sigge Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Behöver tips på vilka whisky butiker som finns i New York. Finns säkert en tråd om detta ämne men jag hitter inte den. Tacksam för svar. Patrik Segerfeldt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 AoW har en liten men bra lista över butiker som är värd att besöka när man är i staden. Har besökt några av dom, men vilken som är bäst...? Tjaa... Beekman och Park Avenue hade ett hyfsat utbud, men där jag handlade mest var en liten vinbutik i närheten av Washington Square vid SoHo. Tror att det måste ha varit SoHo W&S. Dom hade hög kvalitet och bra pris. http://www.alltomwhisky.se/2011/10/new-york-den-ultimata-staden/ Park Avenue Liquor – 292 Madison Ave. Tel: 212-685 2442Beekman Liquors – 500 Lexington Ave. Tel: 212-759 5857Soho Wines And Spirits – 461 W. Broadway. Tel: 212-777 4332Sherry-Lehmann Wines and Spirits – 505 Park Ave. Tel: 212-838 7500Morell & Co. – 1 Rockefeller Center. Tel: 212-688 9370Crossroads Wine And Liquors – 55 W. 14:th Street. Tel: 212-924 3060Columbus Circle Liquor Store – 1802 Broadway. Tel: 212-247 0764 Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
larced Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 AoW har en liten men bra lista över butiker som är värd att besöka när man är i staden. Har besökt några av dom, men vilken som är bäst...? Tjaa... Beekman och Park Avenue hade ett hyfsat utbud, men där jag handlade mest var en liten vinbutik i närheten av Washington Square vid SoHo. Tror att det måste ha varit SoHo W&S. Dom hade hög kvalitet och bra pris. Perfekt! Jag ska bo i stort sett granne med SoHo W&S nästa vecka. Ska garanterat kollas upp. Tack för listan! Lars Cederbro Box Destilleri fatägare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andersson Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Det verkar finnas ett par till här: http://whiskycast.com/resources/whisky-retailers/ Robert Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
sigge Posted January 21, 2014 Author Report Share Posted January 21, 2014 Tack för tipsen. Patrik Segerfeldt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Någon som vet om något bra lite större alkohol-köpcenter/kedja runt NY eller östkusten i likhet med Wines & More, Bevmo, mfl? Har besökt några sånna i Californien och vissa är stora som ett större ICA Maxi fyllda med bara alkohol och Annas Pepparkakor! Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
larced Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Någon som vet om något bra lite större alkohol-köpcenter/kedja runt NY eller östkusten i likhet med Wines & More, Bevmo, mfl? Har besökt några sånna i Californien och vissa är stora som ett större ICA Maxi fyllda med bara alkohol och Annas Pepparkakor! Binny's vill jag minnas hade riktigt stora butiker med bra utbud. Tror dom finns primärt (endast?) i Chicagotrakten. Lars Cederbro Box Destilleri fatägare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Glöm ej heller Astor Wines & Spirits. 1 Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts