Jump to content
whiskyforum

Bowmore


Lagavulin
 Share

Recommended Posts

Funderar på att sälja tre utgåvor från Bowmore

 

Black, 42yo

White, 43yo

Gold, 44yo

 

Vart söker jag intressenter?

 

 

Hälsningar Erik

 

 

Oj vilka fina grejor, samples för oss nerds vore ju det optimala, skall du nödvändigtvis sälja dem så är det nog whiskyauction och mctears som gäller.

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Oj vilka fina grejor, samples för oss nerds vore ju det optimala, skall du nödvändigtvis sälja dem så är det nog whiskyauction och mctears som gäller.

Kan bara hålla med. Gärna samples!

Niclas Fransson

Link to comment
Share on other sites

Nu känner jag mig dum... Men vilka är McTears? Aldrig hört talas om...

 

Samples är ett alternativ, men distrubitionen känns (censurerat) krånglig... Dock kanske inte svårt att sälja den på det viset...

Erik Olsson Åberg

Link to comment
Share on other sites

Nu känner jag mig dum... Men vilka är McTears? Aldrig hört talas om...

 

Samples är ett alternativ, men distrubitionen känns (censurerat) krånglig... Dock kanske inte svårt att sälja den på det viset...

 

Du kan garanterat få hjälp med miniflaskor och sånt av forumiter, du bor ju mitt i Sverige så att säga haha... jag kan tussa ihop dig med seriösa kisar i ditt närområde om du vill, McTear´s är en auktionsfirma som har whiskyauktioner ca varannan månad, skilladen mellan dem och whiskyauction är att köparen får betala ca 25% ( upp mot 30% ) på budet, avgiften för dig som säljare är ungefär samma som hos WA.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Använd inte McTears eller Bonhamns eller för den delen Stockholms Auktionsverk, deras avgifter är orimligt höga och det är säljaren som får betala även om deras avgiftsystem ger intryck av att båda parter får betala avgifter. Som köparen är ju slutpriset inkl. avgifter det enda intressanta när man bestämmer vad man är beredd att betala.

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Använd inte McTears eller Bonhamns eller för den delen Stockholms Auktionsverk, deras avgifter är orimligt höga och det är säljaren som får betala även om deras avgiftsystem ger intryck av att båda parter får betala avgifter. Som köparen är ju slutpriset inkl. avgifter det enda intressanta när man bestämmer vad man är beredd att betala.

 

 

Det är precis som Sam säger dyra avgifter, whiskyauction har den minsta avgiften för såna flaskor du nämner, ca 14% tar de

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...