Complex Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Jag föll för mitt eget "grupptryck" och köpte en : Highland Park Freya. Hoppas att den var värd det.. 2 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Bunna whiskykörka Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
daza Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Hämtade ut en flaska Linkwood 15yo, G&M, SBs april-lansering, ihop med en kasse spännande öl Får fungera som ett första steg utanför distilleriernas egna buteljeringar, ska nog smaka bra 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 Den är bra, köpte en låda i julhelgen. Ja varför nöja sig med en flaska ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted April 10, 2014 Report Share Posted April 10, 2014 Sådärja.Då kom det hem en pava Bowmore Laimrig #2. Gött! 2 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted April 12, 2014 Report Share Posted April 12, 2014 En PC11 hittade hem häromdan. Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbank Posted April 15, 2014 Report Share Posted April 15, 2014 2 st Stranahan's Colorado nådde fram efter en del möda Köpte två för att kunna ha ena till framtida byten. 1 Stefan Lööf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted April 15, 2014 Report Share Posted April 15, 2014 Det dök upp ett paket från SWA idag med bland annat en Bruichladdich Infinity (1st edition) och Glendronach 2002 for whiskybase.com. Funkade mycket bra måste jag säga och priserna blev nog helt OK 1 Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 (edited) Påskdricka avhämtat på lokala SB Críoch Aibhne Old Fettercairn 1967-1998 57 % fanns fortfarande kvar + gammal Grain ifrån 1965 blev en del öl också Glad Påsk till er alla Edited April 17, 2014 by jussi 3 Juhani Karvonen Highhomestead Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 Påskdricka avhämtat på lokala SB Críoch Aibhne Old Fettercairn 1967-1997 57 % fanns fortfarande kvar + gammal Grain ifrån 1965 blev en del öl också Glad Påsk till er alla {style_image_url}/attachicon.gif 60 tal.JPG Criochen är 67-98 Den där grainen är riktigt bra! Och billig! 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbank Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 Fick hem några godingar från Malts of Scotlands Warehouse Range (endast i deras butik):Highland Park 1998 "Over 15 Years" Sherry Hogshead MoS 14011 53,5% Warehouse Range (2st) Laphroaig 1998 "Over 16 Years" Sherry Hogshead MoS 14001 58,2% Warehouse RangeHar egentligen bara köpt den ena HP för egen del, den andra och Laffen tänkte jag för framtida byten... 1 Stefan Lööf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Getingen Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 Köpte en 1L Glenmorangie Nectar D'or. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 Köpte en 1L Glenmorangie Nectar D'or. o vart har du nu varit min vän ? Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Getingen Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 o vart har du nu varit min vän ? Bordershop i Rostock. Passerade den när jag körde hem från Berlin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 Köpte en Nicka from the barell på Birka Paradise. Den var så billig - 284 kr!! 1 Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted April 21, 2014 Report Share Posted April 21, 2014 Glen spey 21 ob ... Spännande ! Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Blev lite smått och gott från Londons alla hörn... Rosebank DL OMC 1990 21yo Kavalan Concertmaster Port Wood Mortlach Signatory 1991 21yo 2 x Karuizawa Spirit Of Asama 48% Glengoyne 18yo OB 20cl W.L. Weller 12yo Straight Bourbon Del Maguey Single Village Mezcal "Minero" 1 Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 mjodå Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furan Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Årets Skottlandsturne' (Arran, Campbeltown, Edinburgh) inbringade några intressanta buteljer: Arran single Cask 1026 1996 ex Cherry Dallas Dhu 1979 o Inchmurrin 1974 straight from the cask, Cadenhead Warehouse Springbank 10 yrs the marrying str Longrow 17 yrs , från The Cage i Cadenhead shop Clynelish 1997 Berry Bros:s for The Whiskytrail SMWS Clynelish 26.100 SMWS 131.2 Hanyu SMWS 132.6 Karuizawa Allt som allt 10 flaskor, Puhh ! Lars Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Highland Park 1995 Single Cask Oddbins Exclusive Laphroaig Cairdeas Port Wood Finish Hazelburn 1998 Refill Sherry Butt 8 Year Old Hazelburn 2001 Bourbon Barrel 8 Year Old Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Här var det tajmat in i minsta detalj, tog de sista 2 centiliterna i helgen och idag kom det hem en ny. Den klart bästa standard 25-åringen, det var lite bättre förr 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 Laffe 10 CS #002 58.3% - check!Löjligt bra wirre! Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daza Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Impulsköpte en bowmore darkest 15yo 43%, såg intressant ut och saknar kombinationen rök+sherry i hyllan... Dock såg jag när jag kom hem och packade upp den att det står på flaskan att den är färgad, vilket fick upphetsningen att lägga sig lite... Kan man lämna tillbaka på bolaget och få pengar tillbaka? Tror inte alls att det smakar illa, men funderar på om deras "Laimrig" kanske skulle vara bättre att satsa på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Impulsköpte en bowmore darkest 15yo 43%, såg intressant ut och saknar kombinationen rök+sherry i hyllan... Dock såg jag när jag kom hem och packade upp den att det står på flaskan att den är färgad, vilket fick upphetsningen att lägga sig lite... Kan man lämna tillbaka på bolaget och få pengar tillbaka? Tror inte alls att det smakar illa, men funderar på om deras "Laimrig" kanske skulle vara bättre att satsa på? Laimrig absolut!!! Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
daza Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Laimrig absolut!!! "Vi köper tillbaka varor i försäljningsdugligt skick inom två veckor, om du visar upp kvittot. Öppet köp gäller även för varor i beställningssortimentet men inte för privatimport." Där fick man för att man aldrig tar emot kvitton... Aja, är väl kanske bara att öppna och se glad ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts