Jump to content
whiskyforum

2 nya Springbank på Systembolaget 1 februari


Recommended Posts

Hazelburn Rundlets & Kilderkins buteljeras i dagarna också så den dyker väl upp under våren på SB. Ca 900 flaskor kommer att dyka upp i Sverige av 12000 flaskor.

 

Springbank 21 (2014) är butlejerad också så dyker väl också upp under våren. 2700 flaskor tillgängliga i världen på måndag... (min flaska säkrad i Campbeltown)

Edited by rc200

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Jag har en Longrow Red Australian Shiraz Cask 53,7%, köpt någon gång förra året

Är det samma som släpps nu på SB?

Nej det är inte samma.

Johan Andersson

Glenfarclas Global Family

Springbank Society

Link to comment
Share on other sites

Köpte båda i London förra året, Longrow red:en är den jag öppnat än så länge. Den växer på en med tiden tycker jag, rolig whisky och annorlunda. Men hade lite svårt för den i början, hastade dock första provningen så det ligger nog mycket i det. :)

Edited by FarbrorFrey
Link to comment
Share on other sites

Systembolaget har väldigt lång framförhållning när det gäller speciallanseringar.

De bestämde sig i oktober för dessa båda men de släpptes alltså inte förrän nu i februari.

 

Hazelburn R&K har offererats till SB, men de har ännu inte bestämt sig, men jag hoppas de kommer i juni på specialsläpp. Om inte blir det ett mindre antal flaskor på beställningssortimentet.

 

Longrow Red var en Cabernet Sauvignon första gången och nu är det en Shiraz.

 

Springbank 21 kommer i ett mycket begränsat antal. Några flaskor kommer faktiskt att finnas på Cinderella Whisky Fair i mars.

  • Like 1

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...