klash57 Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 "Vi köper tillbaka varor i försäljningsdugligt skick inom två veckor, om du visar upp kvittot. Öppet köp gäller även för varor i beställningssortimentet men inte för privatimport." Där fick man för att man aldrig tar emot kvitton... Aja, är väl kanske bara att öppna och se glad ut... Det kan väl annars vara värt att prova byta utan kvitto. har funkat för mig! Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
daza Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Det kan väl annars vara värt att prova byta utan kvitto. har funkat för mig! Sålde den vidare till farsgubben, och klickade hem en Laimrig från SB Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Sålde den vidare till farsgubben, och klickade hem en Laimrig från SB Ett fullgott alternativ!;-) Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Jag har lämnat tillbaka / bytt korkskadat vin och ingen har någonsin bett om kvitto på SB. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mperor Posted April 28, 2014 Report Share Posted April 28, 2014 Jag förstår dig helt. Darkest är fantastisk god, men man blir lite avtänd när man ser texten "Mitt Zucerkulör". Laimrig är gudomlig. KÖP Impulsköpte en bowmore darkest 15yo 43%, såg intressant ut och saknar kombinationen rök+sherry i hyllan... Dock såg jag när jag kom hem och packade upp den att det står på flaskan att den är färgad, vilket fick upphetsningen att lägga sig lite... Kan man lämna tillbaka på bolaget och få pengar tillbaka? Tror inte alls att det smakar illa, men funderar på om deras "Laimrig" kanske skulle vara bättre att satsa på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mperor Posted April 28, 2014 Report Share Posted April 28, 2014 Glenmorangie Artein! När ska hon sluta överraska:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted April 28, 2014 Report Share Posted April 28, 2014 Impulsköpte en bowmore darkest 15yo 43%, såg intressant ut och saknar kombinationen rök+sherry i hyllan... Dock såg jag när jag kom hem och packade upp den att det står på flaskan att den är färgad, vilket fick upphetsningen att lägga sig lite... Kan man lämna tillbaka på bolaget och få pengar tillbaka? Tror inte alls att det smakar illa, men funderar på om deras "Laimrig" kanske skulle vara bättre att satsa på? Laimrig är det absolut inget fel på... Darkest är helt okej. Känns lite klen bara. Vad gäller sockerkulör så kan man räkna med att väldigt mycket av whiskyn är färgad tyvärr. Vissa i branschen säger själva att det finns dom som gör det och som är ärliga om det och sen finns det de som gör det och ljuger om det! Men, man kan ju även utan större problem gissa vilka som skulle säga något sådant! Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted April 28, 2014 Report Share Posted April 28, 2014 Köpte lite från whizita nu igen.. 4 st glenfarclas 2004-2013 56,1% 2 st glenfarclas 1989--2014 46% Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted April 28, 2014 Report Share Posted April 28, 2014 (edited) Så där ja då var lagavulin 37yo reserverad Bara att hämta den på lör i tyskland=) Får väl se om Tyskland har mer att erbjuda Edited April 28, 2014 by pectel 2 Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe72 Posted April 29, 2014 Report Share Posted April 29, 2014 Blev en beställning av 2st Bowmore Laimrig sherry cask 15y idag. Ulf Isaksson Glommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugge Posted April 30, 2014 Report Share Posted April 30, 2014 I förrgår dök DHL upp med: Glencadam 10yo OB, 46% Glencadam 14yo OB, Olorosso sherry, 46% Arran 14yo OB Glenglassaugh Torfa, NAS OB, 50% Jonas Gustavsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted May 1, 2014 Report Share Posted May 1, 2014 Blev 4 flaskor yamazaki 18 yo som bara stog och väntade på mej 1 Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted May 2, 2014 Report Share Posted May 2, 2014 Hämtade en Laimrig! Lika bra medans den finns kvar!!! 2 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ernie Posted May 2, 2014 Report Share Posted May 2, 2014 Köpte några efter att ha gästat Scotland. Glen moray 21yo 55,4% Cadenheads. Longrow The tasting room bottled 25-04-2014 48%. Auchentoshan Distillery cask dist 18-02-2001 bottled 19-04-2014 52,7%. Glen Keith dist 1995 bottled 2013 17yo 46%. Mannochmore dist 1982 bottled 2010 27yo 58,4% Cadenheads. Laphroaig PX cask 48,0%. Bunna Cruach Mhòna batch 7 50,0%. Octomore 06.1 57,0% 167ppm 5yo. 1 Whisky kan drickas på tre sätt. Med vatten, Utan vatten, Som vatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Blev lite påfyllning i skåpet: Bunnahabhain 40yo Archives AnCnoc 35 Bowmore Laimrig Batch 3 Talisker 25yo 2005 Talisker 25yo 2006 Dalwhinnie 20 Special Release Cragganmore 17 Special Release Rosebank 25 OB Balblair Vintage 97 5 Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 (edited) Ramlade in 2st Teapot dram batch 003 sammtidigt som Glengoyne 25yo som ska samplas... Teapot är mörkare än förra batchen, bådar gott Edited May 5, 2014 by Kainen 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furan Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 Till sist så kom mina Glengoyne Teapot Dram batch 2 fram efter lite gurgel på vägen. Nice ! Lars Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 Även jag fick två flaskor Glengoyne Teapot Dram batch 3 idag! Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted May 7, 2014 Report Share Posted May 7, 2014 Port Ellen OMC 1979 25 år Rom finish.? 2 Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted May 7, 2014 Report Share Posted May 7, 2014 HIGHLAND PARK : 1973 Gordon & Macphail´s first fill sherry butt 43 % 2 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted May 10, 2014 Report Share Posted May 10, 2014 (edited) Det sa p(l)ing på dörren, utanför står min bästa granne med några ping ??? Edited May 10, 2014 by highland 6 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted May 10, 2014 Report Share Posted May 10, 2014 Det sa p(l)ing på dörren, utanför står min bästa granne med några ping image.jpg Din granne borde flytta till Hudiksvall! 1 Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer H Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 2 St Glengoyne Teapot Dram Batch 003 Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 Bra början på veckan UPS plingade på dörren och levererade detta 1 Juhani Karvonen Highhomestead Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 Laphroaig PX cask Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts