GunnarN Posted April 20, 2022 Report Share Posted April 20, 2022 12 hours ago, ChrisE said: Mannochmore 25yr, inte den billigaste whiskyn men grymt bra i mitt tycke, 92-93p. Säg gärna till när du öppnar, jag har inte provat den förut. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djofullfinn Posted May 20, 2022 Report Share Posted May 20, 2022 det blev en Hazelburn i samband med gårdagens släpp.. bara det att jag hade siktet inställt på andra buteljer men nääää exakt 10:00 så krashar bolagets site så det gick åt helvete med det utan först 40 minuter efter släppets start så huggs ovannämda butelj *suckar* lagom kul eller hur ? trodde it teknikerna på systembolaget.se hade testat att funka efter uppdatering av deras site/system. men men bättre med en butelj eller ingen alls... /stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 20, 2022 Report Share Posted May 20, 2022 5 hours ago, Djofullfinn said: det blev en Hazelburn i samband med gårdagens släpp.. bara det att jag hade siktet inställt på andra buteljer men nääää exakt 10:00 så krashar bolagets site så det gick åt helvete med det utan först 40 minuter efter släppets start så huggs ovannämda butelj *suckar* lagom kul eller hur ? trodde it teknikerna på systembolaget.se hade testat att funka efter uppdatering av deras site/system. men men bättre med en butelj eller ingen alls... /stefan Ja det var eländigt, jag blev t.o.m utloggad, tog tio minuter att logga in igen, skit var det. Men nu till det trevliga i kråksången, många som har köplats kommer att få sin butelj, systembolaget har styrt upp att har du flera konton så blir du av med bokningen, strikt ett konto per person gäller, hur de går tillväga vet jag inte riktigt men är det en registrerad ägare av flera emailadresser så ryker flaskorna, har du samma telefonnummer på flera konton så ryker flaskorna, ip nr. är svårare, flera kan ju gå på samma ip adress, men hur som helst arbetar de med att motverka att en person köper upp många flaskor, alltid något, eller hur. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djofullfinn Posted May 23, 2022 Report Share Posted May 23, 2022 jo bra att det blir en förändring med ett konto per person /stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted November 3, 2022 Report Share Posted November 3, 2022 (edited) Hämtade nyss ut en skön Ben Nevis från SB, Ingelred 18yo, d. 2003-12, b. 2022-04, 1st Fill Bourbon cask #385, bottle 143 of 180, 52,4% Edited November 3, 2022 by Mattias EDIT: Glömde fatnumret. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djofullfinn Posted February 17, 2023 Report Share Posted February 17, 2023 lyckades hugga en springbank 10 vid senaste släpp nu är det bara lyckas hugga en longmorn 2/3 så blir det ett bra år.. /stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djofullfinn Posted March 4, 2023 Report Share Posted March 4, 2023 hann hugga en longmorn 18 vid senaste släpp..kunde inte låta bli att försöka /stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted March 4, 2023 Report Share Posted March 4, 2023 (edited) Blev en Tamdhu GM 15yo 64,i% 😳 av bara farten så slank det med en bergslagens Ratataskr 10 55% värt att tillägga är att det var frugans önskan att beställa dom😁 Edited March 4, 2023 by Lunkan 1 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djofullfinn Posted May 27, 2023 Report Share Posted May 27, 2023 kilkerran 8 yo sherry cask /stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dankeschon Posted June 30, 2023 Report Share Posted June 30, 2023 (edited) Arran Heavily Peated Sherry Cask 50% "The Crazy Swede" Elements of Islay Sherry Cask 54,5% Och en halv flaska Laphroaig 10 Har redan smakat Arran. (Alla har vel smakat en Laffe). Denna rökte Arran är mycket bättre lagrad eller fat en den förra Arran Sherry Cask som jag hade för et tag sen. Arran och den "galna" svenske importören sejer den inte är yngre än 7 år... varför inte bara skriva 7 på etiketten? Edited June 30, 2023 by Dankeschon Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted October 16, 2023 Report Share Posted October 16, 2023 Fick precis en specialleverans från Viking Line Cinderella, tack vare en kryssande bror, Craigellachie 17yo OB, 46% Trevligt när man kan fylla på med whisky på det sättet. