Oddie Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 Jag skulle behöva er expertis i att hitta ett glas med dessa tre kriterier (blyfritt glas, tulpanformat och med stam). Jag har hittat detta glas, men inte lyckas hitta information om det är blyfritt glas: http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=76626 Jag har glencairnglas men gillar inte foten, utan vill ha något med en lång stam. Glaset skall användas till all form av lagrad sprit. Tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 Jag kör med Orrefors difference mature spirit. Kostar några kr men är riktigt bra finns på nätet eller cervera eller liknande ställen. Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarkov Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Dessa har jag: Luigi Bormioli Vinoteque Spirits Snifter 17 cl, köpta på Verner&Verner i Nordstan, Göteborg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddie Posted March 18, 2013 Author Report Share Posted March 18, 2013 Dessa har jag: Luigi Bormioli Vinoteque Spirits Snifter 17 cl, köpta på Verner&Verner i Nordstan, Göteborg. Tack, precis vad jag letade efter. Bra också att stammen/stjälken är förstärkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts