Jump to content
whiskyforum
Sign in to follow this  
svartguld

Framtida pris på Lagavulin 37yo.

Recommended Posts

Som vanlig knegare så ställer man sig frågan... Är den smakmässigt och upplevelsemässigt värd sitt pris?

Jag kan nog se mig själv få en hel del betydligt roligare för dom pengarna.

Som samlarobjekt så finns självklart ingen koppling till smak och annat mer djupgående, det förstår nog alla, så där bestämmer köparen med störst plånbok priserna.

Som sample för att smaka tycker jag absolut att det är värt några 100 lappar, då jag finner den oerhört god.

Som helrör inte alls. Som en vän säger, över 3000:- finns det inte längre något som kan kallas för prisvärt. Jag är mycket benägen att hålla med där, iallafall så länge svenska spel inte har ringt och sagt Grattis till Drömvinsten :)

• Like 7

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.

Som sample för att smaka tycker jag absolut att det är värt några 100 lappar, då jag finner den oerhört god.

Som helrör inte alls. Som en vän säger, över 3000:- finns det inte längre något som kan kallas för prisvärt. Jag är mycket benägen att hålla med där, iallafall så länge svenska spel inte har ringt och sagt Grattis till Drömvinsten smile.png

Och jag drar min gräns redan vid 2000. Så långt kan jag acceptera att en tillverkare(plus kjedjan till butik) sträcker sig med hänvisning till kvalitet, komplexitet, omkostnader och risktagande(typ; "kommer nästa uppsättning gamla fat gå att göra en sjysst 40-åring på, eller måste vi kasta dem i vår 18-åring). Efter 2000 ligger bara värdet i argumentet att vara "först" eller "ensam" om att prova något i en liten eller mycket gammal utgåva. rolleyes.gif

.. men men, sånt är livet här i whiskyvärlden wub.pngwhistling.gif

• Like 2

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Tycker nog att några är värda mer än 2000 kr. Min dyraste är glenfarclas 1973 in flames.

Kanske inte prisvärd.. Men god är den allt! Köpte även glenfarclas 1971 nu när jag var i Skottland för 3000 eller nått.

Men normalt lägger jag nog runt. 1000-2000 Max.

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

...och nu är den slutsåld! Helt otroligt :shock3:

Ja vad ska man säga :)

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.