Jump to content
whiskyforum

Senaste köpen!

Recommended Posts

En Kajman fångades in i Klarälvsdeltat. Frågan är om man skall skinnflå den direkt eller inte?

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Benriach 21 year 1984/2006 Single malts of Scotland Sherry hogshead 490/514 56,7 % - hämtades ut på ICA under dagen. Och när jag nu kom till jobbet stod en kartong med 3 st Laphroaig 10 year 2000/2010 Van Wees The Ultimate Refill sherry butt 4072 56,9 % och väntade på mig. En till mig och 2 till en annan forumit.

Henrik Jonsson, Karlstad

---------------

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Hämta ut 2st Kilchoman Spring 2011. Smakade bra :)

Sista release innan "riktiga" släppen vad jag förstått?

Kommer väl en 5årig i slutet av året enligt clydsdale.

Har jag rätt?

Ronnie Lindqvist

Göteborg

Moderation sir, aye, moderation is my rule.

Nine or ten is reasonable refreshment, but after

that it’s apt to degenerate into drinking

Benriach 21 year 1984/2006 Single malts of Scotland Sherry hogshead 490/514 56,7 % - hämtades ut på ICA under dagen. Och när jag nu kom till jobbet stod en kartong med 3 st Laphroaig 10 year 2000/2010 Van Wees The Ultimate Refill sherry butt 4072 56,9 % och väntade på mig. En till mig och 2 till en annan forumit.

Och den forumiten är jag hoppas jag :doh:

Stefan Jansson

Founder of The John Cor Whisky Society

Member of CWC

Member of Klubb Slainte

Friend of Laphroaig

Ardbeg committee member

Friend of the classic malts

Box Ambassadör

World Wide Brands AB

Och den forumiten är jag hoppas jag :doh:

Stämmer alldeles utmärkt det! Och om en vecka kommer jag över till dig med de här och några flaskor till, grymt skoj ska det bli!

Henrik Jonsson, Karlstad

---------------

The John Cor Whisky Society

Friend of Laphroaig

Ardbeg Committee

Bladnoch Forum

Söker sample av buteljeraren, The Bottlers.

Hämtade några alligatorer i dag och var så nyfiken att jag korkade upp och provade. Första intrycket, va ! är det här whisky ? det påminner om en rökig variant av krugers stutentrine likör, en apelsin/örtlikör, inte ett spår av ardbeg här inte, några droppar vatten för att öppna upp, då blir det ingefära, vedrök, menthol, aska, övermogna söta vindruvor, övermogna plommon, kolad björkved och fortfarande denna likör, försöker hitta vad rökigheten liknar och går i väg till kylen och kollar, typiskt den var slut, men det påminner om en US grillsås som man tar kall till grillköttet, typ en sån där smoke & hickory sås.

Ja, undrar vad jag skulle sagt om jag provat den blint, inte skulle jag prickat in ardbeg, men jag gillar drycken, när det gäller poäng så pendlar jag en del fram och tillbaka, det är ju drycken som skall poängsättas och inte ardbeg, jag ger den 84p och rekommenderar att prova flera gånger med varierande mängd vatten.

Jag är glad att jag skrev att jag gillar den, jag gillar den ännu mer nu, anar faktiskt ardbeg genom röken och citrusen, en sån här dram vill jag kunna ta mig närhelst andan faller på, skall köpa några flaskor till så att tillgången är säkrad, en ganska osannolik ardbeg, den kommer garanterat att bli en vattudelare alá laphroaig med love or hate uttryck, utfärdar en köprekommendation till alla peatfreaks.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Mats Jag samplar gärna Royal wedding när det är dags

Tänkt som framtida bröllopspresent - men vad som helst kan hända (se bara på Ajes polare)

återkommer isåfall

Mats Olsson

Har varit ut hämtat ut mina Bladnoch 1993, Cask 779, G&M for Slainte på SB idag.

Jaha då är det bara jag som inte fått!

- Andreas Borg -
F.K.A - Phantom87

Oakii - Dryckesprovning & Utbildning

post-3494-0-08419500-1307902182_thumb.jpg

Blev några Glengoyne från senaste WA, första jag var med i och trodde i min enfald att jag skulle bli överbjuden. Hoppsan så satt man med tre flaskor.

Från vänster:

Glengoyne Single Cask, 19 yo, 1987-2006, Cask #357 46%

Glengoyne The Nectar of the Daily Dram, 37 yo, 1972-2010 52% (med den snedaste etikett jag sett på en whiskyflaska!)

Glengoyne Single Cask, 19 yo, 1989-2008, Oloroso Sherry Cask #1200, 53,4%

Fredrik Jokela

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

De är utlevererade så det är bara att höra av sig till ditt SB, flaskorna ska stå där.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Har varit med om ett par gånger att sms.en inte kommer fram, be de kolla om den inte finns där ändå.

Filip Ling, Stockholm

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Var precis och hämtade ut mina två Alligatorer och en Kilchoman spring 2011. Blir till å öppna en alligator lite senare :)

Johan Kjällgren
SMWS Medlem
Ardbeg Committee Member
Bowmore Inner Core member