Erax Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Är ny på att handla whisky på nätet och undrar om några av er har mer erfarenhet av det och vilka sidor som är bäst samt var man kan hitta lite mer intressanta buteljeringar? 1 Erik Axetun info@axetun.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Hej Här har du några tips på butiker som du kan botanisera i Whiskysite.nl (Holland) Whisky.fr (Frankrike) Har i mina ögon skärpt upp sig ordentligt, paketerade dåligt och hade noll koll på saldon. Men mina senaste beställningar, inga problem Shop.whiskybase.com (Holland) Whizita.de (Tyskland) Thewhiskyexchange.com (England) Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Fyller på med maltbarn.de & getraenkewelt-weiser.de Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
rc200 Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 masterofmalt.com (England) funkar bra också har en del trevliga egna buteljeringar och stort sortiment av standardbuteljeringar. maltsandmore.de (Tyskland) Johan AnderssonGlenfarclas Global Family Springbank Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erax Posted May 9, 2013 Author Report Share Posted May 9, 2013 Tackar! Ska helt klart lägga ett par timmar på att försöka täppa till de hål jag har i samlingen!! Erik Axetun info@axetun.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigge Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Whisky-Doris.de Patrik Segerfeldt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Har testat beställa från master of malt och det funkade mycket bra förutom en flaska som blev fel (var närapå identisk). Det var väldigt bra support och snabba svar så vi fick behålla den "felaktiga" flaskan för rabatterat pris (ca 15% avdrag) och betalade ingen extra frakt för att få hem rätt flaska. Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erax Posted May 10, 2013 Author Report Share Posted May 10, 2013 Tack. Hur funkar det med tull/frakt? Erik Axetun info@axetun.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted May 10, 2013 Report Share Posted May 10, 2013 Nu får någon rätta mig om jag har fel men svensk skatt sköts av butiken själv så det blir inbakat i priset. När vi beställde så blev det inget extra för tull oss iaf. Frakt blev ca 200 för 1-20 flaskor ungefär. Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted May 10, 2013 Report Share Posted May 10, 2013 Nu får någon rätta mig om jag har fel men svensk skatt sköts av butiken själv så det blir inbakat i priset. När vi beställde så blev det inget extra för tull oss iaf. Frakt blev ca 200 för 1-20 flaskor ungefär. Det är vanligtvis ditt ansvar för att lösa den svenska skatten, det är bara några enstaka butiker som gör det åt dig. The Whisky Exchange och Master of Malt är de jag kommer på, finns det fler? Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanFinkel Posted May 10, 2013 Report Share Posted May 10, 2013 Masters of Malt sköter ingen svensk skatt vad jag vet (om de inte ändrat nyligen), däremot anger de priset i kronor, men det är med engelsk skatt. Tyvärr verkar fler och fler butiker få påhälsning av skatteverket vilket får dem att på hemsidan säga att de inte skeppar till Sverige. Såväl whiskyshop Dufftown som LochFyne verkar ha slutat skicka till Sverige nu i år. Följaktligen kanske vi ska vara försiktiga med att tipsa om nätbutiker här då skatteverket lär hitta denna sida Sen kan man konstatera att det går snabbare att beställa via vissa av dessa butiker än via SB! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvall Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Brukar Whiskysite vara en stabil sida? Får alla möjliga fel när jag tittar på den, går inte att välja betalmedel, anmäla nyhetsbrev eller maila via formuläret heller. Har någon en mailadress man kan skicka vanliga mail till dom på? Martin Kronvall http://swedishmaltmafia.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Masters of Malt sköter ingen svensk skatt vad jag vet (om de inte ändrat nyligen), däremot anger de priset i kronor, men det är med engelsk skatt. Tyvärr verkar fler och fler butiker få påhälsning av skatteverket vilket får dem att på hemsidan säga att de inte skeppar till Sverige. Såväl whiskyshop Dufftown som LochFyne verkar ha slutat skicka till Sverige nu i år. Följaktligen kanske vi ska vara försiktiga med att tipsa om nätbutiker här då skatteverket lär hitta denna sida Sen kan man konstatera att det går snabbare att beställa via vissa av dessa butiker än via SB! Loch Fyne fixade svensk skatt tidigare??? Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Loch Fyne fixade svensk skatt tidigare??? Ja, blev förvånad, de hade ordnat det, har det knasat nu. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 (edited) Ja, blev förvånad, de hade ordnat det, har det knasat nu. Tyckte också det lät lite lattjo, men eftersom jag får virus varningar från sidan så rekommenderar jag endast den som har bra skydd att kolla...... basbear Edited May 11, 2013 by basbear MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Loch Fyne är uppköpta av "Whisky Shop", därav inga leveranser hit längre. 1 Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted May 13, 2013 Report Share Posted May 13, 2013 Jag läste lite om vad som gäller angående detta med import och näthandel av alkohol och kom fram till följande: Om du som köpare själv ordnar med frakt så är det du som köpare som måste anmäla till skatteverket och ställa säkerhet (innan varorna tas in i landet). Om säljaren anordnar med frakten så ska även säljaren betala in svensk skatt. TWE gör detta, MoM gör det inte. Om du själv för in varorna i sverige så betalar du ingen skatt om det är för ditt eget eller din familjs bruk. Ovan gäller import från EU-land. http://bit.ly/16uNoGh Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erling Posted May 15, 2013 Report Share Posted May 15, 2013 Mitt tips är www.bodegashop.com Ja har beställt ett par gånger och det har gått finfint! Man får vänta två veckor på leveransen men det var det väl värt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aenima Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Hur är det med royalmilewhiskes? Går det inte att beställa därifrån till Sverige längre? /Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
aenima Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 Kan meddela att RMW har slutat skicka till Sverige. Thanksfor getting in touch. Unfortunately, due to a mixture or taxation,legislation and logistics, it is no longer feasible for us to shipcommercially to Sweden. Sorry I cannot be of more help. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 Vinusvinis gav skit bra service och snabbaste leverans jag varit med om! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpaan Posted July 1, 2013 Report Share Posted July 1, 2013 Någon som testat köpa från https://www.milroys.co.uk/ ? Timmy Larsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Någon som testat köpa från https://www.milroys.co.uk/ ? Har handlat en hel del därifrån, det har fungerat klockrent tidigare men allting har ju ett slut, la en order och fick den bekräftad med order nr. i feb. 2013, har mailat ca 6-8 ggr till 2-3 olika pers där men ingen bryr sig om att svara, de drog inga pengar men det är ett mycket märkligt agerande. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanReidel Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 (edited) Vad har folk för erfarenheter av MyWhiskyShop.com? Funkar det bra med deras leveranser och kund support? Edited July 3, 2013 by JohanReidel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpaan Posted July 4, 2013 Report Share Posted July 4, 2013 Har handlat en hel del därifrån, det har fungerat klockrent tidigare men allting har ju ett slut, la en order och fick den bekräftad med order nr. i feb. 2013, har mailat ca 6-8 ggr till 2-3 olika pers där men ingen bryr sig om att svara, de drog inga pengar men det är ett mycket märkligt agerande. Hoppas jag får det jag beställt från milroy nu då! Jag va kanske lite för snabb.. Kan ju skriva sen om jag får flaskan eller ej, dom har dragit pengarna iaf... Får hålla tummarna nu då! Låter ju skumt om dom inte svarat på dina mail! Timmy Larsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts