vanFinkel Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 3 x Vat 69 buteljerade på 60- o 70-talet, tillsammans med en Linkwood 12 yo från 70-talet, en Clynelish flora & fauna och en del annat billigt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Vi satt just ( i går ) och pratade om hur bra Vat 69 var på 60 och 70 talet, ja egentligen 80 och 90 också, en junior ( om 70 bast ) ville gärna att jag skulle skaffa en flaska till honom, kanske du kan sälja en flaska Gunnar ? 1 Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Vi satt just ( i går ) och pratade om hur bra Vat 69 var på 60 och 70 talet, ja egentligen 80 och 90 också, en junior ( om 70 bast ) ville gärna att jag skulle skaffa en flaska till honom, kanske du kan sälja en flaska Gunnar ? http://www.masterofmalt.com/search/vat69/#search=vat%2069&page=1&sort=_score&direction=desc Kanske lite mycket med 120 pund... Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Jag tror Kjell skulle bli om han köpte för tre gånger mer än vad den kostar på WA basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanFinkel Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Kjell blir glad, eller framförallt hans kompis, hoppas jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Alla tiders Gunnar, Stort tack, det här blir trevligt..... Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanFinkel Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Gamla buteljeringar är ju dock alltid ett lotteri, de kan ju ha tappat smaken. Min erfarenhet är väldigt varierad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Ja så är det, även gamla minnen och föreställningar om det man provade för länge sedan. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Köpte mig en Cooley 13yo 1999/2012 Liquid Sun for Slainte Whiskyklubb på Viking Grace Quote Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Fick en liten leverans nyligen med följande tokigheter: Balblair 22yo Cadenhead's Authentic Collection Invergordon 24yo Bladnoch Destillery Forum Glendronach 11yo SC Bottled for for Whiskybase.com (en riktig höjdare) Hirsch Selection Special Reserve 20yo American Whiskey Quote Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Kom en lastbil med en lagavulin 21yo 1991-2012? 1 Quote Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
DramOfScotch Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 (edited) Frågade Granqvist hur många dom har kvar och idag finns det ca 70 flaskor kvar på lager så dom kommer inte ta slut i första taget ifall någon mer funderar på att skaffa sig en flaska Kan det vara så att dom är slutsålda nu? http://www.systembolaget.se/80252 Edited January 22, 2014 by DramOfScotch Quote Robin Åkerlund Örnsköldsvik Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Kan det vara så att dom är slutsålda nu? http://www.systembolaget.se/80252 men va f**n ochså skulle beställt en innan samplet då Quote Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Jag fick mail från SB:et igår om att de makulerat min order pga av den var slut hos leverantören. Men de skulle få in nya på Måndag 27/1. Så jag gorde en ny bokning igår som gick igenom. Quote Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Jag fick mail från SB:et igår om att de makulerat min order pga av den var slut hos leverantören. Men de skulle få in nya på Måndag 27/1. Så jag gorde en ny bokning igår som gick igenom. Quote Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Nån som vet hur det kommer sig att man kan få nyhetslistorna för öl flera månader innan men inte när det gäller whisky släppen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Hämtade ut en Laphroaig 10yo 61,2% Jean Boyer Bottling for Le forum France, 1998/2008 260 blt. Tack Johan G för den 1 Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Hämtade ut en Laphroaig 10yo 61,2% Jean Boyer Bottling for Le forum France, 1998/2008 260 blt. Tack Johan G för den Säg till när du öppnar. Jag vill gärna veta vad det var jag gjorde mig av med Quote Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Säg till när du öppnar. Jag vill gärna veta vad det var jag gjorde mig av med Jag har provat ett sample av den. Högklassig Laffe på 91p! Öppnar nog inte den i brådrasket, men jag ska komma ihåg dig när det blir, 1 Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugge Posted January 24, 2014 Report Share Posted January 24, 2014 En Laphroaig 10yo spontanades idag. Quote Jonas Gustavsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias84 Posted January 26, 2014 Report Share Posted January 26, 2014 Nyligen beställt: Longmorn 1996/2013 17 yo van Wees The Ultimate sherry butt #105092 60,1% Tamdhu 2005/2013 8 yo van Wees The Ultimate sherry butt #347 59,6% Hoppas nu på goda droppar! Quote Mattias Ström Friend of Laphroaig, Plot No.593349 The John Cor Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furan Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Hösten 2008 var jag på destilleribesök hos Glengoyne där jag bl a fick prova cask 2692 (11-årig exsherry) och fick även med ett sample på den. Döm om min förvåning när jag råkade snubbla over den flaskan vid lite slösurfning hos DeLiterSlijter.nl (sex år senare alltså) Kunde inte motstå tillfället o försändelsen landade I fredags (fick med Caol ila 14 år unpeated oxå). Lite kuriosa: Jag bad dom att använda personnamn som avsändare med tanke på tullrisken och så blev det. Däremot var själva kartongen inte så diskret: en återanvänd låda med stort och tydligt tryck Talisker 35 yrs! 1 Quote Lars Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidTjeder Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 Idag anlände en Kilchoman Coull point och en Mortlach 17 YO från Signatory i deras The un-chillfiltered collection, från van Zuylen. För någon vecka sedan kom en likadan tioåring från Mortlach. Båda är i sanning icke kylfiltrerade - soppan i buteljerna påminner närmast om weissbier! Quote David Tjeder Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 27, 2014 Report Share Posted January 27, 2014 David, Signatory har ju sin " The UnChillfiltered Collection " de som är grumliga döps till " Very Cloudy " och etiketteras med det, den vanliga brukar hämta sig efter att den fått stå några dagar i rumstemperatur men det händer att den aldrig återfår sin klarhet när den utsatts för kyla. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidTjeder Posted January 28, 2014 Report Share Posted January 28, 2014 För mig gör det alls inget med grumligheten - den ena heter mycket riktigt very cloudy, dock inte den som kom idag. Vi får se hur de utvecklas, helt enkelt! Quote David Tjeder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts