ardbank Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Samma landning här Quote Stefan Lööf Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Hm... Finns det nån kvar tro... Blev sugen nu.. Vem blev inte det Quote Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 En Glenburgie här också. Tänkte öppna den direkt och prova, och köpa en till om den var bra. Men det blev inte som jag tänkt, och hur ofta blir det inte så. Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Hämtade också ut två flaskor Glenburgie 21yo 1990-2012 Gordon & MacPhail 1st fill sherry butt #12517 50% idag Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Fick 2 stycken Glenburgie 1990 igår,och inväntar en 3:e. Får jag den, så tar jag med den till forumträffen och en Ardbeg Day och delar upp dom där om det finns intresse. Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Caol Ila 10 YO SMWS 53.157 Rosebank 20 YO SMWS 25.60 Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 En 8-årig Springbank 1st fill sherry och en 14-årig Hazelburn 1st fill sherry inköpta på plats i Campbeltown idag. Cask samples båda två. Quote Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 2 st Glenburgie och 2 flaskor "Tre gummor" hittade hem idag Quote Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer H Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 1st Glenburgie 21yo 1990-2012 Gordon & MacPhail 1st fill sherry butt #12517 50% hämtades idag tack Symposion för denna fina service Quote Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 En Burgie 21y G&M hittade hem idag..... Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasLestander Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 En Glenburgie här också. Tänkte öppna den direkt och prova, och köpa en till om den var bra. Men det blev inte som jag tänkt, och hur ofta blir det inte så. Ska vi tolka det som att du helt enkelt inte öppnat den ännu eller att du inte tyckte den var särskilt bra? Quote Andreas Lestander, Arjeplog Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Ska vi tolka det som att du helt enkelt inte öppnat den ännu eller att du inte tyckte den var särskilt bra? Nja, den var ju slutsåld igår redan, så det blir lite svårt att köpa en till. Men den ska öppnas i dagarna, jag delar den med en kompis. Och det där med att det inte blir som man tänkt, det referar väl mest mina senaste erfarenheter av systemets fantastiska web-baserade beställnings-system... Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasLestander Posted July 3, 2012 Report Share Posted July 3, 2012 Nja, den var ju slutsåld igår redan, så det blir lite svårt att köpa en till. Men den ska öppnas i dagarna, jag delar den med en kompis. Och det där med att det inte blir som man tänkt, det referar väl mest mina senaste erfarenheter av systemets fantastiska web-baserade beställnings-system... Där klarnade det! Instämmer för övrigt angånde SB's problem. Quote Andreas Lestander, Arjeplog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ankaret Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Äntligen har jag fått hem min Ardbeg Day (både flaska och samples) samt en Bowmore Tempest Small Batch Release No.3 Det kommer bli en bra helg Quote T i m J u r k k o Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Lite nytt kom det idag med brevbärarn Jussimannen Quote Juhani Karvonen Highhomestead Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Lite nytt kom det idag med brevbärarn Jussimannen Whiskybase antar jag? Jag har en beställning på g med bland annat just Caol Ila 2000 som du har 2st av på bilden Har du provat den tidigare? Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 2st Glenburgie 90 G&M, Symposion hitta hem idag. Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 (edited) Nyss hemkommen från Sb. 2st Glenburgie 21yo 1990-2012 G&M, Symposion Fick hämtas i dag. Edited July 4, 2012 by Merlinn Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Har inte fått något Glenburgie-sms. Bäst att ringa mitt bolag i morgon. Quote Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherry&Smoke Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Bara en Glenburgie till mig, men så är jag också väldigt måttfull... Quote Per Erixon Sunnersta Link to comment Share on other sites More sharing options...
StMagdalene Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 Samma här en Glenburgie 21yo 1990-2012 G&M hämtades idag. Någon som korkat upp och smakat ännu? 1 Quote Markus / Degerfors Whisky, Musik & Fotboll www.tpwc.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted July 4, 2012 Report Share Posted July 4, 2012 För engångs skull har man gått gämnt upp.. Har sålt en mackmyra och köpt en glenburgie!! Tack, Dennis!!!! Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Låter intressant och mäktigt med 900 minis. Om du vill dela på nåt så skicka mig din lista :-) Jag ska göra en katalog över dem framöver, inte hittat rätt motivation ännu bara för att lägga in dem... kommer ta en stund... Men lovar att höra av mig om det ska öppnas eller säljas. Mvh Matte Quote Mattias E Mattsson Ålänning som gått vilse i Skånelandet, hoppas hitta hem till ön en vacker dag. *Fatandelar* Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 900 minis, det var fasiken så stort, gratulerar till den tillökningen Tack! Samlingen är lite kul i sig, inte bara på grund av storleken. Han som samlat dem var absolutist och har köpt dem över en lång tidsperiod så det finns allt från väldigt gamla minis till rätt nya. Han har samlat dem i 12 st hemsnidade kasetter av ek (tror jag) med framsida av glas. De har suttit vägghängda hos honom men jag kommer inte hänga upp dem utan överväger att ta ur dem från kasetterna och förvara dem på lämpligt sätt då kasetterna tar rätt mycket plats och är tunga. Sprang på detta av en jätteslump då det kommer från ett dödsbo. Verkar vara ett hyffsat intresse även för minisar på tex whiskyauction. Någon som smakat på någon mini där innehållet dunstat lite, försämras smaken rejält då??? I några har det dunstat endel men inte jättemycket. Quote Mattias E Mattsson Ålänning som gått vilse i Skånelandet, hoppas hitta hem till ön en vacker dag. *Fatandelar* Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted July 5, 2012 Report Share Posted July 5, 2012 Har provat en hel del minisar, både fulla och avdunstade. Ibland har fetaost en hel del om de dunstat och ibland inte. Quote Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts