Jump to content
whiskyforum

Forumträff 2013


Jenz Rönnow
 Share

Recommended Posts

Skulle gärna komma tycker priset är helt ok men kanske det skulle legat lite senare på året mycket som skall hinnas med runt semestern.

Mats Johansson

Fatägare Box
Friends of classic malts
Friends of Laphroaig
Ardbeg Committee

Fatdelägare Smögen

Link to comment
Share on other sites

För egen del så har suget funnits men det har aldrig funkat i planeringen. För nära eller mitt i semestern helt enkelt. Senare på året tror jag skulle dra mer.

Skulle en annan tid på året vara ett alternativ till att ställa in? Är ju dock en del mässor och sånt både höst och vår, så det kanske inte är fel att köra under sommaren ändå?

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Skulle en annan tid på året vara ett alternativ till att ställa in? Är ju dock en del mässor och sånt både höst och vår, så det kanske inte är fel att köra under sommaren ändå?

Stämmer bra att det är mässor mer eller mindre hela året så det lär alltid krocka med något. Träffen har väl oftast legat första helgen i augusti?? vilket för mig är mitt i semestertid. Whiskyintresset tar tillräckligt mycket tid från familjen och att då sticka iväg på whiskyhelg under semestern är helt enkelt inget alternativ. Kan bara prata för mig själv men jag tror inte lika många får krock med mässor som får krock med semester.

Lasse Vallin
Göteborg

Meningen med livet är fyra: Barnen, flickvännen, Ardbeg & Frölunda Indians

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med Lasse Vallin (trots att han håller på Frölunda, men han kan ju ändra sig på den biten ;-)). Det är för nära eller i semesterperioden. Då kan och vill ej heller jag prioritera annat före familjen. Men jag tror absolut inte detta är den springande punkten, för arrangemanget har ju ändå gått ihop antalsmässigt förut vid denna tidpunkt. Jag tror att det bästa är att ställa frågan, kring det vikande intresset, till de som deltagit de senaste ~5 åren och som nu inte gör det. Vad är det som gör att de inte vill delta nu, men gärna gjorde det för några år sedan (såsom även Benke ställer slutfrågan)?

 

Min vilda gissning är att priset ligger ganska konstant (vilket nog är det rätta för annars blir det för dyrt) men att det tidigare innehållet har dragit i väg i pris (se bara på utvecklingen på WA) för mycket, och gjort att innehållet idag inte är lika intressant/exklusivt för whiskynördar (som varit med förut). Men forumträffen skall väl främst vara ett forum för forumiter att mötas och ha kul, och inte nödvändigtvis dricka det exklusiva. Det exklusiva hittar vi ju ändå här på forumet eller t ex i Limburg.

 

Edit: rätat svatlef ;-)

Edited by ardbeg67
  • Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit med alla gånger utom de två första, dvs alla gånger som Forumträffen har varit i Bredaryd. Jag tror att det är 5 gånger. Jag tycker att det har varit fantastiskt kul och intressant. Men i år kan jag inte vara med.

 

Men kombination av att mina krav på whisky ökar och att tillgängligheten på densamma minskar gör ju att intresset sjunker, och det gäller även Limburg, där jag har varit de 5 senaste åren.

 

Därför ser jag det som en naturlig utveckling att "gamlngar" ersätts av "nykomlingar", och här finns uppenbarligen ett tillkortakommande.

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Här är det en förutsättning att det är under semestern, varför jag planerar den efter Forumträffen. 150 mil för en halv helg är mycket för nån som börjar nicka till bakom ratten efter 5-6 mil... Då ser man till att redan vara i södra Sverige (Sthlm) när helgen infaller! :)

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Tror vi att det skulle göra skillnad att flytta högre upp i landet? Mitt i?

 

För egen del spelar det mindre roll vart vi är, det som är för mig att det alltid ska hinnas med en massa andra saker under semestern.. Så för mig skulle det passa bättre senare.

 

Ivar Wahlstedt

Link to comment
Share on other sites

Vad innebär minimässa på forumträffen?

Att deltagarna tar med sig någon eller några favoriter.Som givetvis är frivilligt.Och att man sedan går runt bland dom andra deltagarna och byter/säljer/umgås/. Och har det hur kul och trevligt som helst. Samtidigt som personalen i Bredaryd har fixat med tilltugg. Måste bara tillägga att engagemanget från ALLA på Bredaryd`s värdshus är helt fantastiskt..... En tillställning som kommer att saknas i år.....

Edited by Complex
  • Like 1

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Jag måste vara super korkad...

Hur betalar jag hela beloppet, och inte bara föranmälningsavgiften på 500:-?

 

Är det någon som passerar Stockholm på vägen ner?

____

Kollade in bilderna från de tre senaste åren.

Betalade in 500:- pronto. När ska jag betala resten?

Edited by whiskyjanne

Whiskyjanne

Link to comment
Share on other sites

Jag måste vara super korkad...

Hur betalar jag hela beloppet, och inte bara föranmälningsavgiften på 500:-?

 

Är det någon som passerar Stockholm på vägen ner?

____

Kollade in bilderna från de tre senaste åren.

Betalade in 500:- pronto. När ska jag betala resten?

Eftersom det lutar åt att det blir inställt, varje fall träffen som var planerad nu i Augusti, vill jag inte kräva in några resterande pengar.

Med dig är det nu 11 anmälda, vi måste minst vara 25 på Söndag för att det skall bli av, och det ser lite mörkt ut tyvärr.

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Efter samtal med Bredaryds Wärdshus har jag tagit beslutet att ställa in forumträffen på grund av för få deltagare.

Ställs Whiskyforum Awards också in?

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Förhoppningsvis kan vi nu få ett nytt datum som fungerar för mig :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att det blev så, men 11 personer är som sagt alldeles för få. Är tanken ett nytt datum i höst eller är det slut med forumträffar pga. för litet intresse?

Lars Karlsson, Hudiksvall

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Friend of Laphroaig plot nr. 307250

Link to comment
Share on other sites

Ja, tyvärr har det kommit för lite underlag för detta också.

 

Helt slut är det nog inte, men det är mycket jobb med att sätta ihop bara det programmet som finns presenterat nu. Att dra igång detta en gång till och få 10-talet anmälningar gör att jag får ta mig en funderare på i vilken form och hur jag skall gå vidare med forumträffarna.

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...