Jump to content
whiskyforum

Senaste köpen!


Recommended Posts

Hej. Tyvärr kan jag inte skriva upp mina nya köp det har kommiit för mycket gott på senaste tiden.Man kan ju nästan säga att man kan verkligen ruinera sig själv på allt gott som kommer på SB.Bara det att det kommer en väldans massa "nya"sorter ,man blir ju så himla sugen på att prova det mesta eller hur???

Har du köpt och druckit så mycket så du har glömt? :lol:;)

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Arrangerade en liten inköpsrunda till Köpenhamn igår. Det blev en del med hem i bagaget, har inte vågat kolla på kontot ännu.

 

Ja, det blev en vild fest ser jag...

Mathias Nilsson, Ystad

 

http://www.themaltwhiskyexplorers.com

 

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2006 - Rök/Ex Bourbon (Bottled 2009 & 2011)

# Kilchoman Cask Owner - 2007 - 1/10 of a First Fill Bourbon

# Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2008 - 1/16 of a Extra Rök/Ex Bourbon

Link to comment
Share on other sites

Ardbeg Single Cask 1974

Port Charlotte

 

Attan vad jag är kall om fötterna nu... väntar på att kaffet skall hinna rinna ned till dem...

/Björn Andersson (87 down, 36 to go) (-3 @ 2006-10-25)

Whisky Society Skåne - founding member

SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member

Link to comment
Share on other sites

2 x Ardbeg 1974 Single Cask 4547

 

Tack ni andra forumiter för sällskapet i Malmö! Det var mycket trevligt, trots att det var överraskande kallt.

 

(Nu ska jag bara lyckas byta den ena flaskan mot någon annan Ardbeg Single Cask så kommer det här att kännas riktigt, riktigt bra.)

Edited by rvh

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Link to comment
Share on other sites

Var också i Malmö idag. Blev utan Ardbeg 74 som nummer 50 i kön men köpte:

 

Dewar Rattray's Highland Park 24Y 51,5% :D

 

Tomatin PNA 1962 :)

 

Cadenhead's Ardbeg 12Y B)

 

/Anders

Anders Larsson

 

- The Ardbeg Committee

- Friends Of Laphroaig, Plot 211708

- Friends of the Classic Malts

- Mackmyra Reserve-05, ägare till 1 låda ex-bourbon rök

Link to comment
Share on other sites

Idag blev det en Ardbeg 74 och en Ardbeg 12 (Cadenhead) på SB i Malmö.

Sen har det kommit en låda från RMW också.

2 st PC5

2 st Caol Ila Cask

Clynelish 1995, RMW

Rosebank 1990, Dormant

Highland Park 1982, RMW

John Scott's Superior Blend

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

En Ardbeg -74 och en Rosebank från dagens släpp. Det blir en bra jul trots allt :D

 

Ahh.. Hej igen Håkan :)

 

jag tror att du gjorde ett spännande val när det blev Ardbeg ist för Tomatin, jag tror att den finns kvar i Januari medans för Ardbeg'en var det idag som gällde.

Fredrik "smygarn" Wallström

Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

4 st Ardbeg 1974 single cask och 1 st Port Charlotte.

Vissa har gott om bulvaner! Jag hade gärna köpt 4 st om jag hade fått, men jag hade ingen bulvan med mig den här gången.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Ahh.. Hej igen Håkan :)

 

jag tror att du gjorde ett spännande val när det blev Ardbeg ist för Tomatin, jag tror att den finns kvar i Januari medans för Ardbeg'en var det idag som gällde.

 

Ja, jag tror inte att jag ångrar det. Jag får väl plocka upp Tomatin när jag köper nyårsskumpan :blush:

 

Kul tt få ett ansikte på signaturerna här. Jag har dessutom funderat på att gå med i whiskyklubben så vi kanske ses igen snart.

Håkan Wiking

 

# Friends Of Laphroaig - Plot No 103253

# Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Idag blev det en Ardbeg 12 Cadenhead som jag skall få i julklapp ...

/\/\ats Ringströ/\/\

 

Kilchoman First Fill Bourbon Barrel Owner - 2007/50 - 1/10

 

WSS2 - Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

 

WSS3 - Bladnoch Bourbon Hogshead - 2007- 1/30

Link to comment
Share on other sites

Jag tog en tur från Avesta ner till Stockholm för att lägga vantarna på en Ardbeg CS-74 och en Cadenhead's Ardbeg. Nu när jag kom hem så har posten kommit med en Murray & McDavid Ardbeg -91 till -04 och en back-up Mackmyra 03. Har nog varit snäll i år när tomten kommer med så mycket gott...

 

/Dan Andersson

AWS

Avesta

Dan Andersson

Avesta whiskysällskap, Ardbeg Committee, Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Vissa har gott om bulvaner! Jag hade gärna köpt 4 st om jag hade fått, men jag hade ingen bulvan med mig den här gången.

 

Sen innebär ju även det här att andra köande blir helt utan vilket jag högst personligen tycker suger gammal xxxxxxx.

 

Men men. . . så fungerar vi människor. Det är viktigast att "man själv" får det man vil ha sen kan man skita i alla andra.

 

ps. Märks det att jag är irriterad?

Johan Engman

Stockholm, Tyresö

Stockholm Whisky Enthusiasts

http://www.stockholmwhisky.se/

Link to comment
Share on other sites

Sen innebär ju även det här att andra köande blir helt utan vilket jag högst personligen tycker suger gammal xxxxxxx.

 

Men men. . . så fungerar vi människor. Det är viktigast att "man själv" får det man vil ha sen kan man skita i alla andra.

 

ps. Märks det att jag är irriterad?

 

Jo men ändå så bor ju du på "rätt" ställe och blir inte diskriminerad som oss "lantisar"....

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

Sen innebär ju även det här att andra köande blir helt utan vilket jag högst personligen tycker suger gammal xxxxxxx.

 

Men men. . . så fungerar vi människor. Det är viktigast att "man själv" får det man vil ha sen kan man skita i alla andra.

 

ps. Märks det att jag är irriterad?

 

Det märks att du är irriterad (om "xxxxxxx"=målvaktshandske...).

 

Jag hoppas att min beställda Mortlach 25 år dyker upp eftersom jag

inte har någon möjlighet att ta mig in till regeringsgatan de närmsta dagarna.

Markel Månson

 

Stockholm Whisky Enthusiasts - Scootersektionen

Scootörheads Stockholm - Maltsektionen (Don´t drink and drive!)

 

"Nulla Dies Sine Aqua Vitae!"

Link to comment
Share on other sites

4 st Ardbeg 1974 single cask och 1 st Port Charlotte.

 

ÅÅÅH!! Lyllos dig - jag blev utan :(

Bara så du vet så kan jag hora ganska bra för en sådan, PM:a mig om du vill sälja med en rejäl hacka till överpris...*ligger och bönar på mina bara knän*

 

// Helena

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

Vissa har gott om bulvaner! Jag hade gärna köpt 4 st om jag hade fått, men jag hade ingen bulvan med mig den här gången.

Sitter på Bromma flygplats och har precis checkat in min dyrabara last. Eftersom det fanns folk i kön nära mig som inte var intresserad av whisky utan av champange så fick jag erbjudanden som jag inte kunde motstå - man är inte mer än människa. Men jag förstå den irritation detta väcker. Den 4:e flaskan är en bekräftad beställning från depån men det vet man ju av bitter erfarenhet att det kan man inte var säker på förrän man håller flaskan i handen.

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Sitter på Bromma flygplats och har precis checkat in min dyrabara last. Eftersom det fanns folk i kön nära mig som inte var intresserad av whisky utan av champange så fick jag erbjudanden som jag inte kunde motstå - man är inte mer än människa. Men jag förstå den irritation detta väcker. Den 4:e flaskan är en bekräftad beställning från depån men det vet man ju av bitter erfarenhet att det kan man inte var säker på förrän man håller flaskan i handen.

Jag är inte bitter. Hade gjort precis samma sak om jag hade fått chansen. Bara en i kön i Malmö som inte skulle ha Ardbeg och han köpte en flaska till rvh.

Du har dessutom fått flyga från Gotland till Stockholm för att få tag i en flaska. Beställningar från depån ska man inte vara säker på förrän man har flaskan i handen har jag lärt mig.

Gratulerar till bra köp!

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Sitter på Bromma flygplats och har precis checkat in min dyrabara last. Eftersom det fanns folk i kön nära mig som inte var intresserad av whisky utan av champange så fick jag erbjudanden som jag inte kunde motstå - man är inte mer än människa. Men jag förstå den irritation detta väcker. Den 4:e flaskan är en bekräftad beställning från depån men det vet man ju av bitter erfarenhet att det kan man inte var säker på förrän man håller flaskan i handen.

 

 

Jag är däremot BITTER!

Hängde på låset och hade förvarnat på Bolaget att det är beställning som gäller idag.

Då blir man mer än lovligt trött när inte bara merparten av flaskorna vikts för "De tre stora" utan att dessa butiker även har någon sorts förtur till centrallagrets flaskor...

Enligt uppgifter som vi fick på telefon från centrallagret var det endast sex av flaskorna som kom iväg till övriga landet. Och inte blir det bättre av att det tydligen finns någon sorts "modemfördröjning" för oss norr om dalälven.

Så trots att beställningen hammrades in några sekunder över tio var det redan kört.

 

Vadå, jag dyster -JAAAA!

"En slatt är en slatt och intet skall ju förfaras, -som det står i Bergspredikan"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...