till 100% på de weblanseringar jag deltagit i. Detta oavsett ort(Göteborg 2 butiker och Borås 2 butiker) eller uppkoppling(iphone, mobilt och bredband). Som sagt så är det väl endast slumpen som avgör.. Edited by alezander

Alexander Walleräng

Y.N.W.A.

Jag har endast deltagit i två webblanseringar... Denna samt den med Lagavulin 21 och PE 12th. Den gången fick jag en PE men blev utan Laggan.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Jag tryckte så fort knappen blev grön (1s efter) på #7914. På #7576 högst 20 sekunder senare och hamnade på köplats....

Jag tryckte kanske 3 sekunder efter att knappen blev grön på #7576 och hamnade i kö..

Fick du #7576 på din köplats eller blev du lycklig på annat sätt?

Oscar Hall, Göteborg

Ardbeg Committee
Friend of Laphroaig

Det beror helt på när Systembolaget man beställt till lägger sina beställningar.

Om jag beställer på torsdag till Systembolaget i Avesta så kanske dom har beställningsdag på tisdagar. Då är det andra bolag som har beställningsdagar på torsdag, fredag eller måndag. Då ligger ju dom före med deras beställningar.

Är ni med på hur jag menar?

Andreas Hedin

Men så är det väl inte på weblanseringar, där är det väl först till kvarn som gäller till skillnad från beställningssortimentet. Eller har jag missuppfattat det?

• Like 1

Michael Larsson

En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996

Friend of Laphroaig 102662

Ardbeg Committee member

Det beror helt på när Systembolaget man beställt till lägger sina beställningar.

Om jag beställer på torsdag till Systembolaget i Avesta så kanske dom har beställningsdag på tisdagar. Då är det andra bolag som har beställningsdagar på torsdag, fredag eller måndag. Då ligger ju dom före med deras beställningar.

Är ni med på hur jag menar?

Helt med, men det gäller väl inte weblanseringar? Där har de ju "live"-saldo så då borde det ju funka att de första som klickar får sin flaska oavsett var man vill ha den levererad?

Richard Nordenskjöld

Något OT, är det vanligt att de ändrar maxantal/kund? Kurrarna hade 2/pp dagen innan, men 1/pp på lanseringsdagen.

Jag mailade dem och frågade hur de tänkte med 2 per kund och fick till svar att "Det hade blivit fel och nu var åtgärdat".

Hej Marcus. Tack för ditt mejl.

Det blev lite fel med kvoteringen för Karuizawa whiskyn och vi ber om ursäkt för detta. Jag kan glädja dig med att kvoteringen nu är ändrad till 1 flaska/person. Här hittar du den uppdaterade webblanseringslistan:

Välkommen att kontakta oss igen.

Med vänliga hälsningar

Sara Farman

Kommunikatör

Kundtjänst

0771-83 83 00

Systembolaget AB, 103 84 Stockholm

Edited by Kainen

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Jaha...då släpper SB ytterligare flaskor av Ardbeg Galileo den 2/4-2013.
Undra hur länge de kommer finnas kvar då den av en, enligt mig, märklig anledning tog Guld i WWA2013 precis.

Själv lutar jag mig tillbaka och Ugglar iställettongue.png

• Like 3

Roland Johansson/Varberg

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

Själv lutar jag mig tillbaka och Ugglar istället

Håller med, ugglan är ett antal pinnar bättre :)

Någon mer Galileo kommer inte köpas.

Marcus Hotakainen, Täby

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Men vad menar dom då? Har dom någon gammal batch dom hittat eller hur funkar det när Ardbeg inte tillverkar de längre?

Kan vara så att SB inte släppte alla flaskor vid det första tillfället eller så har leverantören erbjudit ett restsortiment.

Filip Ling, Stockholm

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

För info så har jag kollat upp detta med Systembolagets kundtjänst. Dom släpper 2000st Galileo den 2/4. Tyckte det lät väldigt mycket då första släppet låg på 5000... Både på web och i butik ska gå bra att beställa.

Må väl

Peter Grönlund

Göteborg

Priset är fortfarande 799 kr? Måste kännas bra för dem som har trott att den var slutsåld och pungat fina överpriser...

• Like 1

Fredrik Jokela

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora