Jump to content
whiskyforum

Bowmore devils cask


reikje
 Share

Recommended Posts

Tydligen arbetar dem med en ny plattform som kommer att ta ett år att implementera i deras system. Det är ju inte en ursäkt men det kan ju förklara ert och annat.

 

Så länge alla får samma möjligheter att beställa så är jag nöjd. Ja det ska ju naturligtvis går att komma in på sidan också :)

Link to comment
Share on other sites

I väntan på den 28:e.....

 

La upp en tastenote på Bowmore Devil´s Cask på vår FB sida.

Hade Laimrig Batch 2 som sparring partner.

 

Finns här:

 

http://www.facebook.com/tastenote

 

Här ni problem med FB så hojta till smile.png

Edited by Rolle

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Jag loggade in kring 09.00 blev utloggad 5 ggr fram till 09.40, anade att det skulle bli problem men därefter var det stabilt, trodde i min enfald att det skulle gå vägen men där bet man sig ordentligt i tummen, känns inte ett dugg tryggt den 28/11 heller.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det kommer bli exakt samma kluster då som idag.
Plattformen är ju densamma.

Om man är inloggad tex. 1 timma innan, måste man själv "refresha" sidan för att knappen skall bli grön, eller är detta automatiskt?

Jag körde refresh nu å då gick det ju åt.......

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Loggade in en kvart innan, satt och refreshade men så bara stoppade sajten.

Frågan är vad sådana som Ticnet har för system som klarar att vara igång fastän det är stora släpp för exvis Springsteen etc?

Känns som att SB har lite att diskutera med sin IT-leverantör. Sådant här bidrar inte till att upprätthålla monopolet.

 

En annan sak: många har i olika trådar nämnt mystiska händelser där folk kunnat hämta ut kartonger av whiskys som släpps, trots att det varit lång kö och en flaska per kund etc. Man kan ju misstänka kontakter med anställda på SB?

Hur går det med den frågan? Här finns det ju verkligen skäl för SB att utreda för annars lär monopolet vara än mer i fara.

Mats Bernerfalk

Whiskyklubben Rocks Off, Uppsala, http://www.rocksoff.se

 

Ordnar whiskyprovningar genom ProvaWhisky.se

 

Favoriter:

Lagavulin 16 YO

Aberlour a´Bunadh

Laphroaig 10 YO Cask Strength

Glenmorangie 18 YO

Suntory Yamazaki 18 YO

Link to comment
Share on other sites

Jag tror det kommer bli exakt samma kluster då som idag.

Plattformen är ju densamma.

 

Om man är inloggad tex. 1 timma innan, måste man själv "refresha" sidan för att knappen skall bli grön, eller är detta automatiskt?

Jag körde refresh nu å då gick det ju åt.......

 

Man skall inte köra refresh då förlorar man oftast 10-20 sek när det är belastning, knappen blir grön automatiskt.

  • Like 1

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

 

Man skall inte köra refresh då förlorar man oftast 10-20 sek när det är belastning, knappen blir grön automatiskt.

Tack Kjelle....det blir en annan typ av refrsh ikväll istället drool2.gif

  • Like 3

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

2:a december om jag inte fått det om bakfoten

tack för den infon! då får man hålla utkik därikring då helt enkelt!

Link to comment
Share on other sites

 

Man skall inte köra refresh då förlorar man oftast 10-20 sek när det är belastning, knappen blir grön automatiskt.

stort tack för det!!!

sjukt bra att veta det till kommande gånger man eventuellt väljer att bråka med SB's hemsida...

 

 

Nu kunde jag dock bekräfta min bokning på Devil's Casks som jag ju verkar lyckats få igenom i morse??? får man väl se vad det innebär???

Risken finns väl, med tanke på hur bra deras system verkar fungera, att min bokning blir annulerad men att deras system på nåt magiskt vis liksom har kvar mig som att jag redan fyllt min kvot till det nästa försöket för webblanseringen! :D så då kommer ja stå där med lång näsa å inte kunna boka då?!?!? :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker dom bör släppa på depån den 28!!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Webblansering för folkhälsan!

biggrin.png

det är i dessa stunder som alkohol visar sina hälsomässigt negativa effekter...när man står å svär å trycker på "refresh" i ren panik...inte bra för varken hjärtat eller stresshormonerna...

