Jump to content
whiskyforum

Cinderella whiskymässa 2014


Lemmy
 Share

Recommended Posts

Läste på Clydesdales hemsida att detta skulle bli av även nästa år. Dock inte i januari som innan, utan i början på Mars.

Men undrar hur detta har löst sig? Vore kul o veta.

Fantastiskt trevligt hur som helst.

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Det blir den 6, 7 och 8e Mars nästa år. Jag pratade med dem, vikingline, i förra veckan och än så länge var det öppet hur de skulle ordna det men det fanns några bra lösningar att välja på. Vad dessa lösningar består i vet jag tyvärr inte.

Jag instämmer, det blir säkert lika trevligt som övriga år.

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Båten kommer att ligga still medan mässan pågår då de inte får ha folk på bildäck när den rör på sig. Sen blir det ilfart T/R till Åland innan det blir stillaliggande igen för morgonpasset.

  • Like 1

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Båten kommer att ligga still medan mässan pågår då de inte får ha folk på bildäck när den rör på sig. Sen blir det ilfart T/R till Åland innan det blir stillaliggande igen för morgonpasset.

Ja vill man så går det mesta alltså :D

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Båten kommer att ligga still medan mässan pågår då de inte får ha folk på bildäck när den rör på sig. Sen blir det ilfart T/R till Åland innan det blir stillaliggande igen för morgonpasset.

Suveränt, då slipper vi vara rädda för att flaskorna ska ramla ner från hyllorna..

Thomas Brorson

Member of Whiskyforum Awards

Link to comment
Share on other sites

Talesättet att "nöden är uppfinningarnas moder" får ny aktualitet!

  • Like 1

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Båten kommer att ligga still medan mässan pågår då de inte får ha folk på bildäck när den rör på sig. Sen blir det ilfart T/R till Åland innan det blir stillaliggande igen för morgonpasset.

Hej,

Är nog inte helt klart ännu att vi måste ligga stilla hela tiden medan vi ha rmässan öppen men vi har det som sista utväg, annars är den bästa lösningen att vi får ha mässan nästan som förut och öppet under tiden vi kör i skärgården bara.

Men vi väntar och ser vad myndigheterna kommer med för svar.

viktigast är att vi kan ha mässan i alla fall.

Kommer att börja skriva lite mer här nu framledes.

Vi börjar nu med kryssningarna igen 12 september med Magnus som kommer och kör provning med lite från Symposions fina sortiment.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Är nog inte helt klart ännu att vi måste ligga stilla hela tiden medan vi ha rmässan öppen men vi har det som sista utväg, annars är den bästa lösningen att vi får ha mässan nästan som förut och öppet under tiden vi kör i skärgården bara.

Men vi väntar och ser vad myndigheterna kommer med för svar.

viktigast är att vi kan ha mässan i alla fall.

Kommer att börja skriva lite mer här nu framledes.

Vi börjar nu med kryssningarna igen 12 september med Magnus som kommer och kör provning med lite från Symposions fina sortiment.

Kul att höra från källan så att man slipper en massa rykten framöver... Symposion ska bli fint den 12:e...drool2.gif

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej,

Är nog inte helt klart ännu att vi måste ligga stilla hela tiden medan vi ha rmässan öppen men vi har det som sista utväg, annars är den bästa lösningen att vi får ha mässan nästan som förut och öppet under tiden vi kör i skärgården bara.

När kan man börja boka?

Göran Bylund

Link to comment
Share on other sites

Jag är en ensam whiskynörd på min ort, har väl ingen att åka med. Om nån har en plats över i en hytt så är jag bara tacksam.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Även här är det bokat ett gäng från Varberg på Fredagens resa. Hade gärna åkt på torsdagen och hem på söndagen, men för husefriden får jag tänka omblush2.gif

  • Like 1

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Även här är det bokat ett gäng från Varberg på Fredagens resa. Hade gärna åkt på torsdagen och hem på söndagen, men för husefriden får jag tänka omblush2.gif

Har samma resa i åtanke, även under samma förutsättningar!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Förra året var det ganska precis en månad innan dom kom ut på nätet. Bara att vänta lite till, har nog aldrig kommit tidigare än så.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Förra året var det ganska precis en månad innan dom kom ut på nätet. Bara att vänta lite till, har nog aldrig kommit tidigare än så.

 

En månad innan hade varit perfekt! Föra året var där endast ett fåtal listor ute och de hittade man på deras hemsidor (länkade från forumet). 5 dagar innan mässan ringde jag till Vikingline och då lade de ut fullständiga listor på deras hemsida som de tydligen hade haft ett tag.

Jonas Bertilsson

Ängelholm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enligt den information vi fått, skall listorna släppas i denna vecka.... :winner:

  • Like 1

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...