ardbeg67 Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Får se hur Spirit of Asama (48% samt 55%) står sig mot Asama 46% som vi har på systembolaget som var en riktigt besvikelse men ändå på över 80-pinnar. Jag provar gärna ett par cl av de där båda Kurrarna när du öppnar. Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Nytt på hyllan: Caperdonich 38yo 1972/2011 DT RotR for Shinanoya HH #7428, 53.8% Lagavulin 15yo 1997/2012 OB for Islay Jazz Festival Refillbutt #1894, 54.5% Stort tack för förmedling Gunnar! Ja, dessa båda är jag gärna med och hugger 4 cl av när du nu öppnar dem :-) Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Hämtade ut 2st Glenfarclas 2000 SWF Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Ja, dessa båda är jag gärna med och hugger 4 cl av när du nu öppnar dem :-) Givet Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Jag provar gärna ett par cl av de där båda Kurrarna när du öppnar. Det blir samples om ett tag, har varit lite mycket just nu. Har fortfarande single casken att sampla upp och skicka iväg en del kuvert. Tar inga bokningar för tillfället, håll ögonen öppna efter en tråd Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Nytt på hyllan: Caperdonich 38yo 1972/2011 DT RotR for Shinanoya HH #7428, 53.8% Lagavulin 15yo 1997/2012 OB for Islay Jazz Festival Refillbutt #1894, 54.5% Stort tack för förmedling Gunnar! Skräll att du norpa Caperdonichen! Ett paket till Skövde när de korkas upp skulle vara uppskattat. Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Skräll att du norpa Caperdonichen! Ett paket till Skövde när de korkas upp skulle vara uppskattat. Jag försökte kämpa emot, men förgäves! Givetvis får du smarra när det är dags Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 (edited) Ramlade visst in lite godis från Manfred Är den farclasen bra? kanske du inte köpt 3 annars? Edited February 1, 2013 by Comus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Igår ställdes det i hyllan upp dessa tre, Highland Park 21y Port Charlotte Heavily Peated PC7 Mums! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 (edited) Är den farclasen bra? kanske du inte köpt 3 annars? 550kr inkl frakt för den är som att råna ett barn på godis! Jag har 5st på hyllan Skulle lika gärna kunna kosta 2000kr+ Det är Glenfarclas 2003 for ERMURI. Edited February 1, 2013 by Kainen 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Idag hittade en HP 13yo Adelphi 75cl 65,2% hem till mig. 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 LAGGAN MILL : Cooper´s Choice Sherry Wood Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 550kr inkl frakt för den är som att råna ett barn på godis! Jag har 5st på hyllan Skulle lika gärna kunna kosta 2000kr+ Det är Glenfarclas 2003 for ERMURI. Får se till att köpa mig ett par nästa gång då (om det finns någon kvar) Blev ju lite annan nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Mackinlays Shackelton * 2 Longrow Peated Laphroais Quarter Cask / Jussi Juhani Karvonen Highhomestead Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorleifs Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Laphroaig 25 cask strength. Skall bli väldigt kul att prova! Jonas Karlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Mera Eldvatten.... Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Hämtade ut Svenska Eldvatten, Laphroaig ifrån SB idag... X 2 bara för att den fått så bra recensioner att jag inte vill gräma mig för den tog slut innan jag hann köpa en till 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palmen Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Blev bara 1 flaska från London förra helgen, buteljerade en flaska från deras fat hos The Whiskyexchange Bunnahabain 1997-20130203 57,9% Det fanns en bourbonlagrad Longmorn från 1990 (eller var det 1991?) också men tyckte personligen att Bunna var bättre vid smakprov. Var där för 4 veckor sedan och då hade de 3 stycken Karuizawa 1981 #4676 på hyllan (hade dock inte råd att köpa dom då), nu var dom självklart tokslut. Även den sista flaskan av Karuizawa sherry cask som buteljerades för Whisky Show hade sålts. Inga Yamazaki 2012 sherry cask fanns heller att tillgå (de hade fått 12 totalt). Det som kan vara bra att veta med The Whiskyexchange är att de ibland lägger undan flaskor från deras weblanseringar och sedan enbart säljer dom i butiken. Dvs om det är slut på hemsidan så kan man ha tur att den går att köpa om man är på plats i deras butik, troligtvis det som var anledningen till att Karuizawa 1981 #4676 fanns på hyllan efter nyår. Flaskan kostade 260£ om jag kommer ihåg rätt. Fredrik Palmqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 + en LAGGAN MILL Coopers Choice Sherry Wood 56,1 % .. till. Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Hämtade ut 2st Laphroaig -98 Sv Eldvatten o inte bara för att den var så god! 1 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Det blev en Laffe Svenska Eldvatten här också. 1 Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Jo 3 flaskor eldvatten hämtades här med :-) 1 Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davil Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Springbank Calvados wood och Glendronach 15 Revival. ...och 5cl av: Glenfarclas 105, 21 och 25. 1 David IlbäcksFriends Of Laphroaig Plot No: 385361 Min samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Även jag har varit ock hämtat Sv eldvattens Laffe helt klart den bästa Laffen jag drucket i den prisklassen ! 1 Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Nu står min Laphroaig Sv.Eldvatten på hyllan. Ha en trevlig helg nu alla. Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts