Jump to content
whiskyforum

whisky butiker i New York

sigge
 Share

Recommended Posts

AoW har en liten men bra lista över butiker som är värd att besöka när man är i staden. Har besökt några av dom, men vilken som är bäst...? Tjaa... Beekman och Park Avenue hade ett hyfsat utbud, men där jag handlade mest var en liten vinbutik i närheten av Washington Square vid SoHo. Tror att det måste ha varit SoHo W&S. Dom hade hög kvalitet och bra pris.

http://www.alltomwhisky.se/2011/10/new-york-den-ultimata-staden/

Park Avenue Liquor – 292 Madison Ave. Tel: 212-685 2442
Beekman Liquors – 500 Lexington Ave. Tel: 212-759 5857
Soho Wines And Spirits – 461 W. Broadway. Tel: 212-777 4332
Sherry-Lehmann Wines and Spirits – 505 Park Ave. Tel: 212-838 7500
Morell & Co. – 1 Rockefeller Center. Tel: 212-688 9370
Crossroads Wine And Liquors – 55 W. 14:th Street. Tel: 212-924 3060
Columbus Circle Liquor Store – 1802 Broadway. Tel: 212-247 0764

Jonas Carlsson

AoW har en liten men bra lista över butiker som är värd att besöka när man är i staden. Har besökt några av dom, men vilken som är bäst...? Tjaa... Beekman och Park Avenue hade ett hyfsat utbud, men där jag handlade mest var en liten vinbutik i närheten av Washington Square vid SoHo. Tror att det måste ha varit SoHo W&S. Dom hade hög kvalitet och bra pris.

Perfekt!

Jag ska bo i stort sett granne med SoHo W&S nästa vecka. Ska garanterat kollas upp. Tack för listan!

Lars Cederbro

Box Destilleri fatägare.

Någon som vet om något bra lite större alkohol-köpcenter/kedja runt NY eller östkusten i likhet med Wines & More, Bevmo, mfl?

Har besökt några sånna i Californien och vissa är stora som ett större ICA Maxi fyllda med bara alkohol och Annas Pepparkakor! :)

Jonas Carlsson

Någon som vet om något bra lite större alkohol-köpcenter/kedja runt NY eller östkusten i likhet med Wines & More, Bevmo, mfl?

Har besökt några sånna i Californien och vissa är stora som ett större ICA Maxi fyllda med bara alkohol och Annas Pepparkakor! :)

Binny's vill jag minnas hade riktigt stora butiker med bra utbud. Tror dom finns primärt (endast?) i Chicagotrakten.

Lars Cederbro

Box Destilleri fatägare.

Glöm ej heller Astor Wines & Spirits.

• Like 1

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972