Jump to content
whiskyforum

Resa till Japan


ElTio
 Share

Recommended Posts

Ska resa till Japan i slutet på oktober med Rawpower och ingen av oss har varit där tidigare så jag behöver lite tips.

Förutom några destilleri besök (Yoichi och Yamazaki) så tar jag gärna emot tips på bra whiskybarer och butiker som vi bör besöka,

vi kommer att uppehålla oss i Tokyo, Osaka, Kobe, Kyoto och Sapporo.

Finns det några bra special buteljeringar som bara går att få tag i Japan så tar vi gärna emot tips om detta också.

Niclas Fransson

Link to comment
Share on other sites

Wow, kul, spännande! Har tyvärr inget att bidra med och är inte avis alls heller :-)

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Ska resa till Japan i slutet på oktober med Rawpower och ingen av oss har varit där tidigare så jag behöver lite tips.

Förutom några destilleri besök (Yoichi och Yamazaki) så tar jag gärna emot tips på bra whiskybarer och butiker som vi bör besöka,

vi kommer att uppehålla oss i Tokyo, Osaka, Kobe, Kyoto och Sapporo.

Finns det några bra special buteljeringar som bara går att få tag i Japan så tar vi gärna emot tips om detta också.

Jag har tyvärr inte mycket att komma med utöver att jag läst att Yamazaki Sherry Cask 2013 ska släppas i början av november. Den kommer finnas utanför Japan och förhoppningsvis även bolaget.

Den senaste tyckte jag var riktigt bra och nästa utgåva lär sälja slut snabbt!

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

Ett måste är att besöka Shot Bar Zeotrope i Tokyo, helt sinnessjukt bra utbud av både skottskt och japanskt. Har du tur har han även några av sina egna buteljer som han säljer.

 

Titta gärna på Nonjatta för bra guider om barer och butiker utanför Tokyo.

 

Japan är ett udda land så lycka till! :)

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag har tyvärr inte mycket att komma med utöver att jag läst att Yamazaki Sherry Cask 2013 ska släppas i början av november. Den kommer finnas utanför Japan och förhoppningsvis även bolaget.

Den senaste tyckte jag var riktigt bra och nästa utgåva lär sälja slut snabbt!

 

 

Ett måste är att besöka Shot Bar Zeotrope i Tokyo, helt sinnessjukt bra utbud av både skottskt och japanskt. Har du tur har han även några av sina egna buteljer som han säljer.

 

Titta gärna på Nonjatta för bra guider om barer och butiker utanför Tokyo.

 

Japan är ett udda land så lycka till! smile.png

Tack för tipsen.

Edited by ElTio

Niclas Fransson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...