jonascarlsson Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Jag hann nästan bli glad när jag såg att det stod 399,- på Cairdeas hyllan. Var på väg att fylla hela korgen tills att någon hejdade mig och påpekade att det var fel lapp på hyllan! Så det fick bli endast en enda liten Cairdeas. Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 På hemsidan kostade Laffen bara ca 600:-inkl. frakt Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 På hemsidan kostade Laffen bara ca 600:-inkl. frakt Det är ju utan svensk skatt ;-) Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Och den tog ju slut på 2 röda... så det hade ju intet spelat så stor roll för mig om den kostat 5,-! Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Svensk skatt betalar du inte i Laphroaigs butik, sant att den gick åt blixtsnabbt..... Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Här med en Laffe Cairdeas Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Laffe beställd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Vad har ni för betyg på Cairdeas 2013 eftersom så många verkar gilla den? Den föll mig inte alls i smaken. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Vad har ni för betyg på Cairdeas 2013 eftersom så många verkar gilla den? Den föll mig inte alls i smaken. Några noter har jag inte skrivit men visst är den vekare än 2012 i min mun. Omkring 85-86, skulle jag påstå. Om nivån fortsätter sjunka som i år så börjar jag beställa 10yo CS i stället. Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Vad har ni för betyg på Cairdeas 2013 eftersom så många verkar gilla den? Den föll mig inte alls i smaken. Provade den grundligt på Feis Ile och den är ok, men jag förväntar mig mer av Laphroaig Cairdeas. Den smakar Laphroaig som är spetsat med Triple Sec ungefär. Jag gillar annars Laphroaig väldigt mycket och har alla tidigare Cairdeas men för första gången åkte jag hem från Feis ile utan en flaska Laphroaig. Och köpte ingen idag heller. Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Provade den grundligt på Feis Ile och den är ok, men jag förväntar mig mer av Laphroaig Cairdeas. Den smakar Laphroaig som är spetsat med Triple Sec ungefär. Jag gillar annars Laphroaig väldigt mycket och har alla tidigare Cairdeas men för första gången åkte jag hem från Feis ile utan en flaska Laphroaig. Och köpte ingen idag heller. Ungefär den uppfattningen jag fick när jag provade den också... jag har dock ett hyfsat stort sample kvar så jag skall ge den en chans till. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Jag har inte köpt den heller, däremot beställt en CS batch 005 från shopen. Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 (edited) Jag har köpt en Cairdeas PW. Och JAG gillar den...... Edited August 3, 2013 by Complex Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 Jag tyckte mycket bra om den, dessutom så tycker jag att det är kul när dom släpper något som skiljer sig från mängden. Så motiverar jag mina inköp. Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted August 2, 2013 Report Share Posted August 2, 2013 att man aldrig lär sig skulle bara in o kolla på Cairdeasen, träffade ett par kompisar i dörren till SB. å säger ungefär så här, -mitt whisky konto är tomt så..... efter tio minuters dividerande med mig själv, så ser jag mig själv gåendes mot kassan, krampaktigt hållandes en Laproaig, håller flaska cirka en centimeter över rullbandet, tjejen i kassan frågar,- beslutsångest? å ler. hmm, den e inte värd pengarna, säger ja o släpper flaskan, å är 799 kr fattigare. å äfter första "provningen" med "frun" så... så skulle ja nog låtit den stå kvar där i hyllan tillsammans med de två andra, ingen "rolig" färg, men doften känns igen, klar god. smaken hmhm. får väl provas lite närmare vid ett annat tillfälle Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddevold Posted August 3, 2013 Report Share Posted August 3, 2013 Jag hade tänkt mig köpa en Cairdeas idag, men ångrade mig efter ha läst lite recensioner på nätet. Köpte mig en Longmorn 1996 vW istället. Kenny Hoornaert, Uddevalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted August 3, 2013 Report Share Posted August 3, 2013 1 Karuizawa Asama 48% 1 Karuizawa Asama 55% Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbank Posted August 4, 2013 Report Share Posted August 4, 2013 2st 90-poängare (i alla fall enl. Serge): Clynelish 1997 Exclusive Malts #4607 55,6% Stefan Lööf Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted August 4, 2013 Report Share Posted August 4, 2013 Jag har inte köpt den heller, däremot beställt en CS batch 005 från shopen. Hur mycket ligger frakten på från Laphroaigs shop? Omöjligt att hitta nån info om det. Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted August 4, 2013 Report Share Posted August 4, 2013 (edited) Det är bara att lägga nåt i varukorgen, och i tredje steget när du checkar ut så kommer fraktkostnaden upp..... 1 flaska 21 Pund 2 flaskor 22,5 Pund 3 flaskor 24 Pund 4 flaskor 24 Pund Edited August 4, 2013 by bonybankhart Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted August 4, 2013 Report Share Posted August 4, 2013 Det är bara att lägga nåt i varukorgen, och i tredje steget när du checkar ut så kommer fraktkostnaden upp..... 1 flaska 21 Pund 2 flaskor 22,5 Pund 3 flaskor 24 Pund 4 flaskor 24 Pund Ok tack då vet jag :-) Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted August 4, 2013 Report Share Posted August 4, 2013 Hämtade ut två Laffe 10yo CS batch 005 på lokala Schenker-ombudet igår. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted August 5, 2013 Report Share Posted August 5, 2013 ..o jag hämtade ut 2 Laffe 10yo CS #005 idag. Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted August 5, 2013 Report Share Posted August 5, 2013 2 flaskor kom idag, mest glad över den ena 1 Karuizawa 1979 SC #7752 för Japan 1 Laffe 10 Batch 005 Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orre Posted August 5, 2013 Report Share Posted August 5, 2013 2 flaskor kom idag, mest glad över den ena 1 Karuizawa 1979 SC #7752 för Japan 1 Laffe 10 Batch 005 Ja den där Laffen är fin den 1 Oscar Hall, GöteborgArdbeg CommitteeFriend of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts