Jump to content
whiskyforum

Mortlach 21 1990 the ultimate selection ?

Davil
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte kolla om någon har provat denna: http://www.whiskysite.nl/en/The-Ultimate-Selection/Mortlach-21-years-old-1990-The-Ultimate-Selection

Jag var ute efter Mortlach 16 Flora & Fauna egentligen men nu blev jag intresserad av denna 21 åriga single cask också.

Har ni några synpunkter på vilken jag ska välja?

David Ilbäcks

Friends Of Laphroaig Plot No: 385361

Min samling

Mortlach är alltid intressant. Även om jag aldrig smakat en dålig Mortlach (ännu) så tror jag att F&F är ett bättre köp, men det är bara en ren gissning från min sida. Men Mortlach + sherry butt + non chill filtered + 46% kan inte bli så himla fel i min bok!

Jonas Carlsson

Mortlach är alltid intressant. Även om jag aldrig smakat en dålig Mortlach (ännu) så tror jag att F&F är ett bättre köp, men det är bara en ren gissning från min sida. Men Mortlach + sherry butt + non chill filtered + 46% kan inte bli så himla fel i min bok!

Tack för din synpunkt!

Jag har druckit Mortlach 16 F&F för ett år sedan och minns den som riktigt god! Men så snubblade jag över denna 21 åring och nu har jag ångest över vilken jag ska köpa då 21åringen på pappret borde vara bra.

Risken är att jag köper båda även fast jag inte borde :/

David Ilbäcks

Friends Of Laphroaig Plot No: 385361

Min samling

Risken är att jag köper båda även fast jag inte borde :/

Välkommen till klubben, så känner jag alltid men det slutar med att jag köper tre flaskor ;)

• Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling