Jump to content
whiskyforum

Dubbelnit i dagens Spritlotteri


Recommended Posts

Hade turen att lyckas boka 2 pappy.., återstår att se om jag för dom. Löjligt lågt pris!

Fick även en Sazerac. :)

  • Like 2

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Man bokar på internet och man hänger på låset till bolaget. När allt är över sitter du med en massa mail i datorn och får en hög papper i handen som alla säger "bokningsbekräftelse" men i all dessa reserverar sig det (censurerat) systemet sig ör "ev. slutförsäljning" så i själva verket är du aldrig säker förrän du får ett sms! Hur kan det vara så? Tänk om det var samma vilda västern när man skulle köpa en flygbiljett och man fick reda på om man verkligen hade en giltig biljett först vid gaten? Snälla bolaget ta tag i detta fiasko!

  • Like 4

Mats Svensson

Link to comment
Share on other sites

Själv blev det dubbelnit i dragningen som för så många andra. Trodde jag fick en pappy men sidan kraschade halvvägs. Sen var det slut. 48 Yamazaki kvar, inga kvar när jag väl var framme vid bekräftningen. Hade dock kompisen bredvid i reserv som lyckades boka en Yamazaki åt mig så jag är inte helt olycklig.

samma sak för mig, kraschlotteriet resulterade i att jag kammade hem noll... men, kanske var lika bra nästan då ja ändå är nära på utfattig för tillfället... :D

 

däremot så svängde jag förbi systemet under helgens matmässiga storhandling och såg en trevlig sak (och köpte även en liten flaska tröst-sake), att dom nu börjat ha hemma Nikka Whisky From The Barrel på systemet här i Luleå!

lycka!

dom kanske ledsnade på att jag alltid beställde en flaska då å då å istället tog sitt förnuft till fånga å ställde upp den nu på hyllan... kanske... får hoppas den stannar kvar dära!

Edited by pppetr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fanns yamasaki sherry i nordstan kl 11 men jag köpte den aldrig.. Borde man gjort det..

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Fanns yamasaki sherry i nordstan kl 11 men jag köpte den aldrig.. Borde man gjort det..

Den är ju bra.. inget snack om det. Men om den är värd nästan 1000,- eller mer som man får betala på vissa ställen?! Det är en annan fråga.

Personligen så tyckte jag att den var lite för fatbitter det lilla jag har smakat... skulle nästan påstå att den är aningens överhypad, med risk att få på näbben! :)

Skall dock ge den en till chans ikväll och se om jag bara var helt ur form senast, eller om det bara är mina smaklökar det är fel på.

  • Like 1

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Den är ju bra.. inget snack om det. Men om den är värd nästan 1000,- eller mer som man får betala på vissa ställen?! Det är en annan fråga.

Personligen så tyckte jag att den var lite för fatbitter det lilla jag har smakat... skulle nästan påstå att den är aningens överhypad, med risk att få på näbben! :)

Skall dock ge den en till chans ikväll och se om jag bara var helt ur form senast, eller om det bara är mina smaklökar det är fel på.

Det behöver inte vara något fel på dina smaklökar för att du har en egen åsikt!

  • Like 5

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Jag får backa lite i min "sågning" efter ett andra smakprov. Bitterheten försvann med lite vatten. Men, det känns ändå inte som att jag är jätteledsen för att jag gick miste om den, inte lika ledsen som för att jag missade Pappyn... :unsure:

Vilken tur att man har ett par fullpoängare i skåpen att trösta sig med iaf! :clap:

  • Like 1

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Jag får backa lite i min "sågning" efter ett andra smakprov. Bitterheten försvann med lite vatten. Men, det känns ändå inte som att jag är jätteledsen för att jag gick miste om den, inte lika ledsen som för att jag missade Pappyn... :unsure:

Vilken tur att man har ett par fullpoängare i skåpen att trösta sig med iaf! :clap:

Yamman går att beställa från vinusvinis till samma pris som SB om man beställer 4 flaskor... Så om du har någon att dela med :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Är fortfarande sur över strulet med Pappyn... :angry: ...men det kommer nya tåg, kanske är det någon som vill avyttra en framöver :)

 

 

Att hitta W L Weller 12 är ju så mycket lättare (och billigare) och i stort sett samma sak (minus hypen) då det är precis samma mash-bill från Buffalo Trace (och det där med "lagrat mitt i lagret" ska man nog ta för vad det är…).

GBG

GWS #3

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att de första utgåvorna (2009-2010) höll riktigt hög kvalitét. Men den från 2012 tyckte jag var överarbetad och nästan lite klumpig.

Jag har inte smakat 2009 eller 2010 men 2012 tyckte jag riktigt mycket om, kanske mer än 2013 än. Iaf det lilla sample jag hade så hade nog behövt prova dem mot varandra :)

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

 

Att hitta W L Weller 12 är ju så mycket lättare (och billigare) och i stort sett samma sak (minus hypen) då det är precis samma mash-bill från Buffalo Trace (och det där med "lagrat mitt i lagret" ska man nog ta för vad det är…).

 

Skall lägga denna på minnet... Egentligen spelar det mindre roll hur flaskan ser ut eller vad som står på etiketten bara det smakar gott, och Pappyn är hypad av en anledning till skillnad från många andra whisky!

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

jag kunde inte ens försöka på bowmoren... visserligen så satsade jag inte så hårt på den, utan valde att försöka logga in när det var typ en minut kvar, men, bolagets sida bara kraschade då så... :D

 

tur jag fortfarande har batch #1 stående oöppnad om andan skulle falla på att man måste ha bowmore i glaset nån dag... :D

Link to comment
Share on other sites

Nordstan sålde ut sina nio på köbiljetter.

Dock hade jag lite otur för jag skulle in och köpa öl strax efter elva och då hade någon ångrat sig och lämnat tillbaka en flaska...

...så jag kände mig mer eller mindre tvungen att köpa den.

[Även om jag så väl vet att skiten blir ju bara stående och samlar dam som alla andra flaskor…]

 

Om du tycker att den fortfarande bara står och samlar damm kan jag köp den av dig för 1500 så blir du av med den :-)

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En vän lyckades boka en DC II på Systembolaget 4/12. Fick bekräftelsemail med beställningsnummer och att leveranstiden är ca. 4 dagar så allt verkade vara frid och fröjd.

 

Igår får han ett mail om att varan är slutsåld!

 

Han måste väl ha varit en av dem som hade tur i lotteriet? Var tog hans flaska vägen sedan?

Edited by enknut

Mats Knutsson

Link to comment
Share on other sites

Helt värdelöst system... själv har jag hittills aldrig misslyckats att boka en flaska jag varit intresserad av på webblansering eller få leverans av den. *peppar peppar*

 

Däremot ang just Bowmore Devils cask så förstår jag inte hypen.. det är inte speciellt bra whisky? Laimrig är både billigare och många gånger bättre. Nej, som tur är kan jag lugnt hoppa av DC tåget utan att fälla några tårar :)

  • Like 3

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...