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted March 5 Report Share Posted March 5 Tömde spargrisen och gick all in! Och vips så dök det upp en Rare malts selection Brora 1975 20yo 59.1%. Kronkursen är ingen rolig historia, men platsen i hyllan får mig att le! /vatten och bröd länge framöver😅 1 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 6 Report Share Posted March 6 Hämtade en spännande Bruichladdich som Clydesdale ligger bakom i dag. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/245621/bruichladdich-2002-ud 1 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 15 Report Share Posted April 15 On 21/5/2022 at 12:09 AM, whiskystore said: Ja det var eländigt, jag blev t.o.m utloggad, tog tio minuter att logga in igen, skit var det. Men nu till det trevliga i kråksången, många som har köplats kommer att få sin butelj, systembolaget har styrt upp att har du flera konton så blir du av med bokningen, strikt ett konto per person gäller, hur de går tillväga vet jag inte riktigt men är det en registrerad ägare av flera emailadresser så ryker flaskorna, har du samma telefonnummer på flera konton så ryker flaskorna, ip nr. är svårare, flera kan ju gå på samma ip adress, men hur som helst arbetar de med att motverka att en person köper upp många flaskor, alltid något, eller hur. Systembolaget verkar ha styrt upp det ordentligt när det gäller massköp av flaskor, fick just meddelande att jag fått tilldelning av den här trevliga pjäsen https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/241898/bunnahabhain-2007-alc från köplats!!! har aldrig hänt mig att få en flaska från köplats, jag grattar mig själv lite men tar inte ut något förrän flaskan står hemma. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 23 Report Share Posted April 23 On 15/4/2024 at 2:59 PM, whiskystore said: Systembolaget verkar ha styrt upp det ordentligt när det gäller massköp av flaskor, fick just meddelande att jag fått tilldelning av den här trevliga pjäsen https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/241898/bunnahabhain-2007-alc från köplats!!! har aldrig hänt mig att få en flaska från köplats, jag grattar mig själv lite men tar inte ut något förrän flaskan står hemma. Hipp hipp, det blev ett självgrattis, flaskan är hemma. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 27 Report Share Posted April 27 En bra whisky var det men inte det jag trodde. 87p https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/241898/bunnahabhain-2007-alc Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted May 22 Report Share Posted May 22 Var förbi lokala postombudet idag och hämtade ett nyförvärv, Laphroaig OB Elements L 2.0 Limited Release, 59,6% Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted May 29 Report Share Posted May 29 De senaste nyförvärven anlände idag, Laphroaig OB Elements L 1.0 Limited Release 58,6% Laphroaig 10yo CS Batch 012, b. feb 2020, 60,1% Laphroaig 10yo CS Batch 013, b. jan 2021, 57,9% Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted May 30 Report Share Posted May 30 Nästa Laphroaig att anlända, Càirdeas Cask Favourites 10yo OB 2024, 52,4% Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted August 6 Report Share Posted August 6 Har ramlat in ett par flaskor Laphroaig till sedan maj månad. 2 st 10yo CS Batch 016, b. 2022-12, 58,5% 2 st 10yo CS Batch 017, b. 2023-11, 58,3% 2 st 10yo Sherry Oak Cask Finish, 48% 2 st The Cask Lore, 48% 1 st Càirdeas Cask Favourites 10yo OB 2024, 52,4% 1 st Port Wood Travel Retail Exclusive, 48% 1 st PX Cask Triple Matured, 48% Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted August 8 Report Share Posted August 8 Idag anlände ytterligare två flaskor Laphroaig, 25yo CS OB, b. 2021, 51,9% 25yo CS OB, b. 2023, 47,5% Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted August 8 Report Share Posted August 8 Jäsingen Mattias, har du snöat in på Laphroaig till 100%....😎.. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benriach1 Posted August 11 Report Share Posted August 11 Senaste köpen är från det Engelska Destilleriet The Lakes och deras 6th edition som jag kom över på Eckerölinjen. Ingen smaksensation men kul att testa. Den är lagrad på Oloroso, PX och Red wine casks och rödvinet balanserar rätt bra men den är ung och det känns. dessutom kunde jag inte motstå HP cask strenght 35cl som kostar 399:- på SB, den är inte dum som vardagsdram. Kent Johansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts