Kainen Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Kan någon förklara vad som är så speciellt med hans sätt att prova whisky och hur man gör? Jag har läst om "The Jim Murray Method" hit och dit men det enda jag läst om vad man eg gör annorlunda är att man värmer whiskyn? Tycka vad man vill om mannen i fråga men det skulle ändå vara kul att kunna prova på denna "metod" som skall vara så annorlunda mot hur man vanligtvis smakar / dricker whisky. Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
larced Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Han kör väl inte bommullstuss tricket hoppas jag? Skulle vara lite revolutionerande om det var "The Jim Murray Method" :-) Quote Lars Cederbro Box Destilleri fatägare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichardN Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Hittade detta: “warm up, chew and spit” Så det verkar ju ganska annorlunda än man är van vid. Lite som vinprovning utan att ta in luft... Quote Richard Nordenskjöld Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanSO Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Här är en ganska bra beskrivning på hur provning med Mr Murray går till från en norsk blogg. Verkar vara en ganska speciell person och minst sagt annorlunda provning... http://www.stow.no/en-aften-med-jim-murray/ Quote Mvh Johan Skovli Olsson Värmlänning i exil Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Om han höll en provning hemma i mitt vardagsrum och jag satt i rummet intill och hade tråkigt skulle jag inte komma. Han är en person med röd näsa och mycket stora skor. 3 Quote Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 12, 2013 Author Report Share Posted June 12, 2013 Hmm... Ju mer man läser om honom, ju mindre gillar jag honom iaf. Han verkade väldigt ödmjuk när man lyssnade på honom på Mackmyradagen förra året men men. Tack för svar, kanske skall prova någon gång bara för att se hur mycket skillnad det är Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Är det månne denne man som Folke Andersson refererar till i sin krönika i förra numret av AoW ? Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Är det månne denne man som Folke Andersson refererar till i sin krönika i förra numret av AoW ? Så tolkade jag det iallafall Quote Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 12, 2013 Author Report Share Posted June 12, 2013 Är det månne denne man som Folke Andersson refererar till i sin krönika i förra numret av AoW ? Skrevs det någonting intressant där? Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Skrevs det någonting intressant där? Han berättade om en känd whiskyskribent som inte lyssnade på nån annans åsikt än sin egen. Vid en blindprovning slog han tvärtemot övriga deltagare benhårt fast att detta är definitivt ingen Talisker. Det visade sig vara...en Talisker... 1 Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Jag har av skäl jag inte begriper tillbringat ett antal dagar tillsammans med den mannen i Skottland....jag kan bara med dubbla streck stryka under på det en av Islays destillerichefer sa till mig. "he is the best whiskywriter money can buy". 6 Quote Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts