Hakan G Posted March 13, 2014 Report Share Posted March 13, 2014 Nu har jag bokat 2 st. Smögen Primör :-) Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsB Posted March 13, 2014 Report Share Posted March 13, 2014 Hämta senqaste Sweden rock whiskyn igår... Mats Bruér, Lomma , Skåne, Sverige Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 14, 2014 Report Share Posted March 14, 2014 Fullständig lycka i Fallnaveka 7 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted March 14, 2014 Report Share Posted March 14, 2014 Fint,fint,fasen va gott... Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 14, 2014 Report Share Posted March 14, 2014 Fint,fint,fasen va gott... Ja det är nog minst 94 poängare 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted March 14, 2014 Report Share Posted March 14, 2014 (edited) Jag måste nog ta ett glas Ping2, älskar HP. Edited March 14, 2014 by Complex 2 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted March 14, 2014 Report Share Posted March 14, 2014 Jag är nog inte ensam men än har HP inte levererat för mig. Har bara provat fyra olika då iofs, OB 12, 15, AC och CS, men drar mig lite för att köpa fler. Senaste köpet för mig blev en Glenmorangie Ealanta som en vänlig själ hade med sig hem från båten åt mig 2 Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 Jag är nog inte ensam men än har HP inte levererat för mig. Har bara provat fyra olika då iofs, OB 12, 15, AC och CS, men drar mig lite för att köpa fler. Senaste köpet för mig blev en Glenmorangie Ealanta som en vänlig själ hade med sig hem från båten åt mig Det finns absolut guldkorn men jag är med dig, de billigare standardbuteljerna gör ingenting för mig. Inte heller de överprisatta flaskorna med den groteska träställningen. Prova OB 25yo eller 30yo... Där har du godis! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 en Glengoyne 17 år SC 56,3%, cask 1523, gillar denna ;-) Håller med. Fick tummen ur å körde samplet från dig igår. Kommer upp på Tastenote.se inom kort. Tack för samplet:) 1 Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 du ser, kanske e dags för ett besök å byta lite mer Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 2 x Pappy van Winkle 20yo Family Reserve 45.2% landade just. 2 Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Lite portvinswhisky är inte fel, idag kom dessa Bowmore 16yo 1991 OB Port Matured 53,1% Balvenie 21yo OB Port Wood 40% 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam gutenwik Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 6 Sam Gutenwik Köper/byter gärna Brora och Yoichi Om du är intresserad av samples, skicka pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Lite portvinswhisky är inte fel, idag kom dessa Bowmore 16yo 1991 OB Port Matured 53,1% Balvenie 21yo OB Port Wood 40% Balvenien är ok men Bowmoren är helt underbar! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Balvenien är ok men Bowmoren är helt underbar! Ja för dom pengar är det bra dricka visst är Bowmoren i en klass för sig min andra flaska. 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 En helt ok låda kom idag.Lagga 30yoLaffe 40yo Caol Ila 15yo G&M The Famous 1969 8 Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 En pava Blair Athol 1988 Van Wees 23y refill sherry cask 46% och en pava Laffe 1998 Van Wees 15y sherry cask 46% . Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe72 Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Var och hämtade mina 2st Yamazaki Sherry cask idag på SB,blev även ett köp av nya Macallan Amber. Ulf Isaksson Glommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Dök upp en snäll forumit som lämnade över en låda med godis... 1,5x Octomore 6.2 samt 1x PC11 och lite trevliga samples Tackar för detta! 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per13 Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 Blev två taxfree-litrar denna helg, ute på havet. Ardbeg 10yo 46% Talisker Dark Storm 45,8% Hoppas den sistnämnda är trevlig. Och 6 småroliga öl. 1 Per Åberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 24, 2014 Report Share Posted March 24, 2014 Blev ett köp av Nikka Miyagiko 10y idag och som grädde på moset blev jag till slut även innehavare av en Hakushu sherry cask 2013 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 24, 2014 Report Share Posted March 24, 2014 (edited) Gumman fick ta emot en goding idag, HP 1971 #8363. : samplade en för någon vecka sedan, jag blev så tagen så jag köpte en till ( sista i den butiken) Edited March 24, 2014 by highland 2 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted March 27, 2014 Report Share Posted March 27, 2014 Lyckades hitta en till flaska av Glendronach 2002 buteljerad för Whiskybase! En riktig högpoängare i min bok. Passade även på att ta hem en Angel's Envy och en Eagle Rare 10yo bara för att jag varit lite nyfikna på dom ett tag. Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 27, 2014 Report Share Posted March 27, 2014 Lyckades hitta en till flaska av Glendronach 2002 buteljerad för Whiskybase! En riktig högpoängare i min bok. Passade även på att ta hem en Angel's Envy och en Eagle Rare 10yo bara för att jag varit lite nyfikna på dom ett tag. Mom eagle rare! Dock lite svajig i batcherna och det står inga batch # på flaskorna... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted March 27, 2014 Report Share Posted March 27, 2014 Jaha... den lyckan blev inte långvarig. Fick precis ett meddelande om att Glendronachen hamnat i webbshoppen av misstag och att den varit slutsåld sedan länge. Jag skulle dock få ett par samples som plåster på såren. Krävs dock många och bra samples för att plåstra om dom djupa såren! Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts