Jump to content
whiskyforum

Dubbelnit i dagens Spritlotteri


Recommended Posts

Så var det dags igen.

 

Man slänger bort en hel förmiddag för att sitta och trycka F5 på en dataskärm i väntan på att klockan ska bli 10.

Och så blir hon det.

Och så hinner man faktiskt boka en Pappy!

Och så börjar man stega igenom all deras verifieringssidor.

Och så börjar sidan gå segt.

Och så är flaskan plötsligt slut när man når sista steget.

Och under tiden det tar för deras sida att ladda infon som förklarar det för mig tar även Yamazaki Sherryn slut.

Och varje gång undrar man varför det SKA VARA SÅ SVÅRT ATT SÄTTA UPP EN FUNGERANDE SÄLJSAJT FÖR NÅGOT MAN HAR MONOPOL PÅ!!!???

 

Så för att sammanfatta. OM någon fick med sig mer än en Pappy idag kan ni väl vara solidariska och höra av er?

 

mvh

/Bitter

  • Like 1

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Enligt bolagets sida finns det 8 flaskor kvar i de 3 stora butikerna,men det är inte säkert att de finns....

Bolaget borde ha lärt sig vid det här laget tycker man som kund - men det är inte anpassat för oss kunder.

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Jag tvivlar väldigt mycket på att den infomationen är uppdaterad. Passagen hade bara 3 flaskor före släppet, och jag har mycket svårt att tro att ingen enda whiskyintresserad var där vid tio.

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Ja vad ska man säga?

Det står fortfarande att Passagen har 3 st och Nordstan 2 st flaskor.

Edited by kosken

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Samma här.. Och varför hade de ingen kvot på de 18 flaskorna?! Om den med snabbaste linan på nätet la in 18 flaskor så var ju spelet över. Pratade med kundtjänst i veckan och de tyckte själva att det var märkligt att detta inte låg som en weblansering med kvot.

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Så var det dags igen.

 

Man slänger bort en hel förmiddag för att sitta och trycka F5 på en dataskärm i väntan på att klockan ska bli 10.

Och så blir hon det.

Och så hinner man faktiskt boka en Pappy!

Och så börjar man stega igenom all deras verifieringssidor.

Och så börjar sidan gå segt.

Och så är flaskan plötsligt slut när man når sista steget.

Och under tiden det tar för deras sida att ladda infon som förklarar det för mig tar även Yamazaki Sherryn slut.

Och varje gång undrar man varför det SKA VARA SÅ SVÅRT ATT SÄTTA UPP EN FUNGERANDE SÄLJSAJT FÖR NÅGOT MAN HAR MONOPOL PÅ!!!???

 

Så för att sammanfatta. OM någon fick med sig mer än en Pappy idag kan ni väl vara solidariska och höra av er?

 

mvh

/Bitter

Om du vill ha Yamazakin så verkar det som att Viniusvinis har den kvar.

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Samma visa för mig idag.

Först blev knappen aldrig grön, öppnade en ny sida, då lyckades jag lägga i varukorgen, ,men när jag gick vidare så blev beställningen avbruten!

 

Hade jag inte provsmakat Pappy 15 igår på Bishops så hade jag kanske inte varit lika besviken som jag är idag! Sitter här och gråter floder!

Jag lägger dock hoppet till att jag möjligtvis kan råka skymta en flaska i USA i sommar, men chansen för det är nog väldigt liten.

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

 

Jag lägger dock hoppet till att jag möjligtvis kan råka skymta en flaska i USA i sommar, men chansen för det är nog väldigt liten.

 

Problemet är att OM du mot förmodan skulle skymta en flaska i USA i sommar (jag besökte kanske 20 whiskybutiker i New York för en månad sedan och såg en!), så kommer du få slanta upp ca 3.500:- för den...

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

 

Om du vill ha Yamazakin så verkar det som att Viniusvinis har den kvar.

 

Jag beställde en där ifrån nyss gick på 1300kr med allt blev bara en.Har blivit lite väl mycket dryck den senaste mån =)

Edited by pectel
  • Like 1

Sven-Eric Wennerbert

köper gärna äldre lagavulin

 

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet är att OM du mot förmodan skulle skymta en flaska i USA i sommar (jag besökte kanske 20 whiskybutiker i New York för en månad sedan och såg en!), så kommer du få slanta upp ca 3.500:- för den...

 

Ja, det är lite det jag är rädd för. Självklart kommer dom begära så mycket som dom tror att dom kommer få betalt för flaskorna. Dom är ändå privata näringsidkare som också måste ha bröd på bordet! Suck!

 

Men, nästa anhalt är Cinderella. Kanske hittar något gott där istället! :)

Edited by jonascarlsson

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Jag undrar hur många Sherry Cask den butiken har sålt till Sverige vid det här laget :-). Dom har en imponerande mängd jämfört med bolaget.

Själv beställde jag 4 åt mig och mina vänner för ett tag sedan. Nu efter att ha smakat den och efter systembolagsmissen ångrar jag att jag var så generös mot vännerna och inte behöll dom för mig själv...

  • Like 3

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Ja vad ska man säga?

Det står fortfarande att Passagen har 3 st och Nordstan 2 st flaskor.

Nordstan sålde ut sina nio på köbiljetter.

Dock hade jag lite otur för jag skulle in och köpa öl strax efter elva och då hade någon ångrat sig och lämnat tillbaka en flaska...

...så jag kände mig mer eller mindre tvungen att köpa den.

[Även om jag så väl vet att skiten blir ju bara stående och samlar dam som alla andra flaskor…]

  • Like 1

GBG

GWS #3

Link to comment
Share on other sites

Ti

 

Nordstan sålde ut sina nio på köbiljetter.

Dock hade jag lite otur för jag skulle in och köpa öl strax efter elva och då hade någon ångrat sig och lämnat tillbaka en flaska...

...så jag kände mig mer eller mindre tvungen att köpa den.

[Även om jag så väl vet att skiten blir ju bara stående och samlar dam som alla andra flaskor…]

 

Tigger du stryk!? :-)

(Vad ska du ha för den?)

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Jag och ett par till letade förgäves efter Yamazakiflaskor på det bolag jag brukar åka till för små släpp. Visade sig dock att de får in mer öl nu för tiden och ingen whisky för det säljer dåligt där... Men han som jobbar där beställde dock flaskorna åt mig och trodde inte det skulle vara nåt problem. Upp till bevis!

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Jag hade tur . Lyckades få tag på 1 Pappy 15 och 3 Yamazaki Sherry via hemsidan :)

 

Inget ont om ditt agerande Patrik. Ville jag ha tre flaskor och kunde köpa det skulle jag också göra det.

Men jag tycker det är idiotiskt av systembolaget att inte begränsa det till en flaska per person när de är så få i släppet.

 

Och hur svårt skulle det vara att köra ett lotteri istället? Alla som är intresserade får anmäla sig veckan innan släpp, och så drar dom slumpvis ett antal vinnare (och reserver) som får köpa en var.

Så skulle man kunna göra annat en lördag förmiddag än att sitta och svära över datorn, eller slippa ställa in arbetsmöten mm i onödan om släppet är på en vardag.

  • Like 1

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

 

Inget ont om ditt agerande Patrik. Ville jag ha tre flaskor och kunde köpa det skulle jag också göra det.

Men jag tycker det är idiotiskt av systembolaget att inte begränsa det till en flaska per person när de är så få i släppet.

 

Och hur svårt skulle det vara att köra ett lotteri istället? Alla som är intresserade får anmäla sig veckan innan släpp, och så drar dom slumpvis ett antal vinnare (och reserver) som får köpa en var.

Så skulle man kunna göra annat en lördag förmiddag än att sitta och svära över datorn, eller slippa ställa in arbetsmöten mm i onödan om släppet är på en vardag.

Endast 2 st till mig själv 1 köpte jag till en polare som var på resa och inte kunde sitta och vakta vid datorn. Men håller med om att vid så små utgåvor borde dom begränsa antalet för varje kund

Link to comment
Share on other sites

Själv blev det dubbelnit i dragningen som för så många andra. Trodde jag fick en pappy men sidan kraschade halvvägs. Sen var det slut. 48 Yamazaki kvar, inga kvar när jag väl var framme vid bekräftningen. Hade dock kompisen bredvid i reserv som lyckades boka en Yamazaki åt mig så jag är inte helt olycklig.

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

Frågan är var de sista Pappy-flaskorna är..? 48 st totalt enligt SB, och av dem var 18 i depån, 9 i Malmö, 9 i Göteborg och 2 eller 3 i Stockholm. Var de sista var kunde inte kundservice redogöra för.. Pax för att vara först i kön om/när de dyker upp;)

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...