 

tur då att man ändå har annat gott hemma som man kan smaka av i lugn och ro och för att motverka de dåliga effekterna! biggrin.png

Edited by pppetr
Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vila en djävulsk förbannelse över denna Bowmore...

 

Jag fick ingen den 1/11. Ingen idag heller.

 

Och för första gången har posten lyckats krossa en sampleflaska på väg till mig.

Gissa vad den innehöll?

Mvh Johan Skovli Olsson

Värmlänning i exil

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att det ska vara sådant strul. Själv har jag haft tur och kunde öppna en flaska devils cask ikväll. Tycker att det känns tydligt att den har en ringa ålder men den är mycket bra för att vara 10 år. Ger den 88p ikväll.

Henrik Lind.

Link to comment
Share on other sites

 

Man skall inte köra refresh då förlorar man oftast 10-20 sek när det är belastning, knappen blir grön automatiskt.

 

...eller så måste man refresha själv, och du har just sett till att alla som trodde på dig inte blir några köpkonkurenter den 28e biggrin.png

(fast du verkar vara en sjysst typ, så jag tror på dig och kommer inte heller sitta och tokrefresha nästa vecka)

  • Like 1

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Att 2ggr på raken bomma denna utgåva för att antagligen få uppleva samma skit igen den 28e.. För en 88 poängare enligt de flesta..Nä jag lägger nog slantarna på något annat istället! Efter allt strul så ska den vara djävulsk god för att vara värt besväret och det tror jag den inte kommer vara. Kör på en Famous istället :-)

  • Like 1

Robin Törnqvist

Link to comment
Share on other sites

Att 2ggr på raken bomma denna utgåva för att antagligen få uppleva samma skit igen den 28e.. För en 88 poängare enligt de flesta..Nä jag lägger nog slantarna på något annat istället! Efter allt strul så ska den vara djävulsk god för att vara värt besväret och det tror jag den inte kommer vara. Kör på en Famous istället :-)

även jag funderar på skippa denna... överväger att beställa ett antal flaskor Laphroaig Cask Strength istället... känns som att med deras frakt så vill man beställa ett rätt stort antal flaskor därifrån samtidigt för att det ska vara värt det... så, kanske spara pengarna från djävulsdrycken å beställa fler flaskor Laphroaig istället... får se... beror på hur det ser ut med jobbet på torsdag tror jag...

Link to comment
Share on other sites

Verkar lite rörigt det här... vissa har "hört från SB's kundtjänst" att ALLA bokningar kommer att annuleras och vissa har hört från samma källa att de som fått igenom sin bokning står kvar!?!?!?

Själv fick jag igenom min bokning.. för första gången någonsin vid ett sådant här släpp, skall bli intressant att se om man får behålla den. Just nu står den som bokad på min sida.

 

Men jag har inte fått någon av mina tre senaste beställningar från SB, så jag kommer inte ha så extremt höga förhoppningar! :)

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Verkar lite rörigt det här... vissa har "hört från SB's kundtjänst" att ALLA bokningar kommer att annuleras och vissa har hört från samma källa att de som fått igenom sin bokning står kvar!?!?!?

Själv fick jag igenom min bokning.. för första gången någonsin vid ett sådant här släpp, skall bli intressant att se om man får behålla den. Just nu står den som bokad på min sida.

 

Men jag har inte fått någon av mina tre senaste beställningar från SB, så jag kommer inte ha så extremt höga förhoppningar! smile.png

samma här, alltså att min bokning, som jag fick igenom och bekräftade, fortfarande står kvar som bokad och med en leveranstid på ca 8arbetsdagar till min valda butik... man får väl se, jag har ju förväntat mig ett mail eller nåt som säger att min order blivit annulerad... eller så blir det så att man har en bokning som inte gäller med därigenom också uppfyller sin kvotering inför släppet på torsdag = man får ingenting alls... :